Gå til innhold

ATI Radeon X800 i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos X-bit labs skrives det at man i asiatiske nettbutikker er oppe i nærmere 850 amerikanske dollar for visse versjoner av X800XT (Sapphire) grunnet enorm etterspørsel. Norge ligger høyere i pris enn eksempelvis det amerikanske markedet.

 

Typisk Norsk å ligge høyt i pris, la oss håpe den faller fort.

Lenke til kommentar

Husker dere historien på Inq om at ATi egentlig ikke hadde tenkt å lansere XT, kun Pro med 12 pipelines? XT med 16 var påtenkt å lanseres senere, når NVidia fikk opp ytelsen på 6800. Så viste det seg altså at 6800 ytet langt bedre enn ATi forventet, og de rushet ut X800XT. Da vil det ikke være så overraskende om det er kronisk mangel på denne i mange måneder fremover, siden den kanskje kun er lansert for å kunne brukes som PR-verdi?

 

Bare en teori, vi får håpe det ikke er tilfelle...

Lenke til kommentar
Synes det er kjipt at skjermkortet er blitt den dyreste komponenten i maskinen.

Men aldri om jeg betaler 5000 for et kort som klarer eks HL2 flytende, når mitt 9800 pro klarer det godt nok.

Jeg er veldig enig, det er faktisk trist at det er blitt sånn. Jeg har bygd pc'er i mange "generasjoner" nå (merk: teknologi-generasjoner), og tendensen før var at minne, cpu og disk var den store invisteringa, så gikk det mer over til bare minne en stund, og nå er det mest på skjermkort. Det er klart jeg skjønner hvorfor, det er nettopp fordi dette er det folk er mest opptatt av å oppgradere, men jeg synes allikavel at dem er priset for stivt... det er tross alt en "tillegsmodul" og ikke en vital del i en maskin (på samme måte som en cpu eller hk).

 

Men jeg kjøper uansett ikke så dyre kort, men har ikke noe imot at andre gjør det... det får være en smak og behag sak...

Lenke til kommentar

Jeg synes det er enda kjipere at dersom man skal ha "high end" minne så koster jo det også vanvittig mye! Jeg betalte 3250 spenn for 1gig med minne og det er jo like mye som for CPU'en! Kom ikke å si at det ligger like mye arbeid bak utviklingen av 1gig minne som det ligger bak utviklingen av en ny CPU. :(

Lenke til kommentar
ikke dette vet ikke vi ?

kan ikke si dere er først ute med nyheten

akkurat.kansje dere skulle få tak i et

kort og teste det også.

eller blir det samme histiorie som med nvidia 6800 kortet...

ja, hva skjedde egentlig med det 6800 kortet dere har/hadde inne...

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar
ikke dette vet ikke vi ?

kan ikke si dere er først ute med nyheten

akkurat.kansje dere skulle få tak i et

kort og teste det også.

eller blir det samme histiorie som med nvidia 6800 kortet...

ja, hva skjedde egentlig med det 6800 kortet dere har/hadde inne...

Det ble sendt tilbake til nVidia fordi det var ødelagt!:\

Lenke til kommentar
Husker dere historien på Inq om at ATi egentlig ikke hadde tenkt å lansere XT, kun Pro med 12 pipelines? XT med 16 var påtenkt å lanseres senere, når NVidia fikk opp ytelsen på 6800. Så viste det seg altså at 6800 ytet langt bedre enn ATi forventet, og de rushet ut X800XT. Da vil det ikke være så overraskende om det er kronisk mangel på denne i mange måneder fremover, siden den kanskje kun er lansert for å kunne brukes som PR-verdi?

 

Bare en teori, vi får håpe det ikke er tilfelle...

The Platinum Edition moniker makes it sound as though this will be a very limited board, however ATI assure us that it will be available to purchase in volume.

http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r420_x800/index.php?p=3

Vel, tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Litt morsomt..

 

På mpx får du nå:

 

 

Club3D Radeon x800 PRO 256MB Skjermkort

8X AGP, 256BIT, DDR3, CRT+TV+DVI, Retail

Pris: 3 389,-

 

eller

 

Club3D Radeon 9800XT 256MB Skjermkort

8X AGP, 256BIT, DDR, CRT+TV+DVI, Retail

Pris: 3 185,-

 

 

200,-... hadde jeg hatt mange nok penger til slikt hadde jeg egentlig ikke vært i tvil... :)

Lenke til kommentar

Heisann folkens!

 

Detta sapphire VIVO kortet, er det helt likt det andre sapphire x800 kortet?

Vivo er vel bare TV inn? det koster 300 mer enn det andre bare, vurderer og kjøpe det.har også tenkt på x800xt, men og betale 1000-1500 for det vet jeg ikke om det er verdt? eller hva mener dere andre.de fleste spill rocker vel med et x800pro kort skulle man tru.

x800xt kommer jo ikke inn før i august nå i følge komplett.

Lenke til kommentar
Hos X-bit labs skrives det at man i asiatiske nettbutikker er oppe i nærmere 850 amerikanske dollar for visse versjoner av X800XT (Sapphire) grunnet enorm etterspørsel. Norge ligger høyere i pris enn eksempelvis det amerikanske markedet.

 

Typisk Norsk å ligge høyt i pris, la oss håpe den faller fort.

Norge ligger ikke høyt i pris på datakomponenter, om man regner prisene uten moms (eller VAT, eller hva det kalles i USA) så er norge ofte billigere enn USA.

 

AtW

Lenke til kommentar

Eiere av X800 Pro kort har allerede klart å hardmodde den til X800 XT, (dvs. åpne de blokkerte pipelines'ene og flashe X800 Pro'en til XT utgave). Det er jo alltid en liten risiko ved å begynne å "mekke" på et nytt kort til et par tusenlapper, så du må jo vite hva du gjør. Finnes et par linker til hvordan man gjør det (bare å søke litt her og der). Enkelte av forum-folka hos OcUK var trolig nok noen av de første som klarte å gjøre det med positive resultater på Sapphire X800 Pro kort (var utrolig spennende lesing; masse prøving og feilsøking, som var godt gjennomført og koordinert).

 

Jeg merker at mitt GeForce4 Ti4600 kort har hatt sin glanstid, som er veldig synd fordi det *var* et supert kort når det kom. Jeg tror (hvis pengene holder ut ;) ) at jeg kjøper ett Hightech Excalibur X800 Pro IceQ utgave av X800-kortet, med tanke på at Ti4600'en er blitt for gammel. X800 bruker lite strøm, koster mindre enn nVidia 6800 kort (som bruker MYE strøm), og jeg regner med at den vil holde koken i dataen min langt inn i neste år (ialtfall inntill 64-bit CPU hovedkort og PCI-Express er blitt litt mer "mainstream". Tror de fleste kjøper ny data da... :green: ).

 

På tide å prøve ett ATI kort da. Forventer en positiv overraskelse.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hos X-bit labs skrives det at man i asiatiske nettbutikker er oppe i nærmere 850 amerikanske dollar for visse versjoner av X800XT (Sapphire) grunnet enorm etterspørsel. Norge ligger høyere i pris enn eksempelvis det amerikanske markedet.

 

Typisk Norsk å ligge høyt i pris, la oss håpe den faller fort.

Norge ligger ikke høyt i pris på datakomponenter, om man regner prisene uten moms (eller VAT, eller hva det kalles i USA) så er norge ofte billigere enn USA.

 

AtW

Hva er vitsen med å regne ut prisen uten moms?! Det har jo ikke noe å si for oss... vi må betale moms vi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...