Gå til innhold

Risikerer 120 000 dollar pr. dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, snakk om idioti søksmål! Det var i utgangspunktet teit at Lindows ikke fikk bruke navnet 'Lindows'. Spesielt siden Windows aldri burde få lov å være et registrert varemerke, ettersom det er et generelt begrep, nemlig 'vindu' for de som er dårlig i engelsk :p.

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar

Jeg synes at Lindows er et upassende navn for denne linux distroen. Lindows eller Linsphire som det heter nå er ikke mer lik windows enn andre distroer, og kan heller ikke kjøre windowsprogrammer uten å bruke wine. Synes Lindows sin markedsføring har vært litt på kanten, og skjønner derfor at Microsoft reagerer.

 

Men jeg er enig i at døgnmulkter på 100.000$ er drøyt..

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk det er rett og rimelig at Lindows blir tvunget til å bytte navn, *alle* skjønner helt tydelig hva de spiller på, og hvordan de drar PR på dette. I nederland ble de dømt til å slutte å markedsføre seg med Lindows - så fjerner de overskrifter og fortsetter som før.

 

Hvis de er overrasket over at Microsoft går er de ganske naive. €100.000,- synes jeg var ganske stivt men av "frykt for å tape" kanskje nå endelig retter seg etter forrige dommen, det er opp til Lindows om de vil betale eller bli lovlydige.

 

Microsoft kan være en bølle bør det finnes rettsvern for dem også.

Lenke til kommentar
Dollar Skrevet: 12/05/2004 : 11:05 

 

 

Hardware.no

Innlegg: 2471

 

 

QUOTE (z00l @ 12/05/2004 : 09:20)

Latterligt av pengegriske microsoft. 

 

 

Tror du pengene (boten) går til Microsoft?

 

Synes du Lindows skal være hevet over loven?

 

(retoriske spørsmål)

 

 

 

hvor går pengene?

hvor lenge skal denne boten vare?

 

så windows skal være loven?

 

... Windows aldri burde få lov å være et registrert varemerke, ettersom det er et generelt begrep, nemlig 'vindu' for de som er dårlig i engelsk .

 

MS suckOr, og det gjør retts"vernet" også

 

nå forandret trossalt lindows navnet.

så skal det henges opp i denne lille teksten? (hvor mye betyr den?)

 

hvis man først ikke har blitt stoppet, og har fått brukt lindows (trengs vel godkjennelse fra en eller annen plass?), så skal man videre straffes for at andre ombestemmer seg?

Lenke til kommentar
Men fotball er ikke et registrert varemerke, så sammenligningen holder ikke mål.

Ja, men da burde det ikke vært lov å registrere normale ord og uttrykk som varemerker etter min mening. Det© er® sprøtt™ :scared:

 

Kampen for å beskytte amerikanske varemerker har gått alt for langt synes jeg, og er grådighetskultur på sitt aller verste. Jeg har liten respekt for det for å si det rett ut, selv om varemerker er regnet som hellige i USA (akkurat som jakten på evig rikdom etc.). :thumbdown:

 

P.S. Burde det ikke stå 100.000 €uro i overskriften, for det er vel ingen i Europa som bruker $ lenger? ;)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

 

hvor går pengene?

hvor lenge skal denne boten vare?

 

så windows skal være loven?

 

MS suckOr, og det gjør retts"vernet" også

 

nå forandret trossalt lindows navnet.

så skal det henges opp i denne lille teksten? (hvor mye betyr den?)

 

hvis man først ikke har blitt stoppet, og har fått brukt lindows (trengs vel godkjennelse fra en eller annen plass?), så skal man videre straffes for at andre ombestemmer seg?

- En bot gå vanligvis i statskassen såvidt jeg vet.

 

- Lindows er allerede DØMT av en nederlandsk domstol i saken, dette (med €100.000,- om dagen) er en straff for at Lindows (angivelig) ikke retter seg fullt etter dommen.

 

Microsoft prøver derfor å få ilagt Lindows bøter som er så store at det forhåpentligvis tvinger dem til å følge lov og dom. Bøtene er jo også bare noe de ønsker "påtvunget" frem til Lindows retter seg etter lov og dom. Taper de (Lindows) så er det uansett de selv som avgjør om de skal eller hvor lenge de skal betale bøter...

 

 

At Microsoft skulle være hevet over loven tror jeg antall tapte søksmål tilsier at er en urimelig antagelse.

Endret av Dollar
Lenke til kommentar

Kanskje Bill lider av et WinDows syndrom? :p

 

Hva skjer hvis noen lager en distro som heter WinSpire da? :scared:

 

Domstolen burde heller dømme Microsoft for missbruk av rettsvesenet, for etter min mening så fortjener ikke firmaer som tjener så vanvittig mye penger å bli prioritert i rettsvesenet siden de ikke akkurat lider noen nød. Den nederlanske domstolen burde istedet be Microsoft ryke og reise, og beordre dem å dra hjem til Seattle og fikse alle buggene som verden dessverre sliter med pga. deres monopol :thumbdown:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...