Gå til innhold

Prosjekt billig StilleDrev


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei SirHartge!

Kva gjær du når du vil ta ut ein harddisk no da...? :wink:

Såg veldig fast låst i strikkene..

Elles så lurer eg på om du blei gal av knitringen..

Du skriver at den er til å bli gal av..

Klipt fra artikkenen om Prosjekt billig StilleDrev av Sirhartge:

 

Rotasjonshastigheten på dagens harddisker varierer fra 5400 til skrikende 15000 RPM, og lesehodene flyr

fram og tilbake som en epileptiker på speed.

 

-----------------------------------------------------

Har du sett ein slik person?

 

Regner med at dette var i bilde form..

Lenke til kommentar

On 2002-04-18 12:24, Mr.Hassan skrev:

Hei SirHartge!

Kva gjær du når du vil ta ut ein harddisk no da...? :wink:

Såg veldig fast låst i strikkene..

 

Ikke for å svare for andre, men er det ikke bare å finne fram ei saks. En o-ring er ikke så dyr :grin:

Lenke til kommentar

CannoliBoy: Har du kjent etter om StilleDrev er helt vibrasjonsfri? (alså at INGEN vibrasjoner forplantes via O-ringene)

Om du mot formodning enda skulle ha litt vibrasjoner, (og du ikke er for fin på det...) er det jo bare å klabbe på noen biter asfalt. (eller kle den helt...) Jeg har selv asfalt på det orginale HD-opphenget, og bare det hjalp ganske bra.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-04-18 14:34 ]

Lenke til kommentar

Jeg ville i alle fall sikret O-ringene i gjennomføringene på metallplaten. HD'ene vil nødvendigvis vibrere ringene og over tid kan en risikere at de ryker (blir skjæret over). Det hjelper selvsagt med godt pussede kanter men jeg ville foretrukket gummigjennomføring:

 

19-197_l.jpg

 

Mange små vibrasjoner over tid...

Lenke til kommentar

"...lesehodene flyr fram og tilbake som en epileptiker på speed..."

 

Jeg synes det er useriøst og bruke sammenligninger hvor kroniske lidelser liksom skal være morsomme. Vi kan vel alle tenke oss at det er lite morsomt å lese noe sånt for et menneske som vet hvordan det er å ha epilepsi. Dette bør endres.

 

Forøvrig er artikkelen meget god, som den forrige av hr. Terøy.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 16:16, Maroder_S skrev:

"...lesehodene flyr fram og tilbake som en epileptiker på speed..."


Jeg synes det er useriøst og bruke sammenligninger hvor kroniske lidelser liksom skal være morsomme. Vi kan vel alle tenke oss at det er lite morsomt å lese noe sånt for et menneske som vet hvordan det er å ha epilepsi. Dette bør endres.




 

Dette sto ikke når det forlot forfatter. Jeg synes ikke det var passende, det skal fjernes asap.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 16:16, Maroder_S skrev:

"...lesehodene flyr fram og tilbake som en epileptiker på speed..."


Jeg synes det er useriøst og bruke sammenligninger hvor kroniske lidelser liksom skal være morsomme. Vi kan vel alle tenke oss at det er lite morsomt å lese noe sånt for et menneske som vet hvordan det er å ha epilepsi. Dette bør endres.


Forøvrig er artikkelen meget god, som den forrige av hr. Terøy.


 

Ærlig talt... man må vel kunne se på ting med skråblikk? Også alvorsbetyngede ting må vel kunne betraktes humoristisk såvel som alvorlig. For, dersom man ikke lenger kan le av noe, hvilke gleder har man da igjen? Selvsagt er det tenkelig at enkelte epileptikere blir støtt av denne kommentaren, men er det ikke også tenkelig at mange kan finne den artig? Jeg kjenner personlig to (ikke så mange, jeg er klar over det) epileptikere som ikke tar hverken lidelsen eller livet generellt så grav alvorlig som enkelte mener de og alle andre bør... livet blir bedre på denne måten.

 

Bare en oppfatning.

Lenke til kommentar

Fin artikkel men jeg valgte en enklere og billigere løsning. (Vil forsåvidt ikke si at det ser så dårlig ut heller...)

HDstrap.jpg

Det som diskene er skrudd fast i er to råsterke gummistropper som egentlig skulle ha holdt fast kofferter i Bimmer'n til fatter :grin: Kabinettet er en standard Chieftec hvor jeg har tatt ut den nederste 3.25" racket. Stroppene er skrudd fast i racket over og spent under "hylla" nederst. Diskene sitter bom fast og lyden forsvant virkelig. Enkelt og billig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...