Gå til innhold

Test av Dell Inspiron 9100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steike for et beist... :roll:

 

Men nok en gang stiller jeg meg litt undrende til noen av de minusene som er satt på, samt karakteren...

Det virker som dere trekker mye for småpiss, sånn som pc-kort sport. Hva i alle dager? Gi meg ett eksempel på et NYTTIG pc-kort type III som folk flest bruker?

gigabit ethernet.... Opp med henda alle som har en gigabitswitch og bruker den for det den er verdt? njah... Kanskje.

SÅ til plussiden... Hva koster testoppsettet sånn ca? (ref "mye for pengene")

Tror ikke dette er maskinen for meg uansett, men moro er den sikkert.

Etter å ha lest testen, så den ut som en 8-9/10-test pga den syko ytelsen og denslags, men nei, karaktersettingen kan man visst aldri gjette... :p

 

.x

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt mange ganger før, dersom ytelse er alt, så skårer denne maskinen særdeles høyt. Det vil si, vi anbefaler jo denne maskinen til alle som ønsker seg en maskin der ytelsen har alt å si. Men det er mer til en maskin enn bare ytelse.

 

Også dette med "minus"-tingene. Jeg bruker ikke et PCMCIA-kort av Type III, men jeg bruker to PCMCIA-kort av Type I/II. Det er ganske kjedelig når en så stor maskin ikke har plass til to slike kort samtidig. Ofte er ikke ting som er ført opp på minus-siden noe maskinen har fått trekk for, men det er noe som vi mener leseren bør være klar over. Maskinen har ikke fått trekk for å ikke ha et Gigabit Ethernet nettverkskort, men ser man opp mot konkurrentene så har konkurrentene Gigabit Ethernet, f.eks. Z-note 2125, PowerBook-serien og m.fl. Husk at Inspiron 9100 er ment for å vare, fordi maskinen er bygd opp av standardkomponenter, slik at en person med noe kunnskaper om datamaskiner kan enkelt oppgradere maskinen etter hvert. Det kan da diskutures om Dell har gjort en god jobb når de ikke leverer Gigabit nettverkskort med maskinen, fordi dette er en komponent som ikke er oppgraderbar. Og ser man på markedssituasjonen så er Gigabit Ethernet på vei inn. Jeg leste et sted at de fleste svitsjer som selges i løpet av neste år vil være Gigabit Ethernet svitsjer.

 

Håper dette klarer opp i en del ting.

Lenke til kommentar

Liker ikke at Dell har satt Inspiron serien et steg tilbake iht batterilevetid. Om de kunne brukt en A64-m eller en PM cpu i den, kunnde de helt sikkert senket høyden på maskina og gjort den om til en skriveborderstatter som i tillegg fungerer som en fin skolemaskin pga OK batterilevetid.

Lenke til kommentar
Liker ikke at Dell har satt Inspiron serien et steg tilbake iht batterilevetid. Om de kunne brukt en A64-m eller en PM cpu i den, kunnde de helt sikkert senket høyden på maskina og gjort den om til en skriveborderstatter som i tillegg fungerer som en fin skolemaskin pga OK batterilevetid.

Enig med deg der. Jeg tror skrivebordsprosessorer i bærbare har utspilt sin rolle. Jeg har pratet med et par produsenter som sier at det blir et skikkelig hodebry å produsere bærbare basert på de nye prosessorene til Intel med LGA775. Det eneste alternativet de står igjen med er Pentium -M.

Lenke til kommentar
Bra test, men lurer på en ting; hvor varm blir den?, er dette et problem, og holder den særlig godt på strøm?

Den blir utrolig varm. Maskina holder ikke godt på strømmen. Om du skal spille med den holder den i 35-minutter med middels dimmet skjerm. Om du skal bare skrive på den holder den litt over en time med middels dimmet skjerm.

Lenke til kommentar
337-Zonic' date='27/05/2004 : 00:53']
Bra test, men lurer på en ting; hvor varm blir den?, er dette et problem, og holder den særlig godt på strøm?

Den blir utrolig varm. Maskina holder ikke godt på strømmen. Om du skal spille med den holder den i 35-minutter med middels dimmet skjerm. Om du skal bare skrive på den holder den litt over en time med middels dimmet skjerm.

Hvor varm bilr den?

Er det slik at det går utover ytelsen?

Eller er det likt som en hvem som helst annen p4 laptop?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...