Gå til innhold

Reisebrev fra Assembly, del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den 64k introen var mektig imponerende :dribble: (med unntak av at min maskin lagget av-og-til grunnet dårlig grafikk-motor :thumbdown: , men det trengs for å holde størrelsen nede).

 

Ble "Rebirth"-filen slettet da den ble disket?? Kommer bare "error" når jeg går inn på linken deres.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet ble Rebirth disket fordi musikken var stjålet av DJ Ron van der Beuken. Kjipt. Skikkelig kjipt.

Det stemmer. Likevel, de har fortsatt en kongedemo, de har programmert softsynthen selv, og de har laget sin versjon av låta. Som du skrev i en annen tråd her, for meg er også Rebirth den absolutte kongen av 4k-compoen. Vanvittig bra grafikk, og den beste 4k-softsynthen jeg har hørt. Det er så synd at de ikke kunne lage en egen sang... Kanskje jeg skal søke som musiker i gruppa deres? :)

 

Dersom noen vil høre den originale låte til Ron van der Beuken finnes den her: http://ronvandenbeuken.hosted-by.youreleme...rivewebsite.mp3

Lenke til kommentar
Dere må slutte å utrope Rebirth som vinner av 4k compo'en. Den ble diskvalifisert.

Beklager at den ble stående en stund som vinner, jeg var nødt til å forlate Asm rett etter pris-seremonien for å rekke båten, og kom ikke hjem før i går kveld. Derfor rakk jeg ikke å fikse det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet navnet på låta som er brukt i Rebirth også. Den heter Overdrive og er altså laget av Ron van den Beuken. Jeg sitter og hører på den nå, og må helt ærlig innrømme at Rebirth-versjonen rett og slett er bedre enn originalen. Jeg er nesten sikker på at om Ron van den Beuken hadde blitt spurt, så ville han glatt gått med på at låta hans ble brukt i tidenes beste 4K-intro. Den gjør jo utvilsomt ære på ham og hans musikk, synes jeg.

 

Det er forøvrig ganske interessant at jeg i min søken etter informasjon om denne Beuken kom over denne siden, som tilsynelatende inneholder seks stykk SID-låter fra 1987 og 1989. Han er altså en tidligere scener, noe som får meg til å tro at han bare ville synes det er greit at noen bruker låta hans på den måten som Push Productions gjør i Rebirth. Jeg vil nesten tro at han ville vært beæret av å være en del av en så sinnsykt bra intro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...