Gå til innhold

Tester bekrefter klokkesperre på 9xx


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig problemet? Gigabyte og Asus har ikke noe sperre på sine kort og regner med at abit heller ikke vil ha det. og det er jo kun de 3 merkene folk kjøper også.

 

Er lite vits å kjøpe hovedkort hos en produsent som ikke klarer og fjerne sperra, da tyder det på at de rett og slett er et dårlig merke med dårlig teknologi :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vel, som folk sier, så er ikke sperra noe problem, flere produsenter har jo fjernet den. Men Prescott har skuffet meg dypt mht til ytelse/varmeutvikling. Trodde ikke 90nm teknologien til Intel ville bli noe slikt.

 

Så planen for meg er Athlon 64 en gang i framtiden. Foreløpig klarer jeg meg fint med P4 systemet mitt. (i875P chipsettet er vel noe av det beste chipsettet Intel har hosta opp de siste par åra)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig problemet? Gigabyte og Asus har ikke noe sperre på sine kort og regner med at abit heller ikke vil ha det. og det er jo kun de 3 merkene folk kjøper også.

 

Er lite vits å kjøpe hovedkort hos en produsent som ikke klarer og fjerne sperra, da tyder det på at de rett og slett er et dårlig merke med dårlig teknologi :thumbdown:

Helt enig, hva er det folk syter om? Du kan jo velge fra 3 hovedkort produsenter, og de har jo ikke sperren. Men jeg glemte at å dette forumet så er det strengt tabu å ikke hakke på Intel på alle anledninger. ;) Sorry skulle ha vist bedre nå, men det forsetter å overaske meg.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig problemet? Gigabyte og Asus har ikke noe sperre på sine kort og regner med at abit heller ikke vil ha det. og det er  jo kun de 3 merkene folk kjøper også.

 

Er lite vits å kjøpe hovedkort hos en produsent som ikke klarer og fjerne sperra, da tyder det på at de rett og slett er et dårlig merke med dårlig teknologi :thumbdown:

Helt enig, hva er det folk syter om? Du kan jo velge fra 3 hovedkort produsenter, og de har jo ikke sperren. Men jeg glemte at å dette forumet så er det strengt tabu å ikke hakke på Intel på alle anledninger. ;) Sorry skulle ha vist bedre nå, men det forsetter å overaske meg.

sperra er der antageligvis på de kortene og, men på 25%..

Lenke til kommentar
Hva er egentlig problemet? Gigabyte og Asus har ikke noe sperre på sine kort og regner med at abit heller ikke vil ha det. og det er  jo kun de 3 merkene folk kjøper også.

 

Er lite vits å kjøpe hovedkort hos en produsent som ikke klarer og fjerne sperra, da tyder det på at de rett og slett er et dårlig merke med dårlig teknologi :thumbdown:

Helt enig, hva er det folk syter om? Du kan jo velge fra 3 hovedkort produsenter, og de har jo ikke sperren. Men jeg glemte at å dette forumet så er det strengt tabu å ikke hakke på Intel på alle anledninger. ;) Sorry skulle ha vist bedre nå, men det forsetter å overaske meg.

sperra er der antageligvis på de kortene og, men på 25%..

Det er det ingen som vet. Er mulig at de første utgavene av 9xx har problemer med høy fsb. Er jo mye nytt på en gang, og da blir det ofte en del barnesykdommer.

 

Er jo Intel som gjør dette, så da er det jo galt. Selv om vi kanskje aldri kommer til å merke noe til det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...