Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skulle gjerne ha settt en sammenligning av samtlige Nforce brikkesett som har blitt gitt ut. dvs. Nforce, Nforce2, Nforce3 150 og Nforce3 250.

Ingen som vet om en slik test har funnet veien til Internett?

 

Epz.

Det å sammenligne nForce (1) og nForce2 opp mot nForce3 vil være meningsløst med tanke på at det er to vidt forskjellige brikkesett som ikke støtter den samme typen prosessorer.

Lenke til kommentar
Uansett, er minnet kjørt 1:1? Og hvor lenge er systemet deres overklokket før dere kaller det stabilt?

Minnet er ikke kjørt på 1:1 under overklokkingen av den enkle grunn at det ville stoppet overklokkingen. Vi forandrer multiplier når minnefrekvenser går over 204-205 MHz for å være sikre på at RAM ikke begrenser.

 

Hvor lang tid man må ha det oppegående før man kan kalle det stabilt er umulig å svare på, enkelte systemer krasjer etter 20 sekunder, og andre etter 40 timer. Vet at ABIT kjører tortur-tester på 48 timer. Dette har vi rett og slett ikke tid til, så ca 1 time blir det vi bruker.

Lenke til kommentar

Nok en gang, det er en fryd å lese alle testene som har vert i det siste, godt jobbet DC. Nå gjelder det bare å se om Abit skal hive seg på Nforce3 250GB bølgen, egentlig rart vist det ikke kommer noe fra dem. Sendte en mail til dem her om dagen for å høre, tviler på jeg får noe svar da men.

 

Det hadde vert fint om vi fikk en test av 939 på Nforce3, slik at vi kunne sammenllignet brikkesettene på 939.

Lenke til kommentar
Nok en gang, det er en fryd å lese alle testene som har vert i det siste, godt jobbet DC. Nå gjelder det bare å se om Abit skal hive seg på Nforce3 250GB bølgen, egentlig rart vist det ikke kommer noe fra dem. Sendte en mail til dem her om dagen for å høre, tviler på jeg får noe svar da men.

 

Det hadde vert fint om vi fikk en test av 939 på Nforce3, slik at vi kunne sammenllignet brikkesettene på 939.

ABIT kommer med nForce3, men neppe før ut på høsten en gang.

 

Når det gjelder s939 på nForce3 så kommer det, satt og testet det i går, men fikk delvis noen svært merklige resultater som er umulig å forklare på noen fornufig måte, og har sendt saken videre til Gigabyte for å høre hva de har å si.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å finne noen i norge som selger dette kortet i norge. Kortet virker jo helt konge.

 

- Bra overklokking

-Stilig utseende

-(NB-kjøler uten vifte, kan være ett minus hvis man skal overklokke mye

- MANGE usb-porter

 

Men pris på dette blir jo morsomt å se da.

Lenke til kommentar
Klarer ikke å finne noen i norge som selger dette kortet i norge. Kortet virker jo helt konge.

 

- Bra overklokking

-Stilig utseende

-(NB-kjøler uten vifte, kan være ett minus hvis man skal overklokke mye

- MANGE usb-porter

 

Men pris på dette blir jo morsomt å se da.

Hvis du leser testen så vil du se at dette kortet er en ES-versjon og enda ikke er sluppet på markedet. Regner med at bl.a. PS-data vil få det inn.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder s939 på nForce3 så kommer det, satt og testet det i går, men fikk delvis noen svært merklige resultater som er umulig å forklare på noen fornufig måte, og har sendt saken videre til Gigabyte for å høre hva de har å si.

Har både Abit og Gigabyte noen form for minne komabilitetsproblemer tro ?

Den intigrerte firewallen er jo også spennende, men ikke bra vist den blir altfor avansert for de vanlige dødelige der ute Kansje det er noe av dette Abit frykter, det er ivertfall ikke likt dem å være sent ute.

 

Hva er ditt generelle intrykk av firewallen DC?

 

Abit brente seg vel kansje litt her tildligere men kom veldig sterkt tilbake med nf7 serien.

Hadde vi fått noen kort som var i klasse med dem både på stabilitet og ytelse(overklokking) så hadde jeg vert storfornøyd. Virker som de kansje bare vil satse på Nforce3 på 939 brikkesettet, noe som er synd. Jeg tror ivertfall de allerede har tapt mye på å ikke lansere Nforc3 på 754.

 

Mye Abit dette, sorry.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder s939 på nForce3 så kommer det, satt og testet det i går, men fikk delvis noen svært merklige resultater som er umulig å forklare på noen fornufig måte, og har sendt saken videre til Gigabyte for å høre hva de har å si.

Har både Abit og Gigabyte noen form for minne komabilitetsproblemer tro ?

Den intigrerte firewallen er jo også spennende, men ikke bra vist den blir altfor avansert for de vanlige dødelige der ute Kansje det er noe av dette Abit frykter, det er ivertfall ikke likt dem å være sent ute.

 

Hva er ditt generelle intrykk av firewallen DC?

 

Abit brente seg vel kansje litt her tildligere men kom veldig sterkt tilbake med nf7 serien.

Hadde vi fått noen kort som var i klasse med dem både på stabilitet og ytelse(overklokking) så hadde jeg vert storfornøyd. Virker som de kansje bare vil satse på Nforce3 på 939 brikkesettet, noe som er synd. Jeg tror ivertfall de allerede har tapt mye på å ikke lansere Nforc3 på 754.

 

Mye Abit dette, sorry.

Hvem er denne DC du sikter til?

 

Tror ikke vil skal gå så alt for langt OT med denne diskusjonen, du får heller opprette en ny tråd hvis du ønsker å diskutere med om ABIT.

 

Tror forøvrig ikke ABITs valg med å ikke ha nForce3 har så mye med firewallen å gjøre, det problemet kunne de eventuelt enkelt løse ved å ikke bruke 250Gb-brikken. ABIT og NVIDIA hadde vel noen knister mellom seg for en stund tilbake, og det vil jeg tippe er årsaken.

 

Sitter forøvrig og tester et Abit-kort nå, og jeg kan avsløre såpass mye at de nye K8T800Pro-chipsettene ikke står mye tilbake for nF3, og vi snakker om _ekstreme_ overklokkingsegenskaper :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvem er denne DC du sikter til?

Tror ikke vil skal gå så alt for langt OT med denne diskusjonen, du får heller opprette en ny tråd hvis du ønsker å diskutere med om ABIT.

Tror forøvrig ikke ABITs valg med å ikke ha nForce3 har så mye med firewallen å gjøre, det problemet kunne de eventuelt enkelt løse ved å ikke bruke 250Gb-brikken. ABIT og NVIDIA hadde vel noen knister mellom seg for en stund tilbake, og det vil jeg tippe er årsaken.

Sitter forøvrig og tester et Abit-kort nå, og jeg kan avsløre såpass mye at de nye K8T800Pro-chipsettene ikke står mye tilbake for nF3, og vi snakker om _ekstreme_ overklokkingsegenskaper :thumbup:

 

Nei det lurer jeg også på :blush: , DG skal være det riktige ja.

Hint motatt angående OT.

Problemet er at vist jeg hadde postet i en annen tråd, så er det ikke sikkert du hadde svart. Og du er borti mye kjekk hardware og har gode hardware kunnskaper. Litt relevant har det alikevell vert da det er snakk om samme chipsett.

Takk for tipset anngående K8T800, tar gjerne imot spec på en pm :thumbup: .

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Etter hva jeg kan se i testen ligner dette kortet mye på dette http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=106...lAction=details kan det være at det er det samme kortet eller er de bare like?

 

Mer info på aopens hjemmeside: http://english.aopen.com.tw/products/mb/AK89Max.htm

Jeg syntes også de var usedvanlig like, men i følge AOpen er det ikke det samme kortet. Mulig det er de tilleggsfunksjonene som jukebox som var forskjellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...