Gå til innhold

Omtale av Richard Burns Rally (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk dette spillet i dag (eller egentlig i går), og er sikker på at jeg så ut som Petter Solberg :p

 

Er MEGET realistisk (eh...tror jeg da). F.eks. under opplæringen får du prøve Subaruen med myk og hard fjæring på asfalt, og du merker STOR forskjell.

 

Det at det er så vanskelig tror jeg ikke er noen ulempe ved mindre du er helt elendig med bilspill. Som sagt, smilet er milevis bredt når du får til en perfekt sving. Å få rompa ut og holde den perfekt gjennom hele svingen er bare helt vidunderlig :love:

 

Det med at asfaltrallyet ikke var så rask er vel ganske realistisk. Er ingen spesielt raske asfaltrally som jeg kan komme på. Er enig at mesterskapsmodusen trenger litt forandring slik at du føler at det er virkelig DU som er der ;)

 

En ting som ikke ble nevnt, er at du har mange innstillinger angående notene. spesiellt likte jeg den der du kan stille inn hvor lenge før svingen kartleseren skal si notene :thumbup:

 

Flerspillerdelen på dette spillet kan BARE brukes hvis begge (eller flere) har spillt en del. Ellers blir det helt håpløst hvis han ene flyger av veien i annenhver sving... Karakteren 5/10 her synes jeg er litt høy kanskje; men har ikke prøvd den da...

 

Lyden ved krasjene synes jeg er ganske bra. For meg høres det ganske så likt ut som det gjør på TV. Føles liksom som et virkelig krasj...skremmende. Litt tidig er det at etterhvert som du krasjer mye, så bråker motoren sånn at det er vanskelig å høre kartleseren :p

 

Glemte det nesten: god artikkel, fikk med det aller meste! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å vente til PC versjonen kom men klarte ikke å vente, kjøpte PS2 versjonen igår, uten tvil det feteste rally spillet noensinne, nesten umulig med håndkontrollen men med ratt er det lettere. Sist gang jeg fikk den samme følelsen av at dataspill var når jeg kjørte GPL for første gang.

 

Shoutgun: Jeg kjøpte det på Free Record Shop i Hegdehaugsveien.

Lenke til kommentar

Endelig fikk de inn spillet på Spiderman. Jeg må innrømme at jeg var spent når jeg la plata i X-Box`n. Men for en gedigen skuffelse. Dette er det absolutt værste rally-spillet jeg noen gang har testet, ja bilspill i det hele tatt. Spillet lagger noe helt vanvittig. Spesiellt i svingene er det som å se på et lysbilde-show. Det går i rykk og napp hele svingen igjennom. Hvis det kommer en regndråpe i tillegg, er det virkelig ille. Hvis dette spillet skal kalles realistisk, tror jeg at jeg bør levere utrykknings-sertefikatet mitt. At en bil regelrett sklir av vegen i 15-20km/t blir for dumt. Ikke en gang på vinterføre har jeg opplevd det. Grafikken er ikke på langt nær så fin som forespeilet. Det hele ser grøtete ut. Det er ikke det spor bedre enn f.eks V-Rally3. Det ligner faktisk på det spillet. Lyden er jo også til å få seg en god latter av. Girkassen hviner som den skal, men det er jamen alt man hører også. Hvis man kommer over en bakketopp, og hjulene løfter, høres det ut som om naboen starter sirkelsaga. :whistle:

Hvis jeg skal ta meg en røyk i lastepausene i spillet, så kommer jeg til å røyke meg ihjel. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet...

Men det er ikke bare negativt å si om spillet. Det positive er at jeg blir enda meg glad når jeg legger i plata til Rallisport Challenge 2. Det er bilspill det står respekt av.

Men dette, nei det skal jeg levere. Om jeg så skal gi det tilbake til butikken uten å få igjen pengene mine.

 

Jeg liker ikke å bli lurt på denne måten :thumbdown:

Lenke til kommentar
Spillet lagger noe helt vanvittig. Spesiellt i svingene er det som å se på et lysbilde-show. Det går i rykk og napp hele svingen igjennom. Hvis det kommer en regndråpe i tillegg, er det virkelig ille.

Det er dessverre oppdaget et problem med Xbox-versjonen av spillet (som etter som jeg har forstått kun eksisterer på Xbox-maskiner hvor en spesiell leverandør har stått for DVD-stasjonen). Jeg vet ikke om dette kommer til å bli rettet på (i en oppdatering over Xbox Live! eller noe slikt).

 

Bare for å gjøre det klart: Alt gikk silkeglatt, hele tiden, på min PS2.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...