Gå til innhold

Intel: Stille før stormen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Fremtiden vil gjøre maskiner raskere og bedre, men med BTX vil vi se helt nye implementeringer av hovedkort - som vil endre hvordan vi ser på datamaskiner.

:laugh:

Enig! For noe kvalmende politisk korrekt innholdsløst medie-vås. Jeg kommer ikke på en grunn til å ønske å gå over til BTX. Tvert i mot: Jeg ønsker å beholde det gode gamle ATX-formatet så det blir enkelt å forholde seg til en standard ved oppgraderinger og bruk av gamle komponenter/hovedkort/PSU'er om hverandre.

 

Forresten så synes jeg det virket som han intel-duden ikke prioriterte HW-no's besøk høyere enn en utplassert ungdomskole-elev. Jeg synes artikkelen om besøket hos Point Of View (PoW) viste en helt annen og langt mindre arrogant holdning.

Lenke til kommentar

Husk at det var en "rekke" journalister til stedet.. HWNO gjengir muligens bare de få korte kommentarene på spørsmålene de selv fikk stilt. I tillegg så kan det jo tenkes at de stilte spørsmål som noen ungdomsskole-elever.... :laugh: Man kan ikke vente å få stort mer ut av en slik pressekonferanse.

 

Virker som det var et hint om en egen artikkel om BTX.. er en slik på vei?

Lenke til kommentar
...For noe kvalmende politisk korrekt innholdsløst medie-vås...

 

Forresten så synes jeg det virket som han intel-duden ikke prioriterte HW-no's besøk høyere enn en utplassert ungdomskole-elev. Jeg synes artikkelen om besøket hos Point Of View (PoW) viste en helt annen og langt mindre arrogant holdning.

Kanskje det er meg som er på jordet, men pressekonferanser pleier å være ganske politisk korrekte. Jeg var ikke tilstede, så jeg skal ikke si noe om "holdninger" hit og dit, men på en pressekonferanse er det heller ikke vanlig å prioritere noen (journalister) spesielt tror jeg.

 

En pressekonferanse og et bedriftsbesøk kan bare til en viss grad sammenlignes, å kritisere en pressekonferanse for å være mindre personlig/imøtekommende og mer "arrogant" er jeg ikke sikker på om jeg synes er riktig.

 

Men som "intel-duden" sa, loven er ikke lik for alle, noen må tåle pepper for ting som vi ikke reagerer på hos andre :ermm:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva stormen innebærer. Samtidig så har jeg sett over forskjellene på atx/btx, syntes ikke det forsvarer at vi da må kjøpe nytt kabinett. Det er ikke SÅ store forskjeller at de ikke kan følge ATX standar videre (ser det ut som). Hva er så mye dårligere med atx kontra btx?

 

Stormen tror jeg lar vente på seg :roll:

 

Hva vil endre seg med mitt/alles syn på en datamaskin? Det er jo akkurat snakk om en revulusjon her :love:

Lenke til kommentar
Hva vil endre seg med mitt/alles syn på en datamaskin? Det er jo akkurat snakk om en revulusjon her  :love:

Kanskje i form av Dual-Core CPUer, men ikke vet jeg. :p

Tenkte på noe slikt jeg også i sammenheng med BTX. Dere som ikke takler forandringer kan bare kose seg på sitt og ikke klage på andres.

Lenke til kommentar

noe nytt kommer jo alltids, men har sett litt på denne BTX standarden.

 

Lurar på hvorfor de har plassert ide disker helt i toppen av kortene.

En mer fornuftig plassering vil jo være å få de plassert langt nede og bak i et kabinett slik at en får de surrende og vibrerende langt ned og bort fra sensitive ører.

 

Må si meg mer enig i hvordan lianLi har layouten på sine nye kabinetter med både strømforsyning og harddisker nede i kabinettet.

 

men men... vi lever jo fortsatt og da får vi nok se og.

Lenke til kommentar
Hva vil endre seg med mitt/alles syn på en datamaskin? Det er jo akkurat snakk om en revulusjon her  :love:

Kanskje i form av Dual-Core CPUer, men ikke vet jeg. :p

Tenkte på noe slikt jeg også i sammenheng med BTX. Dere som ikke takler forandringer kan bare kose seg på sitt og ikke klage på andres.

Skjønner ikke hvor jeg klager hen her? Jeg bare stiller spørsmål ved vitsen med å gjøre så store forandringer på en formfaktor som fungerer helt fint. Om du mener at dobbel core er grunnlag for forandring av formfaktor til de grader, så si meg heller hvorfor.

 

De kan godt forandre på layout på et hk, men de trenger ikke å forandre så mye at dagens kabinetter ikke vil være tilpasset fremtidens hk.

Lenke til kommentar
En pressekonferanse og et bedriftsbesøk kan bare til en viss grad sammenlignes, å kritisere en pressekonferanse for å være mindre personlig/imøtekommende og mer "arrogant" er jeg ikke sikker på om jeg synes er riktig.

Man kan jo heller spørre seg hva poenget med denne pressekonferansen var da? :dontgetit:

 

Var det bare masse svada om BTX eller inneholdt deg også annet vanlig Intel-hype/papirlanseringer. Isåfall er det totalt uinteressant for meg...

 

Men som "intel-duden" sa, loven er ikke lik for alle, noen må tåle pepper for ting som vi ikke reagerer på hos andre :ermm:

Loven?! Tenker du på serienummer-skandalen og DRM-bråket eller? :roll:

Lenke til kommentar
Var det bare masse svada om BTX eller inneholdt deg også annet vanlig Intel-hype/papirlanseringer.  Isåfall er det totalt uinteressant for meg...

Som jeg sa, jeg var ikke der, så jeg vet ikke hva de snakket om, men jeg kan tenke meg det var litt mer enn bare "svada" og "hyping". Oddsen for at en Intel pressekonferanse skal være interessant for deg... er vel uansett liten :p

 

Men som "intel-duden" sa, loven er ikke lik for alle, noen må tåle pepper for ting som vi ikke reagerer på hos andre :ermm:

Loven?! Tenker du på serienummer-skandalen...

Tenkte her på at VIA har innebygget det samme systemet som Intel trakk tilbake etter massiv kritikk, uten at noen nevner det med så mye som et kvidder. Skandale som du omtaler det som skulle tilsi at noe "skandaløst" hente, bortsett fra dårlig PR er jeg ikke kjent med at systemet noengang skadet noen.

Lenke til kommentar
Var det bare masse svada om BTX eller inneholdt deg også annet vanlig Intel-hype/papirlanseringer.  Isåfall er det totalt uinteressant for meg...

Som jeg sa, jeg var ikke der, så jeg vet ikke hva de snakket om, men jeg kan tenke meg det var litt mer enn bare "svada" og "hyping". Oddsen for at en Intel pressekonferanse skal være interessant for deg... er vel uansett liten :p

Det måtte jo være noe siden de som var tilstede måtte skrive under på en NDA. Har de ikke noe nytt å melde så kan de likegreit la være å holde noen pressekonferanse etter min mening, og for å være ærlig så var det lite å bli klok på av det den Intel-representanten sa til hw.no heller. Det hadde vært mer interessant å spørre representaten f.eks. om 64-bit på desktop og i bærbare. Ellers var det ingenting annet en "god" gammeldags PR-jippo spør du meg...

 

Men som "intel-duden" sa, loven er ikke lik for alle, noen må tåle pepper for ting som vi ikke reagerer på hos andre :ermm:

Loven?! Tenker du på serienummer-skandalen...

Tenkte her på at VIA har innebygget det samme systemet som Intel trakk tilbake etter massiv kritikk, uten at noen nevner det med så mye som et kvidder. Skandale som du omtaler det som skulle tilsi at noe "skandaløst" hente, bortsett fra dårlig PR er jeg ikke kjent med at systemet noengang skadet noen.

For det første var det ikke jeg som nevnte ordet skandale først (sjekk artikkelen på nytt!), og for det andre synes det var lite profesjonelt av Intel-representanten å missbruke anledningen til å slenge dritt om VIA sine prosessorer (selv om han tydeligvis var en Centrino-fanboy) :no:

 

Det sier seg vel selv at en så stor monopolist som Intel må regne med å få pepper når de tvangsinnfører teknologier folk flest ikke ønsker slik som f.eks. DRM som etter ryktene snart vil bli implementert på alle Intel sine prosessorer.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...