Gå til innhold

Asus dropper Intel-hovedkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NEI...

Liker Asus - Jeg synes de lager de beste hovedkorta.

Liker ikke Intel - men de lager bra prosessorer.

Liker Amd - men synes det er litt for mye trøbbel med de.

 

Så dette synes jeg er synd for alle parter. Grunnen til att de splitter opp kan jo ha noe med låsinga på prosessoren som hovedkorta vistnok skal låse opp. (statuere et eksempel), men husker ikke nok om saken til å si det med noe særlig sikkerhet. Og det var vel ikke bare Asus som gjorde det. Men kan kanskje ha vært dråpen. Noen som vet mer om den saken kan jo utale seg.

Lenke til kommentar
Hmm stemmer dette er det synd, ASUS har etter min mening de beste hovedkortene både for AMD og Intel.

Er ikke snakk om Asus hovekort, men Intel hovedkort. Intel lager ikke egne hovedkort, men de selger "egne" hovedkort som blir produsert av andre.

 

"While Intel has tremendous plans in the mainboards market, the company does not have its own facilities to make this type of products. As a result, the Santa Clara, California-based chipmaker outsourced production to Asian-based mainboard makers. ASUS has been producing mainboards for Intel for quite some time now, but the partnership might come to its end after Intel signed a deal with Wistron."

Lenke til kommentar
Er ikke snakk om Asus hovekort, men Intel hovedkort. Intel lager ikke egne hovedkort, men de selger "egne" hovedkort som blir produsert av andre.

 

"While Intel has tremendous plans in the mainboards market, the company does not have its own facilities to make this type of products. As a result, the Santa Clara, California-based chipmaker outsourced production to Asian-based mainboard makers. ASUS has been producing mainboards for Intel for quite some time now, but the partnership might come to its end after Intel signed a deal with Wistron."

Det er slik jeg skjønner det også, Asus kommer ikke til å slutte å produsere hovedkort for pentium prosessorer.

Endret av Dr.Gonzo
Lenke til kommentar

Helt riktig folkens, det er (foreløpig) ingenting som tyder på at Asus slutter med produksjon av egne hovedkort under Asus-merket basert på brikkesett fra Intel. Dette utgjør jo tross alt hoveddelen av hovedkort-produksjonen til Asus, og ville vært helt "villt".

 

Artikkelen kunne dessverre mistolkes, slik at denne har blitt oppdatert noe nå.

Lenke til kommentar

Men det er vel nesten samme hvem som lager hovedkortet. Det er vel Intel som uansett bestemmer hva slags komponenter som skal brukes på hovedkortene. Alt fra brikkesett til kondensatorer.

 

edit:

 

Vi kan vel kanskje håpe at prisen på disse hovedkortene kommer ned i pris iforhold til de vanlige merkene. Er er litt dyre, men kortene er meget stabile.

Endret av Bøgge Bakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...