Gå til innhold

Omtale av Söldner: Secret Wars (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror konseptet er mer enn bra nok for en 7'r ja. Utgiver Wings tar spillet seriøst og jobber på spreng for å tilfredsstille alle sine kunder. Oppdateringer og nye goder kan ventes i jevn strøm på lik linje som vi så med Flashpoint og Bohemia Studios.

 

At mange har store problemer med spillet så er det ikke mindre bra for oss det faktisk fungerer for. Og når Söldner virker, ja da er det en kjempeopplevelse som desverre hittli er få forunt.

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Jeg forventet akkurat slike responser, men det hadde vært litt i overkant tabloid om jeg skulle henge meg på mobben og mene det samme for å være politisk korrekt. Det hadde aldri falt meg inn å gi det den karakteren det fikk upatchet, men ettersom det faktisk krever patching for å spille online (de aller fleste servere kjører siste patch) er det ikke noe alternativ å ikke patche. Derfor er det patchet tilstand karakteren gjelder (og det er _stor_ forskjell).

 

Når jeg anmelder et spill er det for målgruppen. Det er selvsagt en smakssak hvilke spill man liker, men Söldner _er_ et godt spill for de som befinner seg i denne målgruppen (som helt klart er smalere enn for eksempel målgruppen til Battlefield Vietnam).

 

Som Desdichado sier er det utvilsomt et godt spill (= karakter 7) for de spillet passer for. Det ville være direkte feil å gi karakterer ut fra ståstedet til en person som spillet ikke var beregnet på). Det ville være som å be en fotballhater gi karakter til FIFA. Mye av problemet er at folk uttaler seg på grunnlag av dårlig demo, førsteinntrykk (det tar litt tid å komme inn i det), eller at de faktisk ventet et spill som ligner Battlefield-spillene eller OFP.

 

Jeg regner med dere leste gjennom omtalen før dere uttalte dere her, jeg sier i grunn mye av det samme der, og ikke minst begrunner jeg karakteren. Les det først, om den som ikke har gjort det.

 

genesis: Å slutte å lese et medie fordi du er uenig med én persons synspunkt på ett spill er i beste fall merkverdig, men det er selvsagt helt og holdent opp til deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ah, moralen er altså at spillutviklere kan pushe ut spillet i en uspillbar tilstand, for så å patche det opp etterhvert...

utvikleren tok en tåpelig avgjørelse for å få spillet ut så fort som mulig slik at de kunne kapre noen ekstra kunder, resultatet var elendig..

Lenke til kommentar
ah, moralen er altså at spillutviklere kan pushe ut spillet i en uspillbar tilstand, for så å patche det opp etterhvert...

utvikleren tok en tåpelig avgjørelse for å få spillet ut så fort som mulig slik at de kunne kapre noen ekstra kunder, resultatet var elendig..

Fullstendig enig i at det er en skikkelig uting, men min jobb er ikke å moralisere, jeg forteller hvor godt jeg mener spillet er. Ved omtaletidspunktet var spillet så godt som siste patch gjorde det til, rett og slett. I et SP-spill ville vi nok lagt mer vekt på den upatchede versjonen, fordi det alltid vil være en stor andel som ikke laster ned patcher til slike. På et online-spill som dette må alle ha siste versjon.

 

Det ville vært litt bakstreversk om jeg skulle lure noen til å sette opp en upatchet server, slik at jeg kunne spille Söldner (trolig alene) upatchet, det tror jeg du er enig i. Da ville jeg også ha anmeldt "et annet produkt" enn det de som leser omtalen skulle ta stilling til om de skulle kjøpe eller ikke.

Lenke til kommentar

Takk for et bra review Aasgard. Bra noen kan stå frem med sine egne meninger også! Jeg fikk iallfall svar på noen av mine spørsmål, men det er fortsatt en ting jeg lurer på: Jeg spilte demoene endel og likt spillet sånn passe, men stort sett alle serverene "lagget" ut når det ble 10 eller flere spillere på de. Det som skjedde var at pingen gikk opp i 1000 tallet og det var ikke mulig å spill lenger. Eneste måten å fikse det på var å restarte serveren. Har de fått fikset dette enda?? Jeg sjekket litt på det offisielle forumet i går, men kunne ikke finne noe i mengden av alt tullet som blir postet der.

Lenke til kommentar
Takk for et bra review Aasgard. Bra noen kan stå frem med sine egne meninger også! Jeg fikk iallfall svar på noen av mine spørsmål, men det er fortsatt en ting jeg lurer på: Jeg spilte demoene endel og likt spillet sånn passe, men stort sett alle serverene "lagget" ut når det ble 10 eller flere spillere på de. Det som skjedde var at pingen gikk opp i 1000 tallet og det var ikke mulig å spill lenger. Eneste måten å fikse det på var å restarte serveren. Har de fått fikset dette enda?? Jeg sjekket litt på det offisielle forumet i går, men kunne ikke finne noe i mengden av alt tullet som blir postet der.

Selv takk :)

 

Jeg spilte ikke demoen, men jeg var med på betaen, og da kunne lag bli et stort problem. Har ikke erfart det problemet selv på fulle servere nå. Ikke godt å si hvordan det blir med 128 spillere, men det vil forhåpentligvis tiden vise.

Lenke til kommentar

Herregud å fett dette spillet er når man endelig får det til å fungere sånn någenlunde...

 

En bra commander er dog alfa og omega. Men her blir vel folk bedre og bedre ettervært...

 

Nå, hadde jeg bare blitt kvitt alle disse disconnectene, så hadde det rocka totalt. Jeg må også spille på 800x600x16 med alle detaljere på laveste nivå for å få noe særlig flyt, men det kan jeg leve med forløpig. Gameplayet herjer totalt når man treffer den riktige serveren.

 

BFV er pensjonert...nå er det Söldner iallefall frem til OPF2 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Dette er en svært godt skrevet omtale, en anmeldelse jeg for øvrig har lest før, men som jeg bare måtte titte litt på igjen.

 

Jeg har nettopp pusset støvet av Söldner, og har klart å lure med meg en kompis som har vært negativt innstilt til dette spillet. I starten syntes han det var så som så, men nå digger han det, og det er jeg veldig glad for.

 

Jeg har i det siste hatt en skikkelig spilloppsamling, og har spilt gjennom noe sånt som 10-11 av de store, viktige titlene (Far Cry, Doom 3, Half-Life 2 osv.). Jeg har også prøvd Battlefield 1942, og har nedlagt utallige timer i Joint Ops. Söldner derimot, er virkelig noe for seg selv. Det er kanskje det morsomste og kuleste spillet jeg har spilt!!! Selvfølgelig kommer smak og behag inn her, men har man ikke gitt det en real sjanse så bør man hvertfall være litt ydmyk. Det er en stor del av problemet til Söldner. Det har dessverre ikke fått den oppmerksomheten det virkelig fortjener.

 

I dag fremstår både demoen og selve spillet som stabilt, selv om det kan oppstå noen rare ting av og til. Jeg kan ikke si noe annet enn å anbefalle det!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...