Gå til innhold

ATI med Radeon X800 GT?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"deres Radeon X800 XT-kort med 16 pipelines og 1 GHz+ GDDR3-minne"

 

"ATI Radeon X800 "GT" kan være like rundt hjørnet. Kortet vil i følge nettstedet få XT-versjonens 16 pipelines og GDDR-minne på 900 MHz DDR - 200 MHz lavere enn storebroren."

 

Er ikke dette litt motsigende? Eller varierer XT-minnehastighetene fra 1GHz til 1,1GHz?

Lenke til kommentar
Svært bra dette, men jeg tør påstå at det ikke er noe umiddelbart behov for et slikt kort. Greit nok at ATI vil melke kua, men for oss så er vel x800pro vivo kortet selve gullbarnet vi vil ha... Eneste er vel at de kanskje vil kvitte seg med PRO og bruke GT i stede?

Jeg ser helt klart behovet for ett slikt kort, de modellene som er litt i det lavere spekteret av topp-linja (om du skjønner hva jeg mener), er veldig ofte gode kjøp (ti4200, radeon 9700 osv).

 

AtW

Lenke til kommentar
Svært bra dette, men jeg tør påstå at det ikke er noe umiddelbart behov for et slikt kort. Greit nok at ATI vil melke kua, men for oss så er vel x800pro vivo kortet selve gullbarnet vi vil ha... Eneste er vel at de kanskje vil kvitte seg med PRO og bruke GT i stede?

Jeg ser helt klart behovet for ett slikt kort, de modellene som er litt i det lavere spekteret av topp-linja (om du skjønner hva jeg mener), er veldig ofte gode kjøp (ti4200, radeon 9700 osv).

 

AtW

Joda, men nå er prisen for et x800PRO meget lik det ti4200 var. Jeg kjøpte mitt for 3150 like etter det kom og x800 er jo "bare" noen hundre mer. Så det kan jo bli det nye "ti4200" om prisen går nedover nå om ikke så alt for lenge. Men om det kommer et GT vil vel dette være det "nye ti4200".

Lenke til kommentar
Kan tyde på at yielden for 16 pipelines er bedre enn ATi forventet. Jeg ser ikke bort ifra at X800Pro blir faset ut i fordel for dette kortet.

Jeg skulle akkurat til å si det samme! Hvis ryktene om 16 pipelines stemmer så tyder det på veldig bra yield. (svært få kjerner med en eller flere misslykkede pipelines) Det tyder igjen at ATi kan gi ytelse for pengene dersom GPU'en blir priset tilsvarende 6800GT.

Lenke til kommentar

Trolig fordi det ville ha gjordt den til en konkurent til X800XT (PE) (pris forskjellen forsvarer ytelse forskjellen) og fordi dem får bedre yields med lavere klokke hastighet.

Mulig yielden er bedre for lavere klokket 16 pipelines enn for høyere klokket 12 pipelines.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Topp for oss som vil ha 16 pipelines, men uten å "modde" eller punge ut i dyre dommer.

 

Ah, det er morsomt å være ATi kunde... :thumbup:

 

des,OUT!

*OFF TOPIC* Det som er morsommt med å ver ati kunde?

Hvorfor ikke ver Nvidia kunde så får du det med en gang..? :p

 

*ON TOPIC* Høres bra ut dette :yes:

Lenke til kommentar

Ettersom ATi har store problemer med å levere GPU'er som har 16 funksjonelle pipes (deravt XT mangelen), så høres dette helt usannsynlig ut. Det er også ikke noe marked å fylle mellom Pro og XT, hverken prismessig eller ytelsesmessig. Det er på lavprissiden at det heller blir interessant å følge med...

 

Jeg er nesten villig til å sette penger på at vi ikke ser noen GT fra ATi. Hvorfor skulle vi det?

Lenke til kommentar
Ettersom ATi har store problemer med å levere GPU'er som har 16 funksjonelle pipes (deravt XT mangelen), så høres dette helt usannsynlig ut.

Det kan være andre grunner til mangelen. Så vidt jeg vet har alle X800Pro VIVO kortene 16 funksjonelle pipelines. Det kan være for at dem ikke ble godkjent for XT PE hastighet, eller det kan også være fordi yielden er så bra for 16 funksjonelle pipelines at dem blir solgt som X800Pro for å holde trinn med etterspørselen. Uansett så tyder det på at yielden for 16 funksjonelle pipeliens er bra, men kanskje ikke så bra for XT PE hastighet.

 

Det er også ikke noe marked å fylle mellom Pro og XT, hverken prismessig eller ytelsesmessig. Det er på lavprissiden at det heller blir interessant å følge med...

Ytelsemessig er det en del forskjell, men skal det bli rom for X800"GT" må nesten X800Pro gå ned i pris eller fases ut.

 

Jeg er nesten villig til å sette penger på at vi ikke ser noen GT fra ATi. Hvorfor skulle vi det?

Foruten det jeg har nevt.. Fordi ATi vil ha en sterkere konkurent til GF6800GT?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...