Gå til innhold

NVIDIA lanserer nStant Media


Anbefalte innlegg

NVIDIA lanserer nStant Media

nStant Media fra NVIDIA er et helt nytt og et annerledes multimediaprogram for bærbare PCer. nStant Media skal gi brukere rask tilgang til DVDer, bilder og musikkfiler -- uten at brukeren må inn boote inn operativsystemet. Initiativet til NVIDIA virker særdeles spennende og vekker oppsikt hos flere PC-produsenter i bransjen.

 

Les artikkelen her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres spennende ut, men har ikke enkelte bærbare hatt slik funksjonalitet en stund? Hvertfall for musikk? Mener også at MS var inne på noe slikt engang, men at responsen ikke var den helt store.

 

Uansett kan det bli spennende funskjon, særlig dersom den funker med tv-ut. Kan liksom ikke helt se for meg at man sparer mye batteri dersom LCD skjermen må aktiveres, er vel den som trekker mest strøm på en bærbar?

Lenke til kommentar
337-Zonic,05/06/2004 : 11:17]
Hvordan kommer de til å løse problemet med codec'er?

 

Vil det være mulig å innstallere ekstra codec'er eller er man låst på de som programmet støtter.

Godt spørsmål. NVIDIA har lagt ut minimalt med informasjon om nStant, så det er ikke lett å si, men jeg skal undersøke dette nærmere.

Dersom man får tilgang til filer på HD burde vel ikke tilgang til codec'er være noe stort problem?

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Jeg hadde en HP bærbar en gang som kunne spille musikk cd'er som stod i dc-rom'en uten å måtte skru på pc'en. Det var alle knappene som i en vanlig cd spiller på fronten + et lite display. I windows kunne også disse brukes til å kontrollere Windows Media Player osv

Ganske genialt i den perioden jeg hadde det :grin:

 

Edit: skrive leif

Endret av Dmitrij
Lenke til kommentar
337-Zonic' date='05/06/2004 : 21:35']
vil dette gjelde kun nye pcer eller kan det implementeres i nåværende bærbare?

tenker man trenger en ekstra brikke i maskinen...

Det ser sånn ut ja.

Kjipt :(

 

Hva slags brikke er dette? Minipci eller noe direkte på hovedkortet? Håper det er mulig å få denne brikken til å fungere på nåverende maskiner.

Lenke til kommentar
337-Zonic,05/06/2004 : 22:35]
vil dette gjelde kun nye pcer eller kan det implementeres i nåværende bærbare?

tenker man trenger en ekstra brikke i maskinen...

Det ser sånn ut ja.

Skulle tro det, men av artikkelen kanskje ikke? Slik jeg forstod det fra den må man først inn i windows for å aktive "nStant Media miljøet", dvs på samme måte som andre media spillere, men at man går ut av windows og inn i ett slags enkelt OS hvor det kun er denne spilleren som kan benyttes? høres veldig ut som å drepe/ersatte explorer.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å høre med NVIDIA, men det ser ut som om kontaktpersonen vår vet heller ikke. Saken har blitt sendt videre i systemet i NVIDIA.

 

Artikkelen som vi har publisert er en nyhetsartikkel, ikke en gjennomgang av hvordan produktet fungerer :-) Vi skal prøve å komme tilbake til en oppdatert artikkel så fort vi får vite mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...