Gå til innhold

Anklager Asus for juks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør jo fortrinsvis kjøres tester på rett grunnlag men det er slike ting som skaper det lille ekstra og uvitende kunder tenker oi dette var jo et mye bedre kort, så asus har nok en fordel med denne overklokkings egenskapen. Det som er sikkert er at neste gang så er det msi eller gigabyte som har konkuransefortrinnet.

Lenke til kommentar
Høres mest ut som syting fra Gigabyte for min del... "Ånei ånei! De har noe som gjør produktene sine kjappere en våre :cry: "

 

:roll:

De har jo ikke noe bedre produkt bare for at de overklokker kortene sine for at 'mainstream' kjøpere tror de kjøper et kjappere kort siden de gjør det bedre på tester o.l.

Synes det er bra at GigaByte tar opp dette problemet, for det er ikke første gang noe sånt skjer. Men det er vel første gang at produsenten ikke opplyser om det..(?)

Lenke til kommentar

Høres mest ut som syting fra Gigabyte sin side i dette tilfellet. Greit nok jeg kan skjønne Gigabyte når det gjelder fri konkurranse og at all informasjon skal være tilgjengelig. Men hadde de gjort det samme som ASUS. Hadde ikke Gigabyte sagt et pip om det heller.

 

Så på tide for Gigabyte og holde kjeft og heller suge på en kjærlighet på pinne.

Lenke til kommentar

Jeg antar det er en funksjon som er slått av ved 'default' innstillinger. Så du kan slå den på hvis du vil ha bedre ytelse når det trengs, og hvor mye den skal kunne klokke.

 

Det blir vel noe lignende som MSI sin DOT teknologi. (Dynamic overclock technology)

Sikkert flere produsenter som har samme systemet. Dette er jo da på skjermkort.

Lenke til kommentar
Jeg antar det er en funksjon som er slått av ved 'default' innstillinger. Så du kan slå den på hvis du vil ha bedre ytelse når det trengs, og hvor mye den skal kunne klokke.

 

Det blir vel noe lignende som MSI sin DOT teknologi. (Dynamic overclock technology)

Sikkert flere produsenter som har samme systemet. Dette er jo da på skjermkort.

Slikt system er det på mitt X800Pro, der er det en funksjon som heter overdrive, denne klokker opp kortet der det trengs og er slått av når du instalerer driverene, sså man får valget om man vil slå det på eller av.

Lenke til kommentar
Det er jo litt råttent å skjule dette, også med tanke på at komponentene som regel får kortere levetid ved overklokking.

Er det ikke ganske vanlig å gjøre sånn? Mener at ABIT pleier å overklokke korta sine noen Mhz som standard, og det er sikkert endel andre som gjør det også, leser jo om det annenhver review. Men jeg er enig i at det ikke er noen bra trend.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...