Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at vi trengte en lignende tråd som "backstage" (se musikkforum) også her på film/tv-forumet. Det opprettes daglig mange tråder som kun tar for seg enkelte filmer. Disse legges døde etter et par poster da det enten ikke eksisterer nok interesse rundt de spesifikke filmene eller at få/ingen andre enn trådstarteren har sett den. Det er dette denne tråden skal handle om. Om du har sett en film eller et TV-program du gjerne vil diskutere rundt så er dette stedet. Men, hold det på et saklig nivå. ;)

 

Jeg kan starte med en film jeg så på kino i kveld.

 

THE LADYKILLERS:

 

Forberedelsene til denne filmen hadde jeg påbegynt flere dager i forveien da jeg leide den orignale The Ladykillers fra 1955. Og etter å ha storkost meg med den så satt i jeg i kinosalen med et noe større glis enn resten av publikum.

 

Altså, dette er en remake laget av det brilliante paret Ethan og Joel Cohen. Disse e r to av mine favorittfilmskapere. (kanskje man skal omtale de som EN enhet siden de jobber som regel sammen. Noe alà Matt Stone og Trey Parker.) Med filmer som "O Brother, where art thou", "Fargo", "The Big Lebowski" og "Millers Crossing" på samvittigheten så visste jeg delvis hva jeg gikk til. En salig blanding av slapstickhumor, morbide vitser og et fargerikt persongalleri. Og ikke minst - herlig musikk.

 

Og jeg ble ikke skuffet. Jeg har ikke kost meg mer i kinosal siden jeg så Mulholland Drive (David Lynch) for 2-3 år siden. Tom Hanks er i storform i denne herlige perlen av en komedie. Endelig får vi se noe annen humor på kino. Ikke noe American Pie her i gården nei.

 

Jeg skal ikke si noe særlig om handlingen i filmen annet enn at det som kan gå galt faktisk GÅR galt.

 

Dette var en av de mest velykkede remakene av en film jeg har sett. Noen andre som har sett den? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett den ennå, men jeg fikk lyst til å se den nå :)

Har ikke sett orginalen heller, men dette hørtes jo bra ut, så jeg får vel se den snart.

 

Men noen flere enn meg som skal se gudfaren 2 nå? Begynner på tv norge klokken 1. Har bare sett gudfaren 1, og elsket den, så gleder meg til å se toeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ah, en slik tråd trengte vi virkelig! Holder på med Battlefield Earth for øyeblikket. Den er faktisk ikke så dårlig. Med skuespillere som Whitaker, Travolta og Pepper, nyter jeg faktisk noe av den. Som den store, store Travolta fanen jeg er, måtte jeg se den, uansett.

 

Edit: Kanskje tråden burde hete Behind the scenes - vårt lille tilholdssted? Bare en tanke. :)

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Ah, en slik tråd trengte vi virkelig! Holder på med Battlefield Earth for øyeblikket. Den er faktisk ikke så dårlig. Med skuespillere som Whitaker, Travolta og Pepper, nyter jeg faktisk noe av den. Som den store, store Travolta fanen jeg er, måtte jeg se den, uansett.

 

Edit: Kanskje tråden burde hete Behind the scenes - vårt lille tilholdssted? Bare en tanke. :)

Hehe, Battlefield Earth. Huleboere som flyr Herrier(spelling?)-fly og en Travolta med seriøse hudproblemer og rastafarihår. For en herlig smørje med klisjeer og fandenskap. Men, som underholdning er den faktisk ikke så værst.

 

Kult med enorme drønn ute i vakuum da! For å ikke snakke om menneskene - unskyld MAN-ANIMALS! muhahaha <-- ond latter.

 

:p

 

Kanskje jeg bør bytte tittel på tråden? Men sånn rent personlig så liker jeg ikke miksing av norske og engelske ord. Kanskje det bare er meg? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sweet. Sticky!

 

Holder for tiden på med Kevin Smith's 5 Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma og Jay & Silent Bob Strike Back for 20 gang. Noen andre som liker Smith's verk?

Lenke til kommentar

Har sett samtlige av hans filmer. Jay & Silent Bob er to morsomme (tidvis) karer. Min Rating på de filmene må være noe sånn som:

 

Clerks > Chasing Amy > Mallrats > Dogma > Jay&Silent Bob Strikes back.

 

Han lager gode, men sære komedier som jeg tror passer til et noe snevert publikum. Få personer jeg har vist hans verk til har likt de. Kanskje det bare er meg? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Clerks > Chasing Amy > Mallrats > Dogma > Jay&Silent Bob Strikes back.

 

Han lager gode, men sære komedier som jeg tror passer til et noe snevert publikum. Få personer jeg har vist hans verk til har likt de. Kanskje det bare er meg? :p

Han er S T O R blant ungdommen i USA med sine frekvente junkie-jokes.

 

Clerks -> Chasing Amy -> Mallrats -> Jay & Silent Bob Strike Back -> Dogma

Lenke til kommentar

hehe, ser ut som vi er ganske enig. Eneste som plasserer Dogma foran Jay&Silent Bob (i mine øyne :p) er at vi får se Salma Hayek i undertøyet. (Enkelt sinn - Hjernesvinn.)

 

Forresten, jeg kom på en ting til som var konge i Ladykillers. Bruce Campbell har en cameo der. Jobber for dyreværnet. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
tenkte jeg skulle se en av Kevin Smith's filmer...

 

Hvilken synes dere at jeg skal begynne med? Clerks, eller er den "for smal" og bare for ekstreme Smith fans, hvor bare de skjønner humoren?

Begynn med Clerks og fortsett utover, i riktig rekkefølge. De MÅ sees sånn.

Lenke til kommentar

Enig.

Og se gjerne også An evening with Kevin Smith fra 2002 sånn ca.

Der han gjennomfører noen maraton-samtaler med en del forskjellige college studenter. Mye morsomt, noe langdrygt kanskje, men vel verdt å se for enhver Kevin Smith fan.

IMDB-link

[Edit: La til en link til IMDB]

Endret av Kenneth_S
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...