Gå til innhold

Sun fullfører "Niagara"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åtte kjerner ?! Stilig ... Sette opp et dual eller Quad blade med disse, så kan man få fart på servern ;)

Det fine med "niagara" er jo at hver av disse 8 kjernene kan kjøre 4 tråder. Dermed kjører hver CPU hele 32 tråder (!!!)

 

Da begynner det virkelig å bli snakk om server-fart. Tror du kan serve ganske heftige greier en en sånn.

Lenke til kommentar
Betryggende å høre. Ble litt bekymret da jeg hørte kritikken fra Gartner.

Det er ingen grunn til bekymring over uttalelser fra Gartner, eller deres likesinnede. Les rapportene nøye, så ser du raskt at de kommer med mange påstander, gjerne numerisk beskrevet, men har aldri referanser til underbygging av påstander.

 

Det var først da Linux vokste med 212 prosent pr. år (tror det var Redhat som rapporterte om dette) at konsulentbyråene fattet interesse, og da har de etter min mening avslørt sin uvitenhet.

 

Jeg har lest mange rapporter fra internasjonale analyse-, konsulent- og rådgivningsbyråer, og jeg er ikke imponert annent enn over deres ferdigheter til å lage tvetydigheter. Inntrykket er at de stiller opp en serie argumenter en kan plukke ut for å bygge opp under den meningen en hadde på forhånd.

 

 

For ordens skyld: dette fenomenet er ikke på noen måte begrenset til dataindustrien internasjonalt, jeg har opplevd det samme fra byråer brukt i statsforvaltningen her i Norge.

 

Forholdet mellom industrianalyster og industrien de analyserer minner meg ofte om forholdet mellom kritikere og kunstnerene de kritiserer. En forfatter oppsummerte det slik (fritt fra hukommelsen): 'Critics and authors are like eunics and the sheik: both can talk about it but only one can actually produce the goods.'

Lenke til kommentar

Leste bare en omtale av rapporten og har ikke hørt så veldig mye om Gartner. Men jo, jeg kjenner igjen fenomenet. Skal være mer på vakt neste gang.

 

Det jeg reagerte på mest var Suns satsning på Linux og samtidig gikk de inn og samarbeidet med Microsoft. Begynte å lure på om de ville gå bort fra hardwaren. Takker for din visdom.

Lenke til kommentar

Jeg liker navnet også. Niagara passer fint til en prosessor som kan kjøre 32 tråder samtidig. Håper den får et I/O system som matcher da, ellers blir det som å prøve å fylle niagarafallene med vannet fra Akerselva.

Endret av gekko513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...