Gå til innhold

ATI lanserer MOBILITY RADEON 9800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Men det kommer nok til å trekke strøm som en gressklipper (første jeg kom på, finnes sikkert elektriske).

Tror du det? Tror at ved siden av å produsere kraftigere brikker, så produseres det også strømsvake og stille brikker. Tror utviklingen går fremover der også jeg.

Lenke til kommentar

Joda. Flymo-klipperne går på strøm (med lang skjøteledning). De svevende klipperne vet du..

 

Tror det blir ganske fett med 9800 i bærbare ja.

Men å si at bærbare nærmer seg stasjonære er vel å ta i. Vi fikk jo nettopp X800/6800, og er ett hakk foran slik det har vært før. Men joda, definitivt et velkomment fremskritt for bærbare!

Lenke til kommentar
Tror du det? Tror at ved siden av å produsere kraftigere brikker, så produseres det også strømsvake og stille brikker. Tror utviklingen går fremover der også jeg.

Så sant, så sant..

For min del, så er vel vekt/støymengde/størrelse viktigere enn ytelse, på bærbare...

Lenke til kommentar

Det ser ut som om grafikkbrikker for bærbare holder tritt med skjermkort for stasjonære PCer fordi produsentene lager egne versjoner for bærbare PCer med strømsparingsinstrukser. Et problem er klokkefrekvens på både kjerne og minne for slike grafikkbrikker da kjøling er vanskeligere å få til i bærbare enn i stasjonære PCer.

Lenke til kommentar

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1627786,00.asp

This new mobile GPU moves mobile gaming forward by a sizeable leap, but also won't likely adorn many low-end or light laptops. Instead, look for it in the big, heavy-chassis gaming monsters from Dell, Alienware, and VoodooPC.

[...]

For the Mobility Radeon 9800, ATI is able to clock it up to 350MHz, which is well below its desktop counterpart which checks in at 520MHz. Low-k dielectric does help ATI boost clock here and stay within thermal envelope constraints, however, an eight-pipe part still draws too much power and produces too much heat for a laptop GPU to push very high clock speeds.

http://www.theinquirer.net/?article=17463

Imagine a laptop chip that can not actually fit in all notebooks, just in thick ones, but with almost double performance then before.

[...]

It's for "desknote" as the card is almost half the size of Radeon X800 generation of cards. You definitely cannot plug this into any thin and light or medium size notebook.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Trodde jeg skulle slippe å bry meg om skjermkort valg da jeg skal ut å handle ny laptop... Men neida, dengang ei. R9700 er jo kongen nok for de fleste, så kommer R9800 og ødelegger alt.

 

Om noen husker, så tror jeg R9700 havnet først i de store "skrivebordserstatterne" til å begynne med, og de er jo som kjent en smule tunge. Noen som har fått pris på et slikt kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...