Gå til innhold

GeForce 6800 GT i salg før Ultra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
YAy!

 

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.. Litt sløvt av Nvidia å vente så lenge med å gjøre dette da men..

Jeg tror ikke NVIDIA har ligget på den sløve siden når det gjelder utviklingen av 6800. Jeg tror de ikke har klart å få kortet klart i tide bare...

Lenke til kommentar
Fra lanseringen skulle kortene ha minne/kjernefrekvenser på henholdsvis 550/400 MHz - men mye tyder nå på at kortene vil få en kjernehastighet på 450 MHz eller høyere.

 

Det skal vel være:

 

henholdsvis 400/550 MHz

Nå snur du på en del ting. Om det skal være omvendt som du sier vil det si at kjernefrekvensen ifølge deg er 550 MHz. Dette vil igjen si at Nvidia måtte ha klokket NED kortene med opptil 100MHz for at kjernen skal bli 450, som er nonsence. Minnefrekvens på 550, og kjernefrekvens på 450 stemmer nok bra.

 

 

Ontopic: Leveres ikke 6800 Ultra kortene med 430MHz+ osv? .. Mener å tro dette. For det er jo samme core på hele 6800 serien? Tror også jeg har lest en plass der det sto om at bare pga. ustabil yield ble bare noen av brikkene sertifisert for over 430MHz. Isåfall rart om alle 6800GT kortene får 450 MHz på core, mer enn storebror Ultra. Håper noen skjønner det jeg mener her og korrigerer meg :p

Lenke til kommentar
Fra lanseringen skulle kortene ha minne/kjernefrekvenser på henholdsvis 550/400 MHz - men mye tyder nå på at kortene vil få en kjernehastighet på 450 MHz eller høyere.

 

Det skal vel være:

 

henholdsvis 400/550 MHz

Nå snur du på en del ting. Om det skal være omvendt som du sier vil det si at kjernefrekvensen ifølge deg er 550 MHz. Dette vil igjen si at Nvidia måtte ha klokket NED kortene med opptil 100MHz for at kjernen skal bli 450, som er nonsence. Minnefrekvens på 550, og kjernefrekvens på 450 stemmer nok bra.

 

 

Ontopic: Leveres ikke 6800 Ultra kortene med 430MHz+ osv? .. Mener å tro dette. For det er jo samme core på hele 6800 serien? Tror også jeg har lest en plass der det sto om at bare pga. ustabil yield ble bare noen av brikkene sertifisert for over 430MHz. Isåfall rart om alle 6800GT kortene får 450 MHz på core, mer enn storebror Ultra. Håper noen skjønner det jeg mener her og korrigerer meg :p

Ganward sine ultra kort er 430+... Andre merker gar 400MHz på core. Men det er konge om de klokker korta lenger nå... Dersom det ikke blir som med FX 5800U da.

Lenke til kommentar

Dette kan bli spennende! Hvis 6800 Ultra kortene takler en kjernefrekvens på 450 og kanskje 500 MHz, så vil ATI få økt konkuranse. Kanskje X800XT PE må klokkes høyere også...ATI trenger vel 100 Mhz mer for å slå nVidia :roll:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Kunne ikke Nvidia bare legge ut Biosene på nettsiden sin, så kunne vi brukerne flashe BIOS'en selv.. det er jo ikke akkurat som om de som punger ut 5000 for et Grafikk-kort er nybegynnere! :roll:

Etter mine erfaringer er det ofte de som har råd til et grafikk-kort til 5000 som nettopp IKKE har peiling. Alt de vet er at de skal ha "det beste, uansett pris" ;P

 

Eksempel: Fiskere som nettopp har kommet hjem fra sjøen med lomma full av gryn.

Lenke til kommentar
Kunne ikke Nvidia bare legge ut Biosene på nettsiden sin, så kunne vi brukerne flashe BIOS'en selv.. det er jo ikke akkurat som om de som punger ut 5000 for et Grafikk-kort er nybegynnere!  :roll:

Etter mine erfaringer er det ofte de som har råd til et grafikk-kort til 5000 som nettopp IKKE har peiling. Alt de vet er at de skal ha "det beste, uansett pris" ;P

 

Eksempel: Fiskere som nettopp har kommet hjem fra sjøen med lomma full av gryn.

hehe sant!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...