Gå til innhold

EA saksøkt av EMI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk amerikansk...

 

Dersom et selskap av en eller annen rar grunn har en sjanse til å presse ut noen kroner av et annet selskap, kan man ta seg fa.. på at det prøver seg. Spesielt i USA.... :p

 

Bare vent, når de andre plateselskapene ser dette så vil flere slenge seg på. Hvor man legger fram "beviser" på at et eller annet stort spillfirma brukte et par akkorder fra en artist-plate som kom i 1967 i et av spillene... :p:D

 

"This is america, everything is possible......lets go sue somebody"

Lenke til kommentar
Men EA er ikke bare negativt da... Anno 1604 og Anno 1503 er faktisk veldig bra spill :)

Årh, nå ble jeg provosert.

 

For det første; EA står IKKE bak Anno-spillene. Utvikler er tyske Sunflowers som blant annet også har laga Holiday Island. Jeg har flere ganger hatt kontakt med folka i forbindelse med at Anno 1602 aldri kom ut i Norge før det kom på EA's budget-label. (Noe av den samma smørja vi har hatt med Spellforce nå.)

For det andre så er EA's innblanding i denne serien ALT ANNET enn noe godt. Anno 1503 kunne vært SÅ mye mer om EA hadde latt Sunflowers i fred. Nå har de også lagt utviklingen av multiplayer til Anno 1503 på hylla.

 

Har vært en fan av disse spilla sida jeg prøvde demoen i 1999, og derfor har jeg ignorert utgiver i dette tilfellet. Ellers prøver jeg så godt jeg kan å holde meg unna EA, men det er jaggu ikke lett lenger. :mad:

Lenke til kommentar

Altså til dere som sier dette er så "USA". Dette dreier seg enkelt å greit om copyright, når de bruker låter fra EMI i et av sine spill som når ut til en ganske stor gruppe mennesker er dette egentlig et ganske alvorlig overtramp på copyright reglene. Ganske naturlig at EMI går til sak spør du meg.

Lenke til kommentar
Men EA er ikke bare negativt da... Anno 1604 og Anno 1503 er faktisk veldig bra spill :)

Årh, nå ble jeg provosert.

 

For det første; EA står IKKE bak Anno-spillene. Utvikler er tyske Sunflowers som blant annet også har laga Holiday Island. Jeg har flere ganger hatt kontakt med folka i forbindelse med at Anno 1602 aldri kom ut i Norge før det kom på EA's budget-label. (Noe av den samma smørja vi har hatt med Spellforce nå.)

For det andre så er EA's innblanding i denne serien ALT ANNET enn noe godt. Anno 1503 kunne vært SÅ mye mer om EA hadde latt Sunflowers i fred. Nå har de også lagt utviklingen av multiplayer til Anno 1503 på hylla.

 

Har vært en fan av disse spilla sida jeg prøvde demoen i 1999, og derfor har jeg ignorert utgiver i dette tilfellet. Ellers prøver jeg så godt jeg kan å holde meg unna EA, men det er jaggu ikke lett lenger. :mad:

Mente absolutt ikke at EA har utviklet serien, hvis du forstod det sånn, men poenget var at ikke alt det står EA på bare er dritt...

 

Har brukt mange timer på multiplayer i anno 1602, og synes absolutt dette er veldig bra spill. Får liksom følelsen av å spille colonization med transport tycoon vri på seg :)

 

synd at de har skrinlagt utviklinga av mp for anno 1503, men jeg har nå hatt mange fine timer med det spillet uansett

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...