Gå til innhold

Gjør Radeon X800 PRO til XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns dette virker litt merkelig... Der er nok en grunn til at PRO korta har 12 pipelines, og ikke 16.

Jeg skal ta meg den frihet og si at Pro korta helt sikkert har en kjerne som ikke passerte XT testen til ATI, strupes ned, og selges som Pro... Sparer penger på sånnt vøtt!

 

Sikkert noen som kommer til å rive seg i håret når de finner ut de har dumma seg ut, og har en "degradert" XT chip... :roll:

Lenke til kommentar

Hvordan kan ATI bestemme hvilke Pipelines de skrur av ved å bryte den banen oppe i høyre hjørnet og aktivisere låsingen av 4 pipelines?

Jeg vil tro at det er like stor sjanse for at hvilken som helst av de 16 pipelines som R420 produseres med, ikke vil virke. Men en slik hardware låsing vil vel kun skru av de 4 samme pipelinene uansett?

Feks en R420 chip som testes har 16 pipelines (nummereres 1-16). Si pipeline nr 5 ikke virker, kan den da skrus av med hardware låsen oppe i høyre hjørne? Vil ikke en slik lås alltid kun stenge de samme pipelinene, si feks 13, 14, 15 og 16? Eller kan de stenge av 4 utvalgte pipelines? Hvis dette ikke er tilfellet, kan et kort kun lanseres som pro-kort om pipeline 13,14,15 eller 16 har feil (eller den er feilfri). Sjangsen for da å få en "pro" chip med en feil i pipeline vil være 25%(*feilrate)??

 

;-S

Endret av sadolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...