Gå til innhold

Digital Doc 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Digital Doc var et meget interesant produkt :smile: men etter at jeg har lest hva andre som har kjøpt dette produktet mener har jeg funnet ut at det ikke er verdt pengene! :sad:

Digital Doc kunne vært et mega produkt men det har alt for mange svakheter.

Dette er feilene med Digital Doc:

 

-Sinnsykt høy pris :mad:

-Hvorfor i granskauen er ikke viftene temperatur- regulert med variabel hastighet :mad:

-viftene blir slått av og på i et kjør fordi det ikke er noen offset temperatur mellom når en vifte slår seg på og når den slår seg av :mad:

-mange har hatt problemer med at innstillingene nullstiller seg etter at strømmen er slått av :mad:

-mange har problemer med at det piper i ett kjør fordi spenningen er litt for høy :mad:

-igjen altfor høy pris :mad:

Lenke til kommentar

Quote:


-mange har hatt problemer med at innstillingene nullstiller seg etter at strømmen er slått av
:mad:


 

DigitalDoc bruker EEPROM, og jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med dette (inklusive meg selv som har hatt DigitalDoc5 i litt over 4 mnd.)

 

Ivan Langhelle

Lenke til kommentar

Jeg har et spm.

som sikkert de fleste vet så er det vanskelig og plasere sensoren fra et externt termoter nære coren på cpuen.

Og jeg lurer på om det

1.Er noen som har prøv og borre et hull gjenom hovedkortet så man kommer opp under cpuen??

er det plass til et hull uten at man kutter noen "ledninger" på hovedkortet?

 

2. er det mulig og lodde ledingen til et termometer på den sensoren som alerede står der ??

hvis du ser under hovedkortet så kan man se 2 piner fra det som står ut..

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på hvilken type sensor du bruker. Bruker du en flat sensor (løvtynn og 3*10mm) skal den IKKE settes mellom ribba og CPU. Det som jeg gjorde var å skyve den inntil coren på CPU'en. Dette er ikke noe problem fordi som dere vet er det mellomrom mellom prosessoren og ribba utenfor coren. Denne festes gjerne med tape på flere plasser for å holde seg i riktig posisjon. Den tapen som fulgte med Digidoc er dårlig, bruk vanlig tape.

Når det gjelder borring av hovedkort tror jeg nok ikke det er det smarteste. Jeg skal ikke påstå at det ikke går, men det er bare å se etter ledere og se om det er noen mulighet for å komme mellom noen (ganske umulig om det er tett av dem som det er på mitt hk) Jeg tror det i teorien skal kunne gå an å feste ledninger til hk'ets egen sensor, men du har ingen garanti for at den viser RETT! Dessuten ville det kanskje være lurt å koble den fra hk'et så det ikke blir kluss. Ingen fasitsvar dette her, men svar utifra min erfaring og fornuft.

Lenke til kommentar

Quote:


1.Er noen som har prøv og borre et hull gjenom hovedkortet så man kommer opp under cpuen??

er det plass til et hull uten at man kutter noen "ledninger" på hovedkortet?


2. er det mulig og lodde ledingen til et termometer på den sensoren som alerede står der ??

hvis du ser under hovedkortet så kan man se 2 piner fra det som står ut..


 

De fleste HKer har 4 lags PCB. Det er fullt mulig det går en bane inni som du ikke kan se med det blotte øye. Vær meget forsiktig. Du kan jo ha flaks.

 

Det finnes veldig mange verdier av PTCer og NTCer. Såfall må du ha et thermometer som er tilpasset akkurat den føleren, eller et du kan justere/kalibrere til den riktige verdien.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når det gjelder kritikken til Digidoc 5:

1. De som opplever at alarmen går for mye har trolig aldri opperert en kalkulator (av den typen som opperer på solceller). Jeg hadde skummet gjennom bruksannvisningen og forstod fort hvorfor denn pep. Bare å stille inn hvor mye det må variere, og varierer det mer enn maks er det kanskje enn grunn til at det piper.

2. Viftene går av og på. Ja, dette er grusomt irriterende og kanskje den største svakheten denne enheten har. Kunne hat to set-points for viftene ja.

3. Reset ved strømbrudd : aldri hatt no problemer med det.

4. Viftespennings regulering: Ehm, hvor mye penger har du tenkt å bruke?

5. Pris: Vell, finn en billigere måte å få 8 termometere og 8 rpm målere og viftestyring for 8 vifter du, så kan du klage. Tenk over hva du faktisk får før du klager på prisen.

 

Ellers kan jeg jo være enig i at man bør se LCD displayet ovenifra, da det er fullstendig umulig å se noe som helst unnenifra, men når jeg har Chieftec Dragon DA-01W server tårnet mit på gulvet med digidoc 5 i øverste 5.25" brønn har jeg ingen problemer med å lese det (bortsett fra at pultplata er en smule i veien).

 

En annen ting som kanskje er et drawback er 40x40mm vifta som er totalt bortkasta spør du meg, kunne heller spart de 30 kronene det koster dem (eller 50, eller hva dem betaler for denn).

 

Ellers vil jeg si at DigiDoc 5 er et godt produkt, nå binder jeg fast PC-en, trykker på force knappen og starer spillene, og under vanelig drift vet jeg at temperaturene aldri overstiger et visst nivå, noe som gir en god sikkerhets følelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...