Gå til innhold

P910 med fullt tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må få si en ting:

Dra til h*lvete SE :mad:

Nå har jeg hatt telefonen min(P900) i ikke en gang et halvt år, å så kommer de me denne nydelige oppdateringen :thumbdown:

Nei dette var dårlig av SE :wallbash:

Ehm.

 

Slutter din P900 å funke fordi det finnes en versjon med bedre skjerm og nytt tastatur?

 

Blir din P900 dårligere fordi det finnes blablabla?

 

Ser ikke hva som er galt med å lansere en oppfølger. P800 til P900 var en relativt stor oppgradering. P900 --> P910 er ikke så stor, derfor P910 og ikke P1000 (eller lignende).

Lenke til kommentar
Helt korrekt, det er kun den nyeste versjonen av UIQ og ikke en ny versjon av SymbianOS. Rettet nå.

 

Takk for korrigeringen :)

Bare hyggelig, men det er nok fortsatt feil det som står der.

 

Dette blir den første modellen i P-serien som bruker UIQ 2.1

 

P900 bruker UIQ 2.1 :) Om P910i bruker 2.2, eller hva den bruker, aner jeg derimot ikke.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Men ingen artikkel om dagens Siemens-presentasjon?

Man burde da skrive litt om en mobil som garantert kommer til å bli høstens/vinterens bestselger :)

Hva er det du sikter til? A65 :D

Du kunne jo lagt en link som Siemens har lansert noe så fantastisk.

Lenke til kommentar

:no: Har ventet på denne telefonen for å se på hvordan den måler seg mot Nokia 9500 ! Så vidt jeg kan se går Nokia seirende ut(igjen?) pga en enkelt ting ! EDGE !!! :cry:

Fryktlig klønete av SE å lansere en telefon for proff markedet, med mail internett og det som er med kun GPRS og HSCD ... Rett og slett elendig. Det hjelper ikke om skjermen er ti ganger bedre. Disse terminalene er jo erstattere/videreføringer for laptop/palmtop ....

Veldig synd. for den ser faktisk helt rå ut .. :cry:

Lenke til kommentar
:no: Har ventet på denne telefonen for å se på hvordan den måler seg mot Nokia 9500 ! Så vidt jeg kan se går Nokia seirende ut(igjen?) pga en enkelt ting ! EDGE !!! :cry:

Fryktlig klønete av SE å lansere en telefon for proff markedet, med mail internett og det som er med kun GPRS og HSCD ... Rett og slett elendig. Det hjelper ikke om skjermen er ti ganger bedre. Disse terminalene er jo erstattere/videreføringer for laptop/palmtop ....

Veldig synd. for den ser faktisk helt rå ut .. :cry:

Jeg skjønner ikke helt denne fasinasjonen med EDGE. Det er jo stort sett bare USA som bruker det. Riktignok skal vi få det i Norge i løpet av høsten, men stort sett alle andre land har hoppet over EDGE og heller gått rett til 3G. Jeg tror at siden SE ser på EDGE markedet som altfor lite til å tjene på, venter de heller derfor på utviklingen av 3G istedenfor. Alle Edge telefoner som SE har laget har kun vært ment for salg i USA. Gudene vet når vi får 3G i Norge, men går det like lang tid som USA har hatt EDGE, så kan vi vel ikke forvente noe før 2007.

Lenke til kommentar
:no: Har ventet på denne telefonen for å se på hvordan den måler seg mot Nokia 9500 ! Så vidt jeg kan se går Nokia seirende ut(igjen?) pga en enkelt ting ! EDGE !!! :cry:

Fryktlig klønete av SE å lansere en telefon for proff markedet, med mail internett og det som er med kun GPRS og HSCD ... Rett og slett elendig. Det hjelper ikke om skjermen er ti ganger bedre. Disse terminalene er jo erstattere/videreføringer for laptop/palmtop ....

Veldig synd. for den ser faktisk helt rå ut .. :cry:

Jeg skjønner ikke helt denne fasinasjonen med EDGE. Det er jo stort sett bare USA som bruker det. Riktignok skal vi få det i Norge i løpet av høsten, men stort sett alle andre land har hoppet over EDGE og heller gått rett til 3G. Jeg tror at siden SE ser på EDGE markedet som altfor lite til å tjene på, venter de heller derfor på utviklingen av 3G istedenfor. Alle Edge telefoner som SE har laget har kun vært ment for salg i USA. Gudene vet når vi får 3G i Norge, men går det like lang tid som USA har hatt EDGE, så kan vi vel ikke forvente noe før 2007.

Jeg har ringt og snakket med, og sendt mailer til ledelsen i NetCom, og de ser for seg at vi kan få EDGE allerede til høsten ! Da kommer jo Telenor med sitt, og jeg bytter kjapt operatør hvis de ikke kommer før nyttår i hvertfall ...

Poenget med EDGE/UMTS, for meg i hvertfall, er jo nettopp det at disse skal "på en måte" erstatte laptop'n min. Gidder jo ikke å bære rundt på den hele tiden(hvis man gjør det er det jo god nett-dekning utenfor hos statsminister'n leser jeg, he-he) .. Derfor er det litt greiere med raskere dataoverføring ! Ingen vits i å ha en tlf bare fordet den ser kul ut, den må jo brukes til det den er til ... For meg ihvertfall !!

Jeg venter i spenning, men ikke på P910i ...

Lenke til kommentar
Jeg har ringt og snakket med, og sendt mailer til ledelsen i NetCom, og de ser for seg at vi kan få EDGE allerede til høsten ! Da kommer jo Telenor med sitt, og jeg bytter kjapt operatør hvis de ikke kommer før nyttår i hvertfall ...

Poenget med EDGE/UMTS, for meg i hvertfall, er jo nettopp det at disse skal "på en måte" erstatte laptop'n min. Gidder jo ikke å bære rundt på den hele tiden(hvis man gjør det er det jo god nett-dekning utenfor hos statsminister'n leser jeg, he-he) .. Derfor er det litt greiere med raskere dataoverføring ! Ingen vits i å ha en tlf bare fordet den ser kul ut, den må jo brukes til det den er til ... For meg ihvertfall !!

 

 

Jeg venter i spenning, men ikke på P910i ...

Det jeg mener er at EDGE er jo bare et bittelite steg på veien til 3G/UMTS. 3G/UMTS teknologien finnes allerede så hvorfor bry seg om EDGE som blir et lite marked i forhold til det 3G/UMTS blir. Det blir jo bare en extra mellomstasjon og fordyrende del for kundene. Et slags hvileskjær for Teleselskapene slik at de slipper å tenke på 3G/Umts de neste 5 årene. Når EDGE da "bare" blir ca 3 ganger raskere enn GPRS så skjønner jeg ikke poenget. Det blir som det at alle tror at ADSL er bredbånd, som i ordets rette forstand er langt fra det. Folk blir "lurt" til å bruke det inntil videre, sånn at teleselskapene slipper å legge fiberkabler overalt med det første. Først når de kommer i hus vil få den ultimate bredbåndsopplevelsen. Det samme med 3G/UMTS. Sverige har jo allerede tatt det i bruk, så hvorfor må vi i Norge vente til 2009.

Endret av tommo21
Lenke til kommentar
Jeg må få si en ting:

Dra til h*lvete SE :mad:

Nå har jeg hatt telefonen min(P900) i ikke en gang et halvt år, å så kommer de me denne nydelige oppdateringen :thumbdown:

Nei dette var dårlig av SE :wallbash:

Enig. Har hatt min i 1,5 mnd.

Gir opp! :no::realmad::wallbash:

Hva er så nydlig med den oppgraderingen?

Kun små endringer.

 

-Skjermen er så lite forbedret at man må holde tlf ved siden av hverandre for å se forskjell.

 

-Det nye tastaturet er helt borkastet...hvordan skal man kunne holde den stødig og samtidig skrive? Burde vært designet anderledes...

 

-Internminne er økt til 64mb, men er fortsatt alt for smått.

 

De andre forskjellene er heller ikke noe å skryte av.

 

Eneste store forbedringengen slik jeg ser det, er støtten for større minnekort... Synd de fortsatt sverger til de svindyre Sony-kortene..

 

Hadde de derimot kommet med WLAN, OLED-skjerm og SD-minne støtte., samt 1-2mp kamera. Kraftigere software og 3G støtte, skulle jeg muligens ha rynket på nesa.. ;) De kunne også ha hatt en 3,5mm hodetelefon-utgang, og selve tlf kunne vært et lite hakk mindre uten at det gikk på bekostning av skjermstørrelse.

 

Vi kommer dit, men 910 er i mine øyne kun for å ha noe nytt å komme med... et PR-triks for å selge mer.

Lenke til kommentar
Jeg har ringt og snakket med, og sendt mailer til ledelsen i NetCom, og de ser for seg at vi kan få EDGE allerede til høsten ! Da kommer jo Telenor med sitt, og jeg bytter kjapt operatør hvis de ikke kommer før nyttår i hvertfall ...

Poenget med EDGE/UMTS, for meg i hvertfall, er jo nettopp det at disse skal "på en måte" erstatte laptop'n min. Gidder jo ikke å bære rundt på den hele tiden(hvis man gjør det er det jo god nett-dekning utenfor hos statsminister'n leser jeg, he-he) .. Derfor er det litt greiere med raskere dataoverføring ! Ingen vits i å ha en tlf bare fordet den ser kul ut, den må jo brukes til det den er til ... For meg ihvertfall !!

 

 

Jeg venter i spenning, men ikke på P910i ...

Det jeg mener er at EDGE er jo bare et bittelite steg på veien til 3G/UMTS. 3G/UMTS teknologien finnes allerede så hvorfor bry seg om EDGE som blir et lite marked i forhold til det 3G/UMTS blir. Det blir jo bare en extra mellomstasjon og fordyrende del for kundene. Et slags hvileskjær for Teleselskapene slik at de slipper å tenke på 3G/Umts de neste 5 årene. Når EDGE da "bare" blir ca 3 ganger raskere enn GPRS så skjønner jeg ikke poenget. Det blir som det at alle tror at ADSL er bredbånd, som i ordets rette forstand er langt fra det. Folk blir "lurt" til å bruke det inntil videre, sånn at teleselskapene slipper å legge fiberkabler overalt med det første. Først når de kommer i hus vil få den ultimate bredbåndsopplevelsen. Det samme med 3G/UMTS. Sverige har jo allerede tatt det i bruk, så hvorfor må vi i Norge vente til 2009.

Jeg er enig i alt det der ! :thumbup:

Men selskapene vil melke mardkedet uansett, sånn er det bare ! Og nå, da EDGE er rett rundt hjørnet er det irriterende at denne tilsynelatende midt i blinken telefonen ikke støtter det ihvertfall ... Da er det jo bare en helt vanlig GSM telefon ...

Helt ærlig så ser ikke jeg hva vi skal med UMTS jeg da. :hmm: Jeg tror det kommer til å bli ett sinnsykt tapssluk for tele operatørene, ihvertfall til å begynne med .. Og det er jo grunne til at de melker markedne som de gjør, at det tar altfor lang tid å tjene penger på tjenestene sine i forhold til investeringer gjort !

:thumbdown:

Lenke til kommentar

JohnnyKnoxwille. Nå må du tenke på at dette bare er en oppgradering av P900 det er ingen ny mobil.

Dette blir på samme måte som Nokia lager i modeller. De legger ved noen ekstra spill og kanskje et kamera.

Det er jo bare et Pr- triks for å få mer blest rundt telefonen og selskapet ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...