Gå til innhold

Kommer AMD Sempron i august?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samtidig kommer Sempron 3100+ for sokkel 754 - som garantert vil bygge på AMD64-kjernen, men med NX-bit og 64-bit instruksjoner skrudd av.

Noe sier meg at det ikke tar lang tid før det kommer en moddeguide om hvordan man skal klare å slå på disse instruksjonene.

Lenke til kommentar
Hva er poenget?? Er de billigere å produsere enn XP CPUene?? Vet de er 90nm, og de kan lage flere på en waffer. Men det spørs om de intektene er store nok til å dekke utgiftene denne CPUen kommer til å lage.

Jeg vil tro at AMD har en viss oversikt over disse tingene ;)

Lenke til kommentar
Hmm, hvordan vil disse cpu`ene se ut på socket a... håper det blir mye modde-muligheter og klokke-muligheter.

Men noe sier meg dessverre at det heller blir labert av begge deler.

Tja.. hvis du leser litt i artikkelen så ser du at det står:

De første Sempron-prosessorene som kommer på markedet vil være AMD Sempron 2500+, 2600+, 2800+ på sokkel A-plattformen. Disse kommer allerede i august, og kan i likhet med tidligere rykter simpelthen være Athlon XP-prosessorer med et nytt navn.

De nyere AMD XP prosessorene har aldri vært noen dårlige klokkere.

Lenke til kommentar
Pokker da! Hvorfor deaktivere NX-bit? Dette er jo veldig nyttig å ha! Jaja, var vel litt for mangen CPU'er som ikke greide NX-bit instruksjonen når den ble testet hos AMD...

Poenget er ikke at de blir billigere å produsere, men at det blir ennå en grunn for kundene å heller legge i litt mer penger for å få en Athlon64 enn å kjøpe Sempron. De som ikke har råd til Athlon64 uansett få vel gå for Sempron da. På denne måten kommer AMD til å selge noe flere mid-range CPU'er på bekostning av noe færre low-end CPU'er.

 

Grunnen er altså IKKE lavere produksjonskostnader, men mer inntekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...