Gå til innhold

Lian Li PC-6277


Anbefalte innlegg

Lian Li startet en forsiktig overgang til nyere design på sine kabinetter når de introduserte 77-serien. Denne gangen tar de entusiastene på alvor og lager en "spesialutgave" av det samme kabinettet, spesielt rettet til brukere med vannkjøling eller dual prosessor systemer: PC-6277A/B.

 

Testen leser du her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har overveid å legge mye penger i å vannkjøle CPU+GPU et par måneder nå. Ikke nødvendigvis for å overklokke så mye, men mest for å få et stille system.

 

Dette kabinettet er jo rålekkert, men lurer på en ting...

 

Den radiatoren (Black Ice Extreme radiator) som størrelsesmessig passer til kabinettet. Tror dere den greier å fjerne varmen fra CPU (AMD64 3200) + GPU (6800GT/6800ULTRA) eller må jeg regne med å bruke en som er større ?

 

EDIT:

I toppdeksel er det gjort klart for montasje av 120mm radiator m/vifte. Også her anbefaler vi at viften monteres til å suge kjøleluften utenfra gjennom filteret.

 

Skal luften virkelig varmes opp av radiatoren og sendes inn i kassa :hmm:

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar
Har overveid å legge mye penger i å vannkjøle CPU+GPU et par måneder nå. Ikke nødvendigvis for å overklokke så mye, men mest for å få et stille system.

 

Dette kabinettet er jo rålekkert, men lurer på en ting...

 

Den radiatoren (Black Ice Extreme radiator) som størrelsesmessig passer til kabinettet. Tror dere den greier å fjerne varmen fra CPU (AMD64 3200) + GPU (6800GT/6800ULTRA) eller må jeg regne med å bruke en som er større ?

 

EDIT:

I toppdeksel er det gjort klart for montasje av 120mm radiator m/vifte. Også her anbefaler vi at viften monteres til å suge kjøleluften utenfra gjennom filteret.

 

Skal luften virkelig varmes opp av radiatoren og sendes inn i kassa :hmm:

Radiatoren burde holde greit til systemet ditt så lenge du ikke har store planer å overklokke. Den trenger nemlig gode vifter, helst i push pull config for å få full utnyttelse, og dermed mer støy. To 26db papst vifter derimot burde gi en god blanding av perf / støy.

 

Ja, viften er satt til å suge luft inn. Ingen hensikt å ha støvfilter på luften som skal UT av kabinettet, er det? Tenk heller på det slik at man får frisk luft til kjøling av radiator, samt at man lager god luft sirkulasjon i kabinettet.

Lenke til kommentar

Hehe.... jeg er ikke personligt til Lian-Li.... men kan da godt se de fede features :)

det med radiator plads osv. er en god ide.. men selve kabinettet er lidt kedeligt efter min mening :(, ikke fordi jeg er til max-geilede kabinetter, men det kunne godt laves lidt mere levende, jeg synes det er alt for "rent" i trækkene :)

men det er bare min mening.

 

har selv et Xaser III, det er billigere, men mindst lige så fedt efter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg har null erfaring med modifisering av kabinetter, men har mest lyst på å putte en 240 radiator inn i dette kabinettet og kjøre 2 stk 120 mm vifter på lav rpm for å minimere støy.

 

Jeg må vel kjøpe en dremel nå da...

 

Er det mulig å legge ut en mal for hvordan modifiseringen bør utføres, eller blir dette for latterlig ? Skulle tro at man burde lage et identisk hull som for 120 mm vifta, men hvor langt fra hverandre skal de være ?

 

Trenger man å bore i kabinettet for å feste radiatoren, og hvordan festes den egentlig ? (f.eks airplex evo 240)

 

Likte løsningen hvor man kobler vanntanken direkte på pumpa. Trenger man å bore i kabinettet for å feste pumpe (vibrasjonsisolerende feste) eller vanntank ?

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Må si meg litt skuffet egentlig over at når man har et så tilpasset kabinett for vannavkjøling som dette, at man ikke klarer og teste kabinettet med vannavkjøling.

"Det kan være bra for vannavkjølte systemer, men det har vi ikke testet".

Litt svakt synes jeg, men men..

 

Ellers så så kabinettet nydelig ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...