Gå til innhold

Nye priskutt på GPRS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chess har litt å gå på i forhold til de billigste. Men Chess er billigere enn Telenor, Tele2 og kanskje You i noen tilfeller. Hvor mye en laster ned avhenger selfølgelig av hva man bruker wap til; nyheter, ringetoner, bilder, spill, streaming osv. Jeg, f.eks., bruker wap utelukkende til å surfe nyheter og live fotball (wap.vg.no) og har tatt av bilde visning for at det skal gå raskere og bli billigere. Det medfører at jeg får lite KB nedlastet og at jeg ville komt bedre ut med Chess, kr 14 á en MB, enn f.eks. Telenor som har kr 57,50 for den første MBen. Det Telenor er bedre på er viss man laster ned store mengder data, som vist i tabellen er det billigere å laste ned 100MB med Telenor enn Chess.

 

Jeg tror likevel at det er et fåtall som laster ned så mye. Om man laster ned 10MB, er også Chess billigere enn Telenor og Tele2, men der er You billigere enn Chess.

 

Minnet er begrenset på de fleste mobiltelefoner på markedet i dag, og derfor skal det være en meget ivrig bruker som laster ned et større antall data i måneden.

 

En annen ting er viss man bruker mobilen som modem til en bærbar, da laster man fort ned mye mer, men jeg vet ikke om det går bare på GPRS, for det har jeg ikke selv satt meg inn i, og derfor ikke uttale meg her.

 

Dette er bare for å sette det i et annet perspektiv. Men likevel, framover i tida vil det nok fort blir mer nedlastede data da mobilen får større og større båndbredde i lag med mer minne, bedre interaktive multimedia tjenester og videotelefoni.

Endret av rec0n
Lenke til kommentar

Hvordan ligger det an med utenlandsprisene? Tidligere har det kostet like mye å bruke GPRS uansett hvor man er i verden, men jeg gikk nylig på en økonomisk smell da det viste seg at prisen på GPRS i Vest-Europa med Telenor hadde økt med 800% (!!) i mai. Slikt bør det jaggu informeres om til kundene..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...