Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øyvind.. Jeg synes rett og slett testen din er litt for mye "din" mening.

Jeg synes at testen ikke gir meg et klar bilde av skjermen, ingen test resultater ingen farger grafer. Sammelignet med toms hardware, så er din test i barnehage stadiet. Ikke for å være stygg, men den suger... :thumbdown:

 

Jeg synes rett og slett den bør gjøre omigjen..

Lenke til kommentar

Øyvind.. Jeg synes rett og slett testen din er litt for mye "din" mening.

Jeg synes at testen ikke gir meg et klar bilde av skjermen, ingen test resultater ingen farger grafer. Sammelignet med toms hardware, så er din test i barnehage stadiet. Ikke for å være stygg, men den suger... :thumbdown:

 

Jeg synes rett og slett den bør gjøre omigjen..

Jeg synes grafer og slikt bare gjør en test rotete.

Øyvind sier ting akkurat slik som de er. Jeg foretrekker å lese tester av hw sitt testpanel, nettopp pågrunn av testene er ærlige og inneholder nok informasjon for å kunne ta et valg angående innkjøp av en skjerm.

 

Stå på Øyvind, og alle dere andre i testpanelet :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda, bra test, men jeg savner en vurdering om en LCD-skjerm til 15000,- smaker like mye som den koster i forhold til en CRT i samme størrelse og kvalitet.

 

Forøvrig synes jeg også at HW.no bør tildeles en advarsel pga overdreven bruk av smileys i "Editor's Choice" logo-dingsen. ;-)

Lenke til kommentar
Jeg synes grafer og slikt bare gjør en test rotete.

Øyvind sier ting akkurat slik som de er. Jeg foretrekker å lese tester av hw sitt testpanel, nettopp pågrunn av testene er ærlige og inneholder nok informasjon for å kunne ta et valg angående innkjøp av en skjerm.

 

Stå på Øyvind, og alle dere andre i testpanelet :thumbup:

Grafer kan være opplysende og fint det ja, men på dette områdene er ting svært individuelt. Se bare på etterslep. Jeg kan bli kvalm av en skjerm andre ikke merker etterslep på. Produser tallmatriale på det så skal du få en tier av meg :)

 

Når det gjelder skjerm er det umulig å si hva som er best for deg, derfor prøver vi å si hva vi synes om de, så man i alle fall får snevret inn valgmulighetene litt.

 

quotet visst Strongbad, men innlegget mitt er siktet mot vaio :)

Lenke til kommentar

Øyvind.. Jeg synes rett og slett testen din er litt for mye "din" mening.

Jeg synes at testen ikke gir meg et klar bilde av skjermen, ingen test resultater ingen farger grafer. Sammelignet med toms hardware, så er din test i barnehage stadiet. Ikke for å være stygg, men den suger... :thumbdown:

 

Jeg synes rett og slett den bør gjøre omigjen..

ser hva du mener.

 

Dessverre har ikke vil tilgnag til utstyr som f.eks tom's hardware har.

testurstyr koster skjorta. Dessuten er den skjermen testet av 4 forskjellige personer, noe alle vår skjermer blir.

 

Kunne gjerne hatt grafer og herjet rundt, men da må vi ha teknisk utstyr. Kunne sikkert også ha tatt med at det er fargeforskjell mellom ati og nivida kort også. For ikke å snakke om fargeforskjellen som er mellom de ulike skjermene som er samme modell fra samme produsent.

 

Men dette skjer stort sett på frivillig basis, og derfor har vi begrensede midler. Alle skjermene blir testet av alle skjermtesterne.

 

Så testene blir nok ikke mer avansert enn dette med det første. Sorry.

 

uansett anbefaller Toms hardware skjermer vi ber forbrukeren styre unna. q17s er jo et eksempel på dette...

 

Men legg merke til at vi oppfordrer til å lese andre tester også.......

Lenke til kommentar

En ok test. Men jeg må nok si meg enig i at den ble litt for "personlig". Så vil jeg også påpeke at en vanskelig norsklærer nok hadde lagt merke til at en del utrykk/setninger gjentar seg til dels ofte. Kunne nok vært litt bedre oppsatt med tanke på dette. Men ellers, stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Dere må huske på at vi sitter ikke med den samme pengesekken som Toms Hardware har.

Vi er seks stykker som elsker å drive med skjermer og tilegner oss mye tid for å fortelle dere hva som er bra og ikke bra.

Jeg må si at jeg synes Øyvind har gjort en meget bra jobb i denne testen.

Synes han ikke har har brukt så mye personlige meninger for vi seks andre som er testere på skjermer har gitt våres synspunkter på nec 2080 ux+.

Greit også at det sikkert er noen skrive feil i en test som en norsk lærer hadde tatt tak i men som sagt så er vi ikke feilfrie heller.

Men ting blir forbedret og ting vil bli bedre som tiden går ;)

 

 

 

 

Stå på Øyvind, synes det var en kjempe bra test og jeg er helt enig i det som du har skrevet i testen. :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Bra test Øyvind!

Jeg gidder nesten ikke engang å lese skjermtester på tomshardware, deres grafer sier lite og ingenting om hvordan en skjerm er å se på. De skjermene de anbefaler er av og til bra på papiret og dårlige ellers.

 

Stå på Øyvind og alle dere andre i testpanelet , vi vet at dere gjør deres beste og det holder i massevis! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg synes at testen ikke gir meg et klar bilde av skjermen, ingen test resultater ingen farger grafer. Sammelignet med toms hardware, så er din test i barnehage stadiet. Ikke for å være stygg, men den suger... :thumbdown:

 

Jeg synes rett og slett den bør gjøre omigjen..

 

Kjempe bra test!

Er det bedere bildekvalitet på denne, enn min 1760NX?

Eller er bare bilde større...

 

##ser ingen grunn til å bli personlig bare fordi du har et annet syn på saken enn Vaio. Stygg kommentar redigert bor - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar

synest t esten var ganske go jeg da :thumbup: men jeg syns den buet aldeles for mye da hverfal av det jeg kan se på bildene så hadde jeg aldig kjøpt denne skjermen.

 

men men det er min menig da, hadde helle kjøpt en som ikke buet jeg f.eks samsung 21" lcd :love:

Lenke til kommentar
synest t esten var ganske go jeg da :thumbup:  men jeg syns den buet aldeles for mye da hverfal av det jeg kan se på bildene så hadde jeg aldig kjøpt denne skjermen.

 

men men det er min menig da, hadde helle kjøpt en som ikke buet jeg f.eks samsung 21" lcd :love:

Hvis du tar en titt på teksten under bildene så ser du at den buingen som er der kommer av et dårlig kamera, ikke skjermen. Buingen det er snakk om i testen er så liten at den nærmest ikke er målbar, det er bare noen få som er sensitive for det.

 

Husker jeg ikke helt feil så buer 213T en del også ;) Dessuten har den dårligere bilde

Lenke til kommentar

allså for å si det sånn, så var dette en velutført test av Øyvind, og jeg er veldig imponert av hvordan NEC sin 2080UX+ klare å få fram så fine farger i 400:1 i kontrast, men jeg vil på peke at jeg syns L885 hadde litt bedre farger...men bare litt for den veldig kresne! :)

 

Stå på Øyvind!

 

MVH Åsmund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...