Gå til innhold

Bedre helmaskin-anbefalinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overklokkeren: Hadde likt å sett en Enermax 460W PSU på overklokkeren, men den er litt dyrere..

Millionæren: Ærlig talt. Asus XT kort? Mitt Hercules 9800SE er bedre. Testet det på Asus standen på TG. Om jeg skulle kjøpt ett XT kort hadde det blitt Saphire.

 

Merk. bare mine meninger. kansje tråden ikke var startet for denne type meninger. flame me if so..

 

Litt mer on topic: Bra ett dere har lagt ut de nye funksjonene. Har savnet de lenge. Spesielt funksjonen om viser hva shop som har hva den mangle. En mulig update er å kunne velge to butikker fra en liste for å se om de to alene klarer å levere, ikke bare en og en...

Endret av R0adkill
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden insisterer Hardware.no å inkludere diskettstasjon i sine anbefalinger? Det kan hende at mange fremdeles bruker disse urgamle magnetiske lefsene, men "dataeksperter" bør ikke anbefale brukere til fremdeles å bruke disketter.

 

Ta et standpunkt, fjern diskettstasjonen fra anbefalingene :thumbup:

Endret av Willow
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden insisterer Hardware.no å inkludere diskettstasjon i sine anbefalinger? Det kan hende at mange fremdeles bruker disse urgamle magnetiske lefsene, men "dataeksperter" bør ikke anbefale brukere til fremdeles å bruke disketter.

 

Ta et standpunkt, fjern diskettstasjonen fra anbefalingene :thumbup:

Enig, men det går dårlig hvis du prøver å installere Windows XP på en S-ATA harddisk uten driverdiskett ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden insisterer Hardware.no å inkludere diskettstasjon i sine anbefalinger? Det kan hende at mange fremdeles bruker disse urgamle magnetiske lefsene, men "dataeksperter" bør ikke anbefale brukere til fremdeles å bruke disketter.

 

Ta et standpunkt, fjern diskettstasjonen fra anbefalingene  :thumbup:

Enig, men det går dårlig hvis du prøver å installere Windows XP på en S-ATA harddisk uten driverdiskett ;)

Derfor måtte jeg kjøpe floppy på elkjip....

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden insisterer Hardware.no å inkludere diskettstasjon i sine anbefalinger? Det kan hende at mange fremdeles bruker disse urgamle magnetiske lefsene, men "dataeksperter" bør ikke anbefale brukere til fremdeles å bruke disketter.

 

Ta et standpunkt, fjern diskettstasjonen fra anbefalingene  :thumbup:

Enig, men det går dårlig hvis du prøver å installere Windows XP på en S-ATA harddisk uten driverdiskett ;)

Derfor måtte jeg kjøpe floppy på elkjip....

Det går helt greit på Intel systemer selv uten driverdiskett... men jeg ser det er over hodet ikke anbefalt å kjøpe Intel systemer :roll:

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Stort sett god denne helmaskin-anbelfalingen :)

 

Men det er en ting som mangler. I mine øyne noe vesentlig. Porto!

 

Portoen utgjør en betydelig sum dersom en bestiller fra mange webshopper. Porto bør være med i totalsummen, kan jo fort dreie seg om kr1000++ i tillegg dersom man bestiller fra en 7-8 webshopper.

 

Stå på gutter!! :D

Lenke til kommentar
Stort sett god denne helmaskin-anbelfalingen :)

 

Men det er en ting som mangler. I mine øyne noe vesentlig. Porto!

 

Portoen utgjør en betydelig sum dersom en bestiller fra mange webshopper. Porto bør være med i totalsummen, kan jo fort dreie seg om kr1000++ i tillegg dersom man bestiller fra en 7-8 webshopper.

 

Stå på gutter!! :D

Vi skulle meget gjerne fortalt deg pris på komplett oppsett inkludert porto dersom dette hadde vært overkommelig å få til uten feil.

 

Jeg tror imidlertid et slikt system ville vært et årsverk i seg selv. Husk at portotakster, gebyrer og forsendelsesmåte varierer fra butikk til butikk, og ikke minst hva du som kunde velger (forskuddsbetaling kontra postoppkrav).

 

I tillegg til at vi er avhengig av å vite pakkevekt på hver enkelt vare må vi også vite hvor kunden bor ettersom Posten har et takstsystem som varierer avhengig av hvor langt pakken skal sendes.

 

Med alle disse "parametrene" blir det er rimelig tøft regnestykke som skal utføres. Selv er jeg av den oppfatning at vi bør presentere en korrekt portokostnad dersom den skal være med. Så lenge vi ikke er i stand til å angi korrekte portokostnader lar vi det bli opp til kunden å gjøre overslag over disse kostnadene.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Litt mer on topic: Bra ett dere har lagt ut de nye funksjonene. Har savnet de lenge. Spesielt funksjonen om viser hva shop som har hva den mangle. En mulig update er å kunne velge to butikker fra en liste for å se om de to alene klarer å levere, ikke bare en og en...

Slik jeg ser dette kan man utvide funksjonaliteten på 2 måter:

- finne en "optimal handleliste" ut ifra de webshopene som leseren velger. Det innebærer i grunn bare at varene bestilles fra den webshopen som er rimeligst av disse.

 

- eller finne en "optimal handleliste" basert på at man oppgir hvor mange butikker man maksimalt ønsker å handle fra. Her er det i tilfelle snakk om forholdsvis mye regning (hvertfall når man kommer til 3 webshoper) ettersom man må regne ut alle kombinasjoner for å finne rimeligste alternativ.

 

Jeg synes begge virker som artige funksjoner :-)

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Den nye funksjonaliteten er helt genial. Syntest noe har manglet tidligere. Er enig med at porto påslaget har mye å si for kjøpet. I praksis vil en ikke opnå en billigere handel hvis en kjøper fra 4 forskjellige webshopper kontra en. Prisforskjellen mellom de ulike webshoppene er så lav at det ikke er gunstig å handle fra flere enn nødvendig.

 

Videre syntest jeg at tabellen ble litt rotete med border. Var bedre slik det var før.

 

Men utroli bra arbeid :)

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...