Gå til innhold

IBM introduserer Thinkpad T42 og T42p


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir neste litt trist av å _bare_ ha en IBM T40p :)

 

Kunne tenkt meg Dothan P-M for å få kompilert ting ennå kjappere og kanskje et fireGL T2 skjermkort de gangene jeg spiller, ellers har jeg ingenting å utse på maskinen. Virker som IBM har hevet en av markedets beste laptopper til å bli enda bedre.

 

Overrasket over at maskinen får 15" skjerm, lurer på hvor mye den vil veie nå. Forhåpentligvis klarer de å holde den rundt 2,2-2,3kg.

 

Hvis man titter her på modellen 2373HTU så har de fått 2X DVD-brenner, og 15" skjerm med 1600x1200 oppløsning!! De vil ikke ut med vekt, men pakken den kommer i veier 2,8kg...

 

forøvrig er linken til artikkelen HELT feil :p

Lenke til kommentar

Nå er vel Dothan prosessoren pin-kompatibel med Banias, slik at i teorien skal det kunne gå an å oppgradere maskinen. Strømforbruk og varmeutvikling er vel også temmelig likt mellom 1.7GHz Banias og 2.0GHz Dothan, så det bør heller ikke by på noe problem.

 

Om det funker i praksis er en annen sak, BIOS må sikkert være foreberedt på Dothan. Og evt. garanti vil selvsagt bli berørt, fikling i laptoper er ikke like enkelt som på desktop...

 

Dukker sikkert opp noen som har prøvd dette etter hvert :-)

 

 

Forrøvrig virker T42p til å være ett lite stykke edelt håndverk av ett design, 15" skjerm og DVD brenner i en så liten innpakning er fantastisk. Det er også prisen :cool:

Lenke til kommentar
Overrasket over at maskinen får 15" skjerm, lurer på hvor mye den vil veie nå. Forhåpentligvis klarer de å holde den rundt 2,2-2,3kg.

"Vekten avhenger av skjerm og batteriløsning, men ligger på mellom 2,2 og 2,5 kg. Batteritiden med standardbatteriet er oppgis til omtrent fem timer."

 

:)

Lenke til kommentar

min acer 803LMi har jeg ca. 3- 3,5t batt. setter jeg på ektra batteriet i bay'en, har jeg ca. 7 - 7,5 timer. helt nice.... :-) Men når det gjelder kvaliteten på travelmate'en og Thinkpad så ville jeg uten tvil godt for IBM. Men forsatt er den enormt dyr.

Lenke til kommentar

Jf. som om vekt og batteritid:

 

14.1” modeller

• 14.1” (358.1mm) TFT-skjerm

• Plass til 2 PC Card Type I/II eller 1 type III

• Plass til 1 Ultra Bay2000 Slim enhet

• Høyde: 2.6-3.1 cm

• Bredde: 31.1 cm

• Dybde: 25.5 cm

• Vekt: 2.2-2.4 kg (avhenger av batteritype)

• Støymåling 50 cm. fra maskin i “operation mode”: 31dB

• Batterilevetid (omtrentlige verdier):

Modeller med 6 cellers batteri: 4 timer 10 minutter

Modeller med 9 cellers batteri: 6 timer 20 minutter

 

 

 

15” modeller

• 15” (381mm) TFT-skjerm

• Plass til 2 PC Card Type I/II eller 1 type III

• Plass til 1 Ultra Bay2000 Slim enhet

• Høyde: 3.1-3.6 cm

• Bredde: 32.9 cm

• Dybde: 26.8 cm

• Vekt: 2.5 kg

• Støymåling 50 cm. fra maskin i “operation mode”: 31dB

• Batterilevetid (omtrentlige verdier):

Modeller med 9 cellers batteri: 5 timer 40 minutter

 

 

ØN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...