Gå til innhold

Hovedkort med 1000 MHz HyperTransport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

at spesifikasjonen på SATA300 er lansert er vel ikke det samme som at det er klart for produksjon?

 

uansett..ikke PCIe...jaja...litt trist da...men det kan jo være at den 1Ghz bussen er for dagens overklokkere , og ikke så "fremtidsrettet"..

 

 

btw, er det 4 IDE porter jeg skimter helt nede på kortet?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det bare to slots til minnebrikker? :( Ser meg lei av å ha liten sjanse til å sette i mer RAM når det gjelder AMD, hvorfor kan ikke produsentene gjøre det samme som er normalt på alle P4 kort og plassere fire stk isteden for to? :thumbdown: Ellers må jeg si meg enig at det er ikke allverdens fremtidsrettet ved tanke på at PCI-Express ikke er inkludert, 1000 MHz HyperTransport kan man sikkert få på dagens hovedkort ved en bios-oppdatering som KT266A hadde med 333 MHz bus.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke spesiellt rart at det ikke støtter PCI express da dette trenger en helt ny og forbedret buss for å i det hele tatt være stort bedre enn dagens standard.. ser ikke ut som om den kommer med det første heller :( ... og hva skal kortet støtte sata-300 for når bussen ikke engang klarer å utnytte sata-150?

 

Jeg skal si jeg er litt kritisk når de sier "framtidesrettet kort". Kommer alt an på hva de legger i ordet det. Kanskje bedre enn i dag, men ikke bra nok til forventningene. Det er bra liten vits i å oppgradere skjermkort, ram, cpu og harddisk når hovedkortet sinker disse komponentene som det gjør i dag!

 

Gleder meg til de "nye" hovedkortene kommer!! :)

 

Edit: skrivefeil

Endret av Huscht
Lenke til kommentar
Det er fremtidsrettet fordi det går rykter om at amd skal komme med prosessorer med 1000 mhz hypertransport istedenfor 800 mhz som idag.

 

"Rykter om at AMD skal komme med en prossessor med 1000 MHz hypertransport."

Vel, det går også "rykter" om PCI-express og SATA-300, men dette HK'et har ikke disse mulighetene.

Så dette HK'et er altså fremtidsrettet på enkelte områder men ikke på alle.

Lenke til kommentar
Det er fremtidsrettet fordi det går rykter om at amd skal komme med prosessorer med 1000 mhz hypertransport istedenfor 800 mhz som idag.

 

1000 mhz hypertransport vil også si at dagens 800 mhz hypertransport prosessorer kan overklokkes 25% uten at dette påvirker agp/pci.

Dette stemmer nok ikke ut i fra det jeg har sett. Referansefrekvensen på HTT-bussen er fortsatt 200MHz, men nå multiplisert med 5 i stedet for 4.

 

Med riktig BIOS på nForce3 150-baserte kort har man hatt låst AGP/PCI i lange tider allerede. Hadde selv et Gigabyte GA-K8N som jeg hadde opp i 370MHz HTT. 3DMark rekorden min satt jeg på med 280MHz minne og HTT.

 

"1GHz" HTT vil nok også ha lite å si ytelsesmessig, siden man i de færreste tilfeller vil utnytte den båndbredden man har i dag på "800MHz" HTT.

 

Her er forresten en test av Abit-kortet... ser ikke ut til at det er noen AGP/PCI-lås på det. :|

 

Edit: La til en test...

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...