Gå til innhold

Mange bugs i "Prescott"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det overrasker deg ikke at det finnes bugger som kan fåm systemet til å fryse, i CPUen? Det overrasket meg *stort!* Hva er det Intel har gjort som fikk deg til å forvente dette da?

 

Damn, kommer forhåpentligvis nye revisjoner av CPUene da eller hva?

Lenke til kommentar
Hva er det Intel har gjort som fikk deg til å forvente dette da?

 

kanskje på grunn av ventingen på prescott?

prescott virket ikke til å annet enn på brettet over CPUer man skal selge etter man har presset Absolutt alt av penger ut av folket med gårsdagens CPUer

 

hadde ikke AMD pøst på med sine CPUer, så ville nok intel tatt det knusende med ro. prescott ville nok ikke kommet på "lenge enda". Når først AMD stiller med skikkelig konkurranse, blir intel tvunget til å foreta noe. neste generasjons CPUer virker det ihvertfall ikke til at de hadde lagt nok arbeid ned i.

 

Prescott var kanskje dødfødt fra starten, men intel "måtte" bare kjøre på for å "vise" at de altså ikke jobber videre med noe SÅÅÅ elendig.

 

Denne posten er forresten ikke dødsseriøs. Bare noe av mine tanker.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Det finnes en rekke av "bugs" i alle avanserte prosessorer, så jeg er ikke spesielt bekymret over dette sammenliknet med andre modeller. Det er nok mye vi ikke vet om tidligere prosessorer og andre prosessorer på markedet også...

 

Så lenge det ikke er noen konkrete eksempler på hvordan man skal fremprovosere en "heng", eller konkrete eksempler på at det skjer i praksis under vanlig bruk... så tror jeg neppe Prescott kommer til å skape brukerne mer bry enn andre cpu'er.

Lenke til kommentar

Er ikke helt uvanlig med slike feil. Opteron har også en del feil, man må uflaks for å merke de.

 

Liste over feilene i Opteron, legg godt merke til alle kriteriene som må oppfylles før man merker feilene. Link

 

Feil i prosessorer høres ofte verre ut enn de er, som vist i linken er det ofte en del ting som må til før det går galt.

 

PS: Nå vet jo jeg ingenting om hva som skal til for at Prescot henger seg, men jeg vill tro at den vanlige hjemmebruker ikke merker så mye til det. Ikke at det hjelper da, hvem vill vell ha en prosessor full av feil?

Endret av mar
Lenke til kommentar
Det overrasker deg ikke at det finnes bugger som kan fåm systemet til å fryse, i CPUen? Det overrasket meg *stort!* Hva er det Intel har gjort som fikk deg til å forvente dette da?

 

Damn, kommer forhåpentligvis nye revisjoner av CPUene da eller hva?

Hvordan kan så varme ting som prescotter fryse? :dontgetit:

 

Men seriøst, når en prosessor regner feil skal det ikke mye til at hele OS'et låser seg. Husker de første Pentium prosessorene med FDIV Buggen. Det var en stor feil ;)

Lenke til kommentar

AMD har på sine sider en komplett liste over alle kjente feil i sine prosessorer, og informasjon om de er planlagt rettet eller ikke (de som ønsker kan jo grave fram linken). Det er ingen overraskelse i det hele tatt at Prescott også har sine feil. Uansett ikke noe som er så ille som den gode gamle "1+1=2,000000052" eller hva det nå enn var som P1 hadde en gang.

Lenke til kommentar
Hvordan kan så varme ting som prescotter fryse?

Gullkorn :thumbup:

 

Men over til litt seriøsitet:

 

Intel er litt latterlig for tida synest eg. AMD kommer med beinhard konkurranse, og kjører på alt dei klarer - Intel prøver så godt dei kan å henge på, men dei har jo strengt tatt berre kjørt ut en del "flauser" i det siste.. Iallefall det inntrykket eg har fått.

Kan nok ganske sikkert sei at AMD vant "denna runden" ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...