Gå til innhold

Fedora Core 2 fra Red Hat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2.6 er også rimelig viktig hvis du bruker Opteron, ettersom du da faktisk får bruk for minnekontrollerene på begge prosessorene.

 

Java programmer med mange tråder vil også få vesentlig høyere ytelse pga ny threading modell i linux 2.6.

 

Etter hva jeg har fått med meg så er 64 bit versjonen av linux for Opteron ikke helt stabil enda.. noen som vet noe om dette?

 

Noen som kjører Opteron + Linux 2.6, 32 bit el 64 bit?

Lenke til kommentar

Til dere som funderer på å prøve linux (ikke på server, mener nå jeg, men): Velg Fedora, det er pent og profft, litt ulikt den litt småbarnslige følelsen man (jeg :)) får av f.eks mandrake. Men en ting som jeg skulle ønske det hadde fra mandrake er urpmi, mye bedre enn yum.

Lenke til kommentar

Pett, du kan jo alltids slenge inn apt-get/synaptic.

 

Fedora anbefales for nybegynnere, så lenge man gidder å sjekke hvorfor mp3 og videoavspilling ikke virker etter installasjonen. Dette krever noen ekstra pakker, og google gir deg kjapt svar på hvordan du får en ny yum.conf for å hente mplayer og xmms-mp3.

 

En ting jeg føler for å rette på er at artikkelen sier at man trenger 256 til 512 mb ram? Dette er jo feil, Fedora kommer med XFCE4, et lett grensesnitt som burde fungere på eldre maskiner helt fint. Selv har jeg kjørt FC2 med KDE 3.2 på en p3 med 128mb ram, og det gikk helt utmerket.

Lenke til kommentar
Pett, du kan jo alltids slenge inn apt-get/synaptic.

Bruker apt, tenkte mer i retning av å gjøre det vennligere for nybegynnere så de slapp å laste ned f.eks apt, og urpmi er veldig vennlig :). Slipper tilogmed å vite eksakt navn på pakker man vil ha.

Lenke til kommentar

For vi vet jo alle hvor vanskelig det er å manipulere googles søkeresultater. Kan ikke folk forstå seg på at distropreferanse er en personlig ting, og noen liker verken kompilering eller manglende pakkesystemer? For min egen del bruker jeg verken Fedora, Gentoo eller Slackware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...