Gå til innhold

AMD Athlon 64 2800+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo.trodde ikke amd 64 2800+ skulle ta xp 3200+.

 

skal ikke undervudere disse 64 bit cpu,men venter ennå

på socket 939.hvis det ikke blir en 64 3400+(socket754)

men skulle jo komme nye ut,slik at prisen ble "normal"

på den.

 

når kan man vente inn amd 64 3500+,3700+,3800+ !

 

The current plans show a 3700 in Q2, and a 4000 in Q3,

 

http://www.theinquirer.net/?article=13701

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Tydelig at den ikke overklokker bra ja! Intel sin P4 2.8C er da ett mye bedre kjøp siden den kan klokkes til 3.4/3.5 Ghz med luftkjøling. Men med en nyere fremtidig stepping, så vil nok AMD komme med A64 CPU'er som er bra overklokkere. De klarte det jo med XP 2500+.

 

Det jeg venter på iallefall som skal erstatte min P4C [email protected] Ghz er den kommende 90nm Athlon64 FX-55! :thumbup:

Lenke til kommentar
Socket 754 er mer fremtidsrettet enn det vi tror, ser ikke helt for meg at det blir solgt så mange lavpris maskiner fra HP, Dell (?) osv med Socket 939 når Socket 754 hamler opp med P4 helt greit.

Hensikten med å innføre ny sokkel er vel først og fremst mht fremtiden og ikke nåværende CPUer. Tipper nok at 4GHz P4 vil yte bedre med ny sokkel, samme vil sikkert f.eks 3800+ gjøre med 939 fremfor 754. Dog tror jeg ikke man vil merke rare forskjellen på en P4 3Ghz eller en A64 3000+ i ny sokkel. Poenget er at du nok må se langt etter nye lanseringer for 754 etter at 939 er lansert og det er litt begrenset hvor lenge en 3200+ er attraktiv. Det er vel også tvilsomt at 939 HK blir stort dyrere enn 754, da prisene raskt stabiliserer seg. Ett annet moment er at det vil kreve store ressurser fra AMD å vedlikeholde 754 og 939 foruten serversokler, dette er vel noe Intel har erfart flere ganger.

 

Ett annet moment er at det sikkert bare er et tidsspørsmål før også spill kan dra full nytte av SMP/SMT og SSE3 noe som igjen vil gjøre P4 sterkere. Håper uanset vi får ett dødt race i flere år fremover, kun på den måten vil prisene holdes nede.

Lenke til kommentar
Tydelig at den ikke overklokker bra ja!

Jeg er ganske sikker på at denne prosessoren klokker mye bedre på et nForce 3 250 :thumbup: Tester viser at det går ann å klokke opp en A64 med 20-25% med et nforce 3 250 HK.

 

Syns det er litt dristig å skrive at dette er en dårlig overklokker når det er blitt testet på et VIA K8T800 chipsett.

Lenke til kommentar
Tydelig at den ikke overklokker bra ja!

Jeg er ganske sikker på at denne prosessoren klokker mye bedre på et nForce 3 250 :thumbup: Tester viser at det går ann å klokke opp en A64 med 20-25% med et nforce 3 250 HK.

 

Syns det er litt dristig å skrive at dette er en dårlig overklokker når det er blitt testet på et VIA K8T800 chipsett.

De har klart å oppnå htt på 238 mhz på det hovedkortet før, så det er nok prosessoren som butter her. Men det skal sies at ingen sannsynligvis vil kunne få kjøpt en tilnærmet identisk prosessor i butikkene siden 2800+ kommer til å være newcastle basert (produsert med 512 kb cache) med CG stepping og ikke Clawhammer basert (produsert med 1 mb cache med halve disablet) med C0 stepping.

 

Newcastle prosessorer har vist seg å klokke bedre enn Clawhammer cpuene så det finnes håp for bedre 2800+ klokkere.

Lenke til kommentar

Det blir litt feil å si at 754 ikke er fremtidsrettet.Ingen kan med sikkerhet (enda)si at 939 er rett rundt hjørnet.Jeg er faktisk veldig overasket hvor fort 754 ble tatt i bruk i ferdigmaskiner,virker som socket A fases ut raskere en antatt.Dette blir jo som å si at socket A ikke var fremtidsrettet, selv det var den serien som gjalt.

Kan jo hende AMD vil lansere mangen flere prossesorer på 754,uten at vi vet det.Bare tenk hva 939 cpu ene vil koste i starten,veldig få av oss som har råd til å gå rett over.

 

Ordene ikke fremtidsrettet vil jeg sette sammen med tester av socket A hk og lignende som kommer ut nå.

Lenke til kommentar

EPoX har allerede røpet at 939 vil lanseres på Computex denne uken, så det kan vi nok si med sikkerhet: http://hardware.no/art.php?artikkelid=7745. Kan også informere at S939-lanseringen trolig blir en av de få AMD-lanseringene vi ikke kommer til å ha test på når den lanseres. Dette grunnet en eller annen stor feil som vi ikke har hatt innvirkning på.

 

754 vil nok ikke forsvinne helt, men vil trolig bli for den nedre delen av segmentet med Athlon XP-prosessorer basert på K8-kjernen, og muligens også noen 64-bits versjoner som ligger langt bak 939-versjonene.

Lenke til kommentar
754 vil nok ikke forsvinne helt, men vil trolig bli for den nedre delen av segmentet med Athlon XP-prosessorer basert på K8-kjernen, og muligens også noen 64-bits versjoner som ligger langt bak 939-versjonene.

S754 kommer absolutt ikke til å forsvinne helt, men blir antakeligvis den mest solgte soket'en fremmover. I følge Anandtech så blir... "...the move to Dual-Channel and Socket 939 will be very important to some, but it will not represent the quantum leap in performance that some are expecting." Det kommer nok flere 754 CPUer også, jeg har i allefall sett roadmaps med 2,4GHz/1MB cpu (3700+) Det skal også komme en "value" cpu som ikke kan kjøre 64bits kode til 754 serien, noe al a XP serien. Men 939 cpuene kan bli litt dyre for noen, for i følge Anandtech vil den "billigste"/"tregeste" cpuen være en Athlon64 3500+ (2,2GHz/0,5MB). -Mens den på S754 er 2600+

Husk også at det er de samme chipsettene for s754 som 939, så prisen og ytelsen blir nok ikke så ulik.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...