Gå til innhold

TEST: Club3D Radeon X800Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig en review av de nye skjermkortene, (På tide)

 

Fin test, men jeg reagerer litt på at kortet er testet på en "utdatert" prosessor, 2,8GHz med 533MHz FSB.

Ganske enig, hadde vært morsomt å sett den bli testet med en A64 3000+ eller noe slikt. Men synes uansett at de klarer å få frem at kortet er bra og viser til svært solide benchmarks, så om man har bedre maskin så er det en "no brainer" at resultatet blir bedre.

 

En ting jeg legger merke til er hvor bra kortet gjør det i Open GL, synes dette gir en liten finger til de som sier at man trenger Nvidia om man vil spille Doom 3.

 

x800pro blir riktignok slått med 14-15 poeng på Open GL, men når det er snakk om at den er over 100 FPS så burde man ikke klage =)

Lenke til kommentar
Bidrag (minimum FX-53 eller EE 3.4 :p) kan sendes til:
Hardware Online AS

Fred Olsens gt. 1

0152 Oslo

Vel...

At jeg synes 2,8GHz med 533 MHz FSB begynner å dra litt på årene betyr vel ikke at jeg ønsker å legge 6k+ på bordet. :tease:

 

Resten av systemet er i og for seg greit, men det som kunne ha vært gjort bedre, rent hardwaremessig, som en påbygning av det systemet er:

* Raskere prosessor, minst 3GHz / 800 fsb / HT

* Mer minne, 1 GB

Lenke til kommentar

Bra test... Men du skriver fremtidsrettet med hennsyn på DirectX 9. Det er vel ikke helt riktig, da X800 ikke støtter Shader Model 3.0 som kommer i DirectX 9c som blir lansert i august sammen med WinXP SP2

 

Ville derfor satt opp mangel på støtte for Shader Model 3.0 som et minus...

 

Men ellers en bra test! :thumbup:

Lenke til kommentar
Raptor' date='21/07/2004 : 15:26'] Bra test... Men du skriver fremtidsrettet med hennsyn på DirectX 9. Det er vel ikke helt riktig, da X800 ikke støtter Shader Model 3.0 som kommer i DirectX 9c som blir lansert i august sammen med WinXP SP2

 

Ville derfor satt opp mangel på støtte for Shader Model 3.0 som et minus...

 

Men ellers en bra test! :thumbup:

Jepp, godt poeng

Lenke til kommentar

Hvilket Lord Of The Rings spill har/skal ha 3Dc? :hmm:

 

Dette er jo et utrolig bra skjermkort! :thumbup: Blir spennende å følge med på om det kommer noen nye revisjoner av kortene(fra begge produsentene).. Et x800GT hadde kanskje gjort seg! :p

 

En ting jeg legger merke til er hvor bra kortet gjør det i Open GL, synes dette gir en liten finger til de som sier at man trenger Nvidia om man vil spille Doom 3.

 

x800pro blir riktignok slått med 14-15 poeng på Open GL, men når det er snakk om at den er over 100 FPS så burde man ikke klage =)

 

*ler* Jeg tror neppe man kan sammenligne FPS'en i Call of Duty / Serious Sam med FPS'en man kan forvente seg i DOOM3! ;)

Lenke til kommentar
' date='21/07/2004 : 15:32'] Hvilket Lord Of The Rings spill har/skal ha 3Dc? :hmm:

 

Dette er jo et utrolig bra skjermkort! :thumbup: Blir spennende å følge med på om det kommer noen nye revisjoner av kortene(fra begge produsentene).. Et x800GT hadde kanskje gjort seg! :p

 

En ting jeg legger merke til er hvor bra kortet gjør det i Open GL, synes dette gir en liten finger til de som sier at man trenger Nvidia om man vil spille Doom 3.

 

x800pro blir riktignok slått med 14-15 poeng på Open GL, men når det er snakk om at den er over 100 FPS så burde man ikke klage =)

 

*ler* Jeg tror neppe man kan sammenligne FPS'en i Call of Duty / Serious Sam med FPS'en man kan forvente seg i DOOM3! ;)

Man ser at x800pro ligger litt under 5900 på OpenGL i denne testen, dermed kan man regne med at x800pro vil muligens kjøre passe likt med 5900 i Doom 3.

Lenke til kommentar
,21/07/2004 : 15:32] Hvilket Lord Of The Rings spill har/skal ha 3Dc? :hmm:

 

Dette er jo et utrolig bra skjermkort!  :thumbup:  Blir spennende å følge med på om det kommer noen nye revisjoner av kortene(fra begge produsentene).. Et x800GT hadde kanskje gjort seg!  :p

 

En ting jeg legger merke til er hvor bra kortet gjør det i Open GL, synes dette gir en liten finger til de som sier at man trenger Nvidia om man vil spille Doom 3.

 

x800pro blir riktignok slått med 14-15 poeng på Open GL, men når det er snakk om at den er over 100 FPS så burde man ikke klage =)

 

*ler* Jeg tror neppe man kan sammenligne FPS'en i Call of Duty / Serious Sam med FPS'en man kan forvente seg i DOOM3! ;)

Man ser at x800pro ligger litt under 5900 på OpenGL i denne testen, dermed kan man regne med at x800pro vil muligens kjøre passe likt med 5900 i Doom 3.

Øker man oppløsningen ser du jo at det blir knust uansett hvor mye OpenGL det er, tror x800pro ikke skal ha noe problemer med å slå 5900. :hmm:

Lenke til kommentar
kan alle x900pro kort gjøres om xt?

Angående bundelen : Vi fikk et testkort av MPX uten bundle, ikke så mye å kikke på der ;) Det er kun X800Pro vivo som kan gjøres om til X800XT garantert, som det står i artikkelen :)

 

Blir spennende å stille dette kortet opp mot 6800GT i vår testlab ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...