Gå til innhold

Philips lanserer 16x DVD-DL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nåh, dette var bedre saker.. Når kommer billig DVD-DL platene da, kommer ned i 10.- pr stykk for 16x plater, så skal det nok bli en slik :)

Da kommer du nok til å vente en stund... Tar nok mellom et halvt år og et år, før du får se sånne priser på DL 16X plater (hvis de i det hele tatt har kommet)

Lenke til kommentar
Skal nok oppgradere CD-RW saken min til en DVD-+RW som også kan brenne CD-R/RW. 16X DVD og 48X CD kanskje:) Inntil det kommer en slik modell på markedet sitter jeg på gjerdet mitt og venter.

plass til 2 på det gjerdet? har ikke det store behovet for øyeblikket, men kan nok komme til nytte en dag...

Lenke til kommentar
plass til 2 på det gjerdet? har ikke det store behovet for øyeblikket, men kan nok komme til nytte en dag...

Allltid plass til fler :yes:

 

Grunnen min til å kjøpe DVD brenner måtte være for å brenne ut ferdig film fra DV kamera (som jeg ikke har klart å spare nok penger til enda) og sikkerhetskopi av dataene mine. Det siste kanskje viktigst. På en 9GB DVD får man jo fint brent ut rootpartisjonen på linuxburkene mine.

Lenke til kommentar
<a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=8378">Philips lanserer 16x DVD-DL</a>

Jeg er villig til å vedde ganske skamløst mye på at den overskriften er utrolig misvisende. 16x DVD-DL? Bullshit. 16x DVD, og at den kan brenne DVD-DL på la oss si... 2,4x? Så det er enten-eller.... enten rask, eller dobbel kapasitet. Ikke begge som overskriften antyder

Sier meg enig der, ut i fra den overskriften ville folk tru at den brenner Dual Layer i 16x, noe jeg tviler sterkt på, er vel heller 2x - 2.4x :no:

Lenke til kommentar
Sier meg enig der, ut i fra den overskriften ville folk tru at den brenner Dual Layer i 16x, noe jeg tviler sterkt på, er vel heller 2x - 2.4x :no:

Hvorfor skulle det være så stor forskjell? Først brenne det første laget akkurat som vanlig, så omstille laseren litt og brenne andre laget akkurat som vanlig. Verre er det jo ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...