Gå til innhold

TerraTec, Creative: Ingen grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Overdrevet å si de er ledende, var det jeg mente, litt latterlig å påstå de er så i fronten og hardt presset at de må gi seg, tror heller det er dårlig salg som er årsaken.

"However, we know that many ATI partners will love the news since this means more cards for them to sell, but I guess the startroopers at ATI's Mothership HQ is not very happy at losing the biggest retail partner from its score card."

 

kan vel si at biggest = ledende

Lenke til kommentar

"Verken ATI eller NVIDIA lager sine egne grafikkort for massemarkedet"

 

ATI lager egne grafikkort. Ikke så lett få kjøpt i Europa, men de lager fortsatt egne grafikkort :yes: (Quad.no selger f.eks et ATI Radeon 9800 Pro skjermkort)

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
"Verken ATI eller NVIDIA lager sine egne grafikkort for massemarkedet"

 

ATI lager egne grafikkort. Ikke så lett få kjøpt i Europa, men de lager fortsatt egne grafikkort :yes: (Quad.no selger f.eks et ATI Radeon 9800 Pro skjermkort)

De er vanskelige å tak i punktum. Og det er vel Sapphire som lager dem ?

Lenke til kommentar

Fra hva Dave Baumann skriver her, så trodde jeg det bare var Creative Asia som trakk seg fra å lage ATI kort...

 

Siden han ikke lenger ber folk om å ikke sitere seg, tar jeg sjansen...

 

Creative operate as three separate entities - Asia, Europe and Ameria. They effectively operate as separate companies and manufacturers deal with them as such (Note, that the US division dropped out of graphics entirely).

 

....

 

Given this report appear to talk about Singapore, I would assume that they are talking about the Asia division, so that might not impact Creative Europe. I suspect that this could be a role reversal of what we saw last time - ATI keen to keep Creative Europes distribution capabilities and so they are getting better prices than Creative Asia (and so they go back to NV).

 

Han kommer også med mer bakgrunn i posten, men da får klikke her for hans post og her for hele tråden :)

Lenke til kommentar

Ja fler og fler trekker seg ut , det er jo ikke lenge siden Hercules la inn årene , skremmende om peset etter å vere best av nforce og ati skal føre til at fler og fler trekker seg ut. For det er ikke tvil om at det koster å lage disse kortene og med stadig nye kort med svert korte mellomrom er det vel begrenset hva de får solgt av hver utgave .

Det skumle er vel imidlertid at dette kan føre til at man sitter igjen med så få produsenter av kort at disse kan diktere prisene gjennom et samarbeid, vet det er ulovlig men det skjer uansett.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Denne uken trakk "agnostiske" Creative seg fra å produsere ATI-kort

jeg lurer på hvorfor en benytter ordet agnostisk om creative... vet artikelforfatter hva dette ordet betyr?

Vel ordet kan rett og slett bety at Creative i dette tilfellet stiller seg tvilende og/eller ikke-forpliktende overfor spørsmålet om de vil fortsette å produsere skjermkort. Ordet trenger ikke nødvendigvis ha noe med ens tro på Gud å gjøre.

Men jeg er enig; litt merkelig valg av ord.

Lenke til kommentar
Creative...  ...og bestemte seg for å gå inn i GPU-bransjen noe sent.

Har ikke Creative laget skjermkort siden Voodoo dagene ?

Kan nok stemme at de lagde voodoo kort, jeg har hvertfall et gammelt rivaTNT kort fra creative og det kom jo rimelig rett etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...