Gå til innhold

WD Media Center 250 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg savner med en slik disk er WiFi funksjon som er litt greit å har.. Har en eldre versjon av WD external HD, like ikke ledningskrøllet som oppstår så ofte....... :(

 

Uansett mitt poeng er at det ville være digg med en slik harddisk i WiFi...

Lenke til kommentar
En ting jeg savner med en slik disk er WiFi funksjon som er litt greit å har.. Har en eldre versjon av WD external HD, like ikke ledningskrøllet som oppstår så ofte....... :(

 

Uansett mitt poeng er at det ville være digg med en slik harddisk i WiFi...

Var det ikke ASUS som hadde kommet med en slik sak nå? Var i alle fall en WiFi-versjon av en disk som har blitt lansert fra en eller annen produsent.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om denne disken (eller Maxtor sin One Touch) kan benyttes på flere PC'er samtidi. Altså at jeg kan først backe-up 120GB på en stasjonær PC, for deretter å ta cirka 20GB på en bærbar + enda en på 80GB til slutt?

Nei, flere maskiner kan ikke være tillkoblet direkte til den eksterne harddisken samtidig. Eller, de kan være TILKOBLET samtidlig (har flere enn 1 port), men det fungerer ikke for det.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om denne disken (eller Maxtor sin One Touch) kan benyttes på flere PC'er samtidi. Altså at jeg kan først backe-up 120GB på en stasjonær PC, for deretter å ta cirka 20GB på en bærbar + enda en på 80GB til slutt?

Nei, flere maskiner kan ikke være tillkoblet direkte til den eksterne harddisken samtidig. Eller, de kan være TILKOBLET samtidlig (har flere enn 1 port), men det fungerer ikke for det.

 

Mvh kjello2

Var selvfølgelig ikke det jeg mente, beklager hvis jeg formulerte meg litt dårlig.

Det jeg mente var:

1. Plugge den eksterne harddisken inn i PC1 og backe-up cirka 120GB

2. Plugge den eksterne harddisken ut av PC1 og inn i PC2

3. Backe-up cirka 80GB fra PC2

4. Plugge den eksterne harddisken ut av PC2 og inn i PC3

5. Backe-up cirka 20GB fra PC3

 

Håper det er lettere å skjønne nå :) , mitt spørmål er egentlig om softwaren vil støtte det jeg har beskrevet over.

Lenke til kommentar

Du kan flytte enheten mellom maskiner, som støtter diskformatet på den eksterne harddisken, uten problemer. Når det kommer til programvare-siden av det er det ikke noe problem å bruke kommandolinjen i stedet og lage en egen liten kodesnutt for å sikkerhetskopiere visse filer (og ikke overføre filer hvor nyeste versjon av fila allerede eksisterer). For det er jo grovt sett det du vil gjøre.

 

Jeg gjør dette hjemme, dog over fildeling (nettverk), med en kjekk liten bat-fil lokalisert på servermaskina - og jeg har aldri følt savn for noen funksjoner som programvaren eventuelt kan ha tilbydt - og en slik løsning er jo tidsbesparende i forhold til å løpe rundt med disken mellom maskiner.

Du kan jo også bruke Windows XP sin sikkerhetskopieringsfunksjon/programvare, og starte en sikkerhetskopieringsprosess manuelt for hver maskin/hver gang du flytter disken.

 

Så mitt svar/min konklusjon blir da den - programvaren er desentralisert, den er ikke lokalisert på harddisken og disken og/eller programvaren har ingen funksjon for å differensiere de forskjellige maskinene fra hverandre og automatisk starte en sikkerhetskopieringsprosess for passende oppsett/mapper, dog kan dette løses med litt godvilje fra din side, som jeg sa, med for eksempel bat-filer på hver maskin som du kjører når du skal ta backup, eller ved å lage sikkerhetskopieringsrutiner på hver maskin, som legger backup-fila på den eksterne harddisken.

 

Kort sagt - dette er null problem å løse på en eller annen måte som burde fungere bra.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei er det noen som har denne harddisken er litt grønn når det gjelder

 

denne andmeldesen om det er riktig?

 

Koblet disken opp med firewirekabel mot en Dell 8250 2.8GHz og lynkjapp 1066Mhz Rambus 512 RAM. Da kunne jeg kopiere over en en film på ca 4.5Gb til/fra en intern Western Digital disk på ca 4 minutter! Det er over dobblet så raskt som 2-3 andre USB disker jeg har prøvet. Bruker jeg USB/USB isteden for firewire blir hastigheten på min kombinasjon halvert, dvs ca 9 minutter på 4.5 Gigabit, men det er også rimelig kjapt i virkelighetens verden Det eneste jeg har å utsette på denne USB disken er at den har hengt seg opp et par ganger, antakelig fordi jeg har prøvet å slå den av uten å ha logget ut på en riktig måte.

 

Vi har en stor diskusjon her i miljøet om firewirekabel er raskerere en usb ??????

 

Jeg takker på forhond for et godt svar!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...