Gå til innhold

ATI svarer på Doom 3-kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan ATi anklage nVidia for å jukse?

 

nVidia har da hatt like mye (altså ingen) tilgang på doom 3, så ingen har kunnet optimalisere koden og/eller jukset.

 

Hvordan kan nVidiakortet kjenne igjen D3 og sette ned instilllingene når nVidia ikke har hatt muligheten for å optimalisere?

 

Nei, bare whine fra ATi.

 

(og før dere sier noe annet, så er jeg nøytral i denne kampen)

Lenke til kommentar

ATI får så hatten passer fra veldig mange nettsteder og forum, har lest litt på forskjellige forum og flesteparten skjønner ikke hvorfor ATI ikke har kommet med bedre OGL støtte tidligere, de har vært klar over at Doom3 var OGL og det er jo ikke noe lurt å være den med dårligst resultat på de første testene...

 

Uansett hva resultatet blir så står mitt valg mellom x800pro VIVO (softmodde til XT) og 6800GT, vi får se hva de neste driverne bringer =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ganske uinteressant bortforklaring fra ati sin side, de sier jo rett ut at nvidia har senket bildekvaliteten for å øke ytelsen i doom3 mens de på sin side har gjort det motsatte.

sannheten er jo at man ikke akkurat ser forskjell på doom3 når man benytter enten x800 eller 6800 serien, og man skal ikke akkurat skyve under teppet at ati ligger bak når det gjelder opengl ytelsen.

Lenke til kommentar

brattern: Kan du være så vennlig å lære deg litt om driver-programmering før du kommer med gullkorn som "Hvordan kan nVidiakortet kjenne igjen D3 og sette ned instilllingene når nVidia ikke har hatt muligheten for å optimalisere?"

 

Det er den smaleste saken i verden å aktivere en annen codepath om man detekterer at visse requests gjøres (som f.eks. utregning av rotasjon, skalering, Z-buffer kall eller lignende).

 

Jeg vil dog nevne at hverken nVidia eller ATI har rent mel i posen da de begge er kjent for å optimalisere ytelsen til sine respektive kort under gitte omstendigheter. Slikt må vi bare bli vant til. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
"Til tross for kritikken av testingen og skuddet for baugen til NVIDIA, lover også ATI nå nye drivere i løpet av noen ukers tid som vil øke ytelsen til Radeon X800 i Doom 3." - BRA ATi... :thumbup:

 

IMAGEQUALITY ALL THE WAY. :D

La oss ikke glemme at sist gang ATI lå langt bak i ett OPENGL spill var med Quake3. Da slapp de drivere som de skrøt av at hadde MYE bedre ytelse, å rett etterpå ble de tatt i juks. De nye driverene satt ned bildekvaliteten masse i Quake3. Så hvorfor de skryter av å alltid ha topp bildekvalitet vet ikke jeg :roll:

Lenke til kommentar

Har ikke sett mange bildene der ATi ligger bak i bildekvalitet. Tror ikke ATi gir seg så lett, jeg bare venter og ser. Tror ikke jeg orker kverulere mer i disse trådene. Alle konkluderer jo med ditt og datt hele tiden. Vi får se...

 

btw: begynte ikke med pc før i 2000, så det er irrelevant for meg. Håper da ATi fikser bedre drivere og ikke jukser. Det gjør ikke akkurat intrykket bedre.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Det som blir interessant, er ytelsen ca 3mnd etter at spillet er ute. Da har begge parter hatt god tid til å optimalisere, og vi vil faktisk se hva hardwaren er god for.

 

Jeg har alltid ønsket meg tester av kort/spill en viss tid etter at de faktisk er ute, men det ser ikke ut som noen hardware-nettsteder gidder å teste annet enn helt ferske versjoner av kort og spill. Dermed får folk et veldig dårlig bilde av hvordan hardwaren deres fungerer med spill når både spillet og kortet faktisk er ute av betastadiet.

 

Kanskje hwno, som pleier å være litt sene med sine omtaler... :) kunne ta en skikkelig 6800 vs x800 roundup om et par måneders tid, slik at vi faktisk får testet modne drivere med modne spill?

Lenke til kommentar
Oj, som jeg gleder meg til Doom3/HL2 er utgitt og alle har spilt gjennom dem et par ganger. Forhåpentligvis vil den evinnelige sutringen om juksing og de utallige trådene om "ny Doom3/HL2-maskin, hjelp, hjelp!!11" forsvinne.

hehe, må si meg enig der :)

Bare jeg får spilt Doom3 så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hvorfor kan vi ikke heller disse hverandre når Doom 3 har kommet ut?

det er 5-6 dager til doom3 kommer ut, versjonen som er testet er final version.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...