Gå til innhold

Komplett-omlegging gir røde tall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at i begynnelsen syns jeg det nye designet var rotete og uoversiktlig, men nå er det helt greit. Syns det er bra at komplett hevder seg så godt i forhold til andre webshopper og de er alltid det første stedet jeg går for å sjekke priser. Tipper de vil være på pluss siden igjen snart. :)

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er overrasket. Når en webshop går fra å være markedsledende på både brukervennlighet og design til å være kjedelig og rotete, så sier det seg selv at potensielle kunder heller bruker bedre og billigere webshop'er.

 

De nye produktene vil også komme i andre nettbutikker.

Lenke til kommentar

Har alltid likt komplett, men siden omleggingen av systemet er de nesten siste stedet jeg velger å handle for tida... Men i og med at de er såpass store regner jeg med (håper i hvertfall...) at de klarer å skjerpe seg på noen mnd. Men jeg er ikek sikker på at jeg vil vende tilbake som kunde, grunnet svært dårlig erfaring med retur nå. Ikke bra at de bruker 3-4 uker, og så sier noe de kunne fortalt meg etter første mailen og sender tilbake varen! :no:

Lenke til kommentar

Er ikke rart at komplett mister kunder sånn som de oppfører seg for tiden.

 

Før var de raske med å sende ut varer, nå tar det 2-5 dager før de får sendt de, og returer tar fort 3-6 uker + post.

Komplett: SKJERP DERE! Forde dere er store betyr det ikke at dere kan drite i kundene deres. Dere missbruker makten dere har som Norges største webshop!

Dere burde skamme dere! :thumbdown:

Endret av SlinkeY
Lenke til kommentar
Vi ønsker alltid å komme med ting som gir kundene en bedre opplevelse, og vil levere ting som kundene kanskje ikke visste at de trenger.

 

Bare det ikke blir for dyrt så :D

 

Den 20 % økningen det var snakk om var vel for hele året 2004, og ikke for mai måned ?

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Den 20 % økningen det var snakk om var vel for hele året 2004, og ikke for mai måned ?

vel, skal du ha 20% mer hele året burde du jo nesten prestere å få det hver mnd da... ellers må du ha noen måneder med mye mer økning enn andre, så du får snitt 20 :roll:

Lenke til kommentar
Den 20 % økningen det var snakk om var vel for hele året 2004, og ikke for mai måned ?

vel, skal du ha 20% mer hele året burde du jo nesten prestere å få det hver mnd da... ellers må du ha noen måneder med mye mer økning enn andre, så du får snitt 20 :roll:

[Teskjemodus]Det er vel neppe noen firmaer som budsjetterer med 20 % økning hver måned i 12 mnd., omsetningen vil selvsagt variere fra mnd. til mnd. Det jeg stiller spørsmål med er om den 20 % økningen artikkelen snakker om var for mai 2004 sammenlignet med mai 2003 eller for hele året.[/teskjemodus]

Lenke til kommentar

Vel gi det nye systemet 6 mnd da er det neppe mange som ønsker det gamle tilbake, sånn er det bare .

Selv synest jeg systemet er greit,det eneste jeg savner er oversikt over returvarer,men de har sagt det kommer.

Så jeg får si som kjerinnga sa når hun strikket tomler på lestene "det ordner seg i tøvinga" :-)

Lenke til kommentar

Tror egentlig at komplett.no må vente litt lengre enn en måned for å få på plass overskuddet. Kundene bllir mer og mer prisbevisste, og kunder som alltid har brukt komplett føler seg ikke lengre hjemme hos dem. Dette vil nok føre til at kunder som bruker å handle der, og kunder som leter litt ekstra vil gå bort fra komplett og heller velge netshop pga av i gj. snitt lavere priser og bedre kundeservice.

Lenke til kommentar
Den 20 % økningen det var snakk om var vel for hele året 2004, og ikke for mai måned ?

vel, skal du ha 20% mer hele året burde du jo nesten prestere å få det hver mnd da... ellers må du ha noen måneder med mye mer økning enn andre, så du får snitt 20 :roll:

[Teskjemodus]Det er vel neppe noen firmaer som budsjetterer med 20 % økning hver måned i 12 mnd., omsetningen vil selvsagt variere fra mnd. til mnd. Det jeg stiller spørsmål med er om den 20 % økningen artikkelen snakker om var for mai 2004 sammenlignet med mai 2003 eller for hele året.[/teskjemodus]

Når de skriver det slik i artikkelen regner jeg med at det må være det de mener...

 

Det vekket derfor en del oppsikt da selskapet - som har som mål å øke omsetningen med 20 prosent - sendte ut en børsmelding i dag der de pekte på en omsetningsnedgang på fem millioner kroner mot mai 2003.

 

:ermm:

 

Men uansett kan det være samma, komplett mister kunder raskere enn de kan si "tyve prosent", så de kan nok se langt etter å oppnå det målet...

Lenke til kommentar
Er ikke rart at komplett mister kunder sånn som de oppfører seg for tiden.

 

Før var de raske med å sende ut varer, nå tar det 2-5 dager før de får sendt de, og returer tar fort 3-6 uker + post.

Komplett: SKJERP DERE! Forde dere er store betyr det ikke at dere kan drite i kundene deres. Dere missbruker makten dere har som Norges største webshop!

Dere burde skamme dere! :thumbdown:

Dette er overhode ikke min erfaring. Syns de er lynraske jeg.. Kan det være at du har vært uheldig eller er det jeg som har vært heldig? Sist gang jeg bestille (forrige uke) tok det 2 dager fra jeg bestilte til det lå på posten. Syns det er helt greit.

Lenke til kommentar
Er ikke rart at komplett mister kunder sånn som de oppfører seg for tiden.

 

Før var de raske med å sende ut varer, nå tar det 2-5 dager før de får sendt de, og returer tar fort 3-6 uker + post.

Komplett: SKJERP DERE! Forde dere er store betyr det ikke at dere kan drite i kundene deres. Dere missbruker makten dere har som Norges største webshop!

Dere burde skamme dere!  :thumbdown:

Dette er overhode ikke min erfaring. Syns de er lynraske jeg.. Kan det være at du har vært uheldig eller er det jeg som har vært heldig? Sist gang jeg bestille (forrige uke) tok det 2 dager fra jeg bestilte til det lå på posten. Syns det er helt greit.

Ja, du må ha vært heldig. Jeg har handlet fra komplett i en år-rekke, samme har venner og bekjente, og jeg deler erfaring med mange hundre andre, kansje tilogmed så mye som 10-tusener når jeg sier at Komplett har lent seg tilbake på laubærene og inbillt seg at kundene blir med support som minner mere om sirrup enn noe annet.

 

Jeg har handlet fra de 2 eller 3 ganger siden det nye systemet ble aktivt, hver gang går det like forbannet tregt.

 

Det virker og som komplett ikke har system i ordrene sine, altså en ordre kan bli liggende par - tre dager før den blir "plukkliste" og da 1-2 dager på plukkliste og, mens andre ordre går på dagen. Går på hell og lykke, ikke hvor travle de er.

 

Sier det igjen: Komplett: Få ut fingeren av nesa og vis kundene deres at dere setter pris på de!

 

Edit: trykkleif

Endret av SlinkeY
Lenke til kommentar

Syns det er veldig merkelig at folk rapporterer om vidt forskjellige leveringstider fra Komplett.no. Noen får varene sendt på dagen/dagen etter, mens andre må vente i en uke før den sendes.

 

Hvorfor så store forskjeller? Hvis det kun hadde vært datasystemene det hadde vært problemer med, så hadde det vel vært gjevnt over treg levering? Normal er det vel slik at ordrene behandles etter first-inn,first-out prinsippet, mens det nå ser ut som om ordrene plukkes ut av bunken på måfå... det virker ihvertfall så inkonsekvent at det umulig kan være first-inn, first-out.

Lenke til kommentar

tror egentlig aldri komplett har behandlet de første bestillingene først, har i alle år opplevd at folk har bestillt senere enn meg og fått ordren behandla før meg, selv om alle varene er på lager osv.

 

Har alltid hatt inntrykk av at de driver tilfeldig utvelgelse / en slags prioritering av kunder... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Når de skriver det slik i artikkelen regner jeg med at det må være det de mener...

 

Det vekket derfor en del oppsikt da selskapet - som har som mål å øke omsetningen med 20 prosent - sendte ut en børsmelding i dag der de pekte på en omsetningsnedgang på fem millioner kroner mot mai 2003.

Slik det står i artikkelen er jeg enig med deg.

 

Jeg tror bare ikke at den fremstillingen som gis i artikkelen nødvendigvis gir det rette bildet fordi jeg har en mistanke om at artikkelforfatteren til en viss grad blander kortene.

 

Hvis Komplett har budsjettert med en årlig vekst på 20 % kan det likevel være ventet (sier ikke at det nødvendigvis er det i dette tilfellet) en nedgang enkelte måneder.

Det er ihverfall all grunn til å tro at et så stort og seriøst firma som Komplett har tatt hensyn til at endringen i datasystemet ville få konsekvenser for omsetningen i en overgangsperiode. Og at dette derfor ikke er den "bomben" det fremstilles som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...