Gå til innhold

R420 bruker spesiell komprimering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje det er noe liknende som Kyro II-brikken. Var det ikke det den het den som ikke gjorde beregninger på de deler av bildet som ikke synes, f.eks. en gjenstand som er bak en annen?

Du har helt rett, og det var ett genialt konsept, en fin fin brikke den der Stlabs Kyro/KyroII. Om det er noe lignende men litt mer avansert så støtter jeg dette fult ut, hakke bruk for grafikk jeg ikke ser uansett ;)

Lenke til kommentar

Nå har både ATI og Nvidia utviklet lignende teknologier. (Kalles Occlusion culling?)

Siden Radeon (1) og GF FX kom.

 

Det har vel kanskje noe med komprimering av shader programmer, texturer, z-data els.

 

Tviler egentlig litt på at det blir så stor ytelses økning av litt komprimering. Kanskje noe tilsvarende S3TC? (Er ikke sikker på navnet... meg og teknologinavn :no: )

 

EDIT: Skriver for sakte.....

Endret av martiol
Lenke til kommentar
Man lager ikke en brikke med 150+ mill transistorer på noen uker.....

 

Ati må i hverfall ha jobbet med det i et år

Er det så sikkert at komprimeringsfunksjonen ligger i core? Fullt mulig at den ligger i en komponent som det er relativt fort gjort å gjøre endringer på.

Ingenting er fort gjort. TTT

Bare å stabilitetsteste driverene tar sikkert er par uker.

Det er ganske sikkert at dette må gjøres i hw på kortsiden, og da kan de ikke bare dra et slikt supertriks i innspurten. Det er heller ingen grunn til at de skal gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
Det var KYRO brikken ja, genialt bra tanke, men den fungerte dårlig...

Kyro 2 var i sin tid et ganske raskt kort.. spesielt i forhold til prisen.

 

Det er snakk om teksturkomprimering så vidt jeg vet, og ikke noe lignende det Kyro I/II hadde. Lignende teknologier har jo ATi og nVidia allerede.

Egentlig ikke. TBDR er ganske noe annet enn IMR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...