Gå til innhold

BenQ får designhjelp fra BMW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BMW fanatiker som jeg er.. Må jeg nok ha denne.. Uansett pris, desverre..

 

Edit:

Fant foresten en pris. Den koster 24 dollar..

Så det er ikke så helt ille.. (x120)

X120 blir "basis"-versjonen uten mus, ramme eller BMW-design...

Ser ut som du må litt opp i pris for å få bmw-design...

Vi får bare håpe det ikke blir så altfor dyrt. Tastaurene så jo virkelig lekre ut. :)

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

Får ikke håpe Benq har betalt altfor mye for de BMW designerene, er ikke imponert. Selve overflaten på tastaturet likner noe de selger på Chlas Ohlsson, eneste litt spesi er sidene og det rare greiene under.. Uten at jeg ser helt hensikten, måtte vært bedre med bra design der folk ser det?

 

Synes både MS og Logitech har stiligere keyboard som sikkert er mer praktiske og bedre å skrive på.

 

Dog hadde jeg ikke sagt nei til ett keyboard med Carbon look og kanskje rødt med Ferrari emblem :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Får ikke håpe Benq har betalt altfor mye for de BMW designerene, er ikke imponert. Selve overflaten på tastaturet likner noe de selger på Chlas Ohlsson, eneste litt spesi er sidene og det rare greiene under.. Uten at jeg ser helt hensikten, måtte vært bedre med bra design der folk ser det?

 

Synes både MS og Logitech har stiligere keyboard som sikkert er mer praktiske og bedre å skrive på.

 

Dog hadde jeg ikke sagt nei til ett keyboard med Carbon look og kanskje rødt med Ferrari emblem :)

Hensikten er at det skal se pent ut. Brukervenlighet kommer i andre rekke.

 

Benq er nok ikke de første innen der. Man skal vite hva man ser etter for å finne et "praktiskt" kabinett f.eks

Lenke til kommentar
jeg har hatt det hvite PSK-5000 i et år nå ca og det har vært veldig bra, plastikken virker mer solid og ikke så hul som de runde fra logitech

 

De runde fra Logitech? Tenker du på Logitech Ultra-X eller noe? Det der BENQ keyboardet minnet meg om Logitech Ultra X.

 

det så veldig flott it det PSK-5000. Hvor fikk du kjøpt det? Det kunne nemlig passet godt til en iBook eller lignende...

 

Det vare bare en ting jeg lurte på i henhold til artikkelen som vi faktisk skal diskutere, og det er. Ny tastatur-teknologi? Sikker på at det ikke bare er den helt vanlige "scissor-key"-teknologien som blir benyttet i bærbare maskiner samt flere andre nye "ultra-tynne" tastattu?

Lenke til kommentar
Positiv utvikling dette, siden det satses altfor lite på design i PC-verden etter min mening.  Jeg skulle gjerne sett flere designer-kabinetter istedet for alt det Harry-greiene som kommer fra Kina/Taiwan :thumbdown:

Enig med overnevnte. Heldigvs ser jeg en tendens til at datautstyr nå går i retning av å bli et møbel med høy "wife acceptance factor" for å si det på nyere norsk. Med Zalmans blå kjøletårn er selv vannkjøling klar for stuebruk.

 

Spørsmålet er da når Ekornes kommer med kabinetter.

 

Fortsatt er det mye igjen å hente på tastaturer som f.eks mindre tastestøy, variabelt mottrykk og slaglengde, lettere rengjøring (har dere snudd tastaturet opp ned og ristet på det i det siste...?), justering av LED-indikatorene (ofte alt for kraftige når det er mørkt) og lavere profil for å nevne noen enkle ting.

Lenke til kommentar
Enig med overnevnte. Heldigvs ser jeg en tendens til at datautstyr nå går i retning av å bli et møbel med høy "wife acceptance factor" for å si det på nyere norsk. Med Zalmans blå kjøletårn er selv vannkjøling klar for stuebruk.

 

Spørsmålet er da når Ekornes kommer med kabinetter.

Ja, norske design-kabinetter hadde vært helt topp. Det ser likevel ut til at svenskene ligger litt foran oss fremdeles, som f.eks. SWEDX:

http://www.swedx.se/products/products.htm

 

Forholdene skulle egentlig ligge godt til rette for å lage designer-kabinetter både av aluminium og tre her til lands siden disse materialene er relativt billige her, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor ingen satser noe på dette :hmm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...