Gå til innhold

GeForce 6800 Pro underveis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting, og les det en gang til: INGENTING er avgjort i min verden før jeg ser skikkelige tester av disse kortene. Det viktigste for meg er at de skal være helt RÅ. Så hvis gapet mellom ultra og pro ikke er stort (som jeg tror det kommer til å bli), så kan man snakke. Vil liksom ikke kjøpe next-gen skjermkort uten at det banker det som er på markedet fra før av.

 

Venter nå bare på skikkelige tester av både nvidia og ati's nye skjermkort. Ja vet at det er en del tester av 6800 ultra der ute, men jeg vil se tester med skikkelige drivere slik at jeg kan se om dette er noe for meg:D

 

Sorry... ble litt offtopic...

 

Men i allefall, kjekt at de gir ut flere forskjellige 6800-modeller, men det er jo en fordel hvis alle yter bedre enn det som er ute i dag, ellers så mister det jo litt av hensikten...

Lenke til kommentar
Jeg hadde et GeForce 2 GTS... Før det hadde jeg et GeForce 256 Pro... Pro betegnelsen på GeForce 1 serien beskrev at det hadde DDR minne.... GF 2 kom som MX (SDR), GTS, Pro og Ultra (DDR).

stemmer jeg hadde ett GF256, GF2MX (som var dårligere enn GF256) og til slutt ett GF4ti4200 (som jeg har fortsatt)

Lenke til kommentar
Jeg hadde et GeForce 2 GTS... Før det hadde jeg et GeForce 256 Pro... Pro betegnelsen på GeForce 1 serien beskrev at det hadde DDR minne.... GF 2 kom som MX (SDR), GTS, Pro og Ultra (DDR).

Ikke glem gForce 2 Ti

stemmer, men dette var jo egentlig ikke ett kort som kom før GF3ti kortene kom... eller tar jeg helt feil nå?

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar

GeForce 6800 Ultra: 400 MHz kjerne, 1100 MHz GDDR3, 16 pixel pipelines, veil. pris US$499.

GeForce 6800 Pro: 350 MHz kjerne, 1000 MHz GDDR3, 12 pixel pipelines (?), pris US$399 (?).

GeForce 6800: 350 MHz kjerne, 700 MHz GDDR, 12 pixel pipelines, pris US$299

 

Her snakker vi selvsagt om ren ytelse, men vil GeForce 6800 (minstemann) til og med være raskere enn f.eks Radeon 9800XT (som er priset høyere) ?

 

Er litt usikker på hvilken versjon, Pro eller ikke jeg skal kjøpe. Spiller derimot ikke så veldig mye, men regner med at det blir en god del Doom3 og HL2.

Lenke til kommentar

Jeg synes det har vært litt for mange modeller på markedet... Er jo ikke rent lite forvirrende. Det beste var når nvidia hadde fx5900 ultra, fx5900 og fx5900xt rangert etter hvor bra de er. Noen produsenter droppet xt-biten av navnet på noen av kortene sine. Eneste måten å skjønne det på var å se på prisen og studere spec.

 

Synes nvidia gjorde en god jobb med mx&ti kortene sine da var det enkelt å forstå hva som var bra og dårlig...

 

Tre high-end kort og tre low-end kort burde holde i massevis... Man burde til og med kunne gjøre noe så enkelt som å rangere kortene numerisk..

 

F.eks GeForce 6800 (istedenfor ultra), 6700 (istedenfor pro), 6600 (istedenfor 6800). Hvis de skulle hatt noe mer low-end kunne de bare kallt de for 6500, 6400, 6300 osv...

Lenke til kommentar
litt irriternede at denne versjonen ikke har 16 pipelines.. liker ikke å kjøpe noe som er krøplet.

The GeForce 6800/6800UV VGA cards also apply AGP 8X that can support the design of most mainboards on the market. The GPU has been clocked up to speeds of 600 MHz and contains 16 pipeline design, therefore the performance of GeForce 6800 is twice as GeForce FX5950. The memory clock for the 6800 is rated at 700 MHz and the 6800UV is rated at 1 GHz. The 6800 contains 128 MB of DDR memory and the 6800UV includes 256 MB GDDR 3 memory. Both cards contain a 256-bit memory bus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...