Gå til innhold

Rykteflom på nettet (PC/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe så dette her jeg og... Ser ut som ryktene kommer fra Polygon? Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

Hvis det er tilfellet at bare en kilde plutselig har first-hand info om 3 saker, så lukter det ugler i mosen.

 

edit:

Ok, leste artikkelen nå (:p) og de to første ryktene er jo fra polygon og det er vel et bra scoop for Polygon (Hvis ikke det er BS alt sammen).

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

kommer til å få latterkrampe hvis half life 2 ryktet stemmer.

 

uttalelsene til gabe begynner jo å minne ganske mye om uttalelsene til broussard rundt duke nukem forever.

 

"Rest assured, if we delay the game, it'll be only to blow your socks off even more when it finally releases."

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Forventningene til Half-Life 2 har virkelig sunket. Om spillet blir utsatt til 2005, kan de likegodt bare droppe det, og kalle Half-Life 3 for Half-Life 2. (Det er forresten min teori om hva de kommet il å gjøre)

 

Så et skjermbilde av Half-Life 2 etter omkodingen. Det var betydelig dårligere enn dem før kodingen, noe som får meg til å mistenke at de har brukt concept-art på de første bildene. Trodde Valve var seriøse, men tviler nå. I alle fall har de drette på seg! :yes:

Lenke til kommentar
Så et skjermbilde av Half-Life 2 etter omkodingen. Det var betydelig dårligere enn dem før kodingen, noe som får meg til å mistenke at de har brukt concept-art på de første bildene.

Dette er bare tull... De fleste har vel sett alphaen som florerte og den var like god grafikk på som på bildene. Jeg tenker Valve kommer til å gjøre en rekke forbedringer med diverse og kanskje vi får et spill som er skikkelig kodet for en gangs skyld.

 

Valve vet svært godt at de er nødt til å være konkuransedyktige, og det kommer de nok til å være.

Lenke til kommentar
OH NOOO! :(

 

Seriøst, hvis HL2 blir utsatt vet jeg om en som IKKE kommer til å kjøpe spillet!  :thumbdown:  :nei:

Hvor er logikken i det utspillet? Hvis noen utsetter et spill for å forbedre det, hvorfor skulle man da droppe å kjøpe det? Hvorfor er det ingen her som bryr seg mer om kvaliteten enn en lanseringsdato? Hva med å slutte å klage og syte på at spill ikke kommer helt etter planen, men i steden takke for at de tar seg tid til å utvikle kvalitetsspill? Det er mye søppel på markedet i dag, som godt kunne behøvd litt ekstra utviklingstid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
OH NOOO! :(

 

Seriøst, hvis HL2 blir utsatt vet jeg om en som IKKE kommer til å kjøpe spillet!  :thumbdown:  :nei:

Hvor er logikken i det utspillet? Hvis noen utsetter et spill for å forbedre det, hvorfor skulle man da droppe å kjøpe det? Hvorfor er det ingen her som bryr seg mer om kvaliteten enn en lanseringsdato? Hva med å slutte å klage og syte på at spill ikke kommer helt etter planen, men i steden takke for at de tar seg tid til å utvikle kvalitetsspill? Det er mye søppel på markedet i dag, som godt kunne behøvd litt ekstra utviklingstid.

 

er det noen regel som sier, jo mer utvikleren skryter av spillet og sier at de vil ta seg god tid for å få det så perfekt som mulig, kombinert med ekstremt lang utviklingstid = fantastisk spill ?

 

utsettelse etter utsettelse har en tendens til å føre til det motsatte, c&c renegade er et ganske godt bevis på det, det samme er daikatana...

 

det du sier er jo motbevist til de grader av forskjellige titler som havnet på markedet etter en del utsettelser..

selvsagt, det finnes eksempler på spill hvor man har brukt lang utviklingstid og som fortsatt har blitt en stor suksess basert på hvor mange som liker spillet (salgssuksess har de en tendens til å bli uansett)

 

det er jo nettopp det som er hovedgrunnen til at folk misliker dette, alle vil jo ha et utmerket spill, men som de fleste vet så har det tidligere vist seg at utsettelse etter utsettelse er et DÅRLIG tegn.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Hvor er logikken i det utspillet? Hvis noen utsetter et spill for å forbedre det, hvorfor skulle man da droppe å kjøpe det? Hvorfor er det ingen her som bryr seg mer om kvaliteten enn en lanseringsdato? Hva med å slutte å klage og syte på at spill ikke kommer helt etter planen, men i steden takke for at de tar seg tid til å utvikle kvalitetsspill? Det er mye søppel på markedet i dag, som godt kunne behøvd litt ekstra utviklingstid.

 

Å henge spillet som en gulrot foran spillerne og si "det kommer i september... nei, nå kommer det i november... beklager, det kommer ikke før i januar... oj, nå kommer det i april... nå kommer det til sommeren... sorry, det kommer i november... nei, har du sett, nå kommer det i 2005" er ganske respektløst.

 

Spillbransjen er full av slike eksempler, utgivere setter konsekvent en dato som er innen rekkevidde på et spill, for å få pressen til å skrive om det. Når de har fått den pressedekningen de vil ha, så kan de dytte litt på datoen, og slik fortsetter de. Når utgiveren og utvikleren VET at spillet ikke kommer til å være ferdig til den annonserte datoen, hvorfor går de da ut med en dato?

 

Om noen mener dette er en uting, og vil boikotte spill som følger denne tradisjonsrike uvanen, så tar jeg hatten av for det.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Å henge spillet som en gulrot foran spillerne og si "det kommer i september... nei, nå kommer det i november... beklager, det kommer ikke før i januar... oj, nå kommer det i april... nå kommer det til sommeren... sorry, det kommer i november... nei, har du sett, nå kommer det i 2005" er ganske respektløst.

Har Valve eller Vivendi gått ut med en lansering i november, januar og april? Eller er det enkelte medier med ønske om en god story, som har blusset det opp som en dato, på bakgrunn av rykter og det enkelte spillbutikker hevder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg funderer hvordan ati reagerer på dette, siden de betalte temmelig mye for en gullkantet ati+half life 2 avtale.

eller sier de seg fornøyd med at de allerede har fått solgt en god del 9800xt+hl2 løsninger

Lenke til kommentar
Å henge spillet som en gulrot foran spillerne og si "det kommer i september... nei, nå kommer det i november... beklager, det kommer ikke før i januar... oj, nå kommer det i april... nå kommer det til sommeren... sorry, det kommer i november... nei, har du sett, nå kommer det i 2005" er ganske respektløst.

Har Valve eller Vivendi gått ut med en lansering i november, januar og april? Eller er det enkelte medier med ønske om en god story, som har blusset det opp som en dato, på bakgrunn av rykter og det enkelte spillbutikker hevder?

Ta en titt på Valve-intervjuet i Edge fra mai i fjor. Mener bestemt at Valve var ekstremt kjepphøye med sin september-dato i dette intervjuet, og at de nærmest gjorde narr av andre spill som ble utsatt hele tiden. Det var Valve selv som faktisk garanterte at spillet skulle være i salg i september. Det var en stor greie for dem at det faktisk skulle slippes så kort tid etter at de hadde vist det frem første gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

http://www.halflife2.net/forums/showthread...&threadid=20716

 

There have been a lot of rumours and assumptions produced at other sites (or should we say tabloids?) about Half-Life 2 being delayed until 2005. This isn’t the case at all; people are simply getting confused by a hypothetical comment from Gabe Newell.

 

The comment was a reply to a question about Valve’s reasons for the delay back in September 2003. It’s purely hypothetical and there’s no reason to think Valve will be delaying the game until 2005 or putting $20 million more into it.

 

The game will be released this year so sit back, relax and keep checking Halflife2.net for real information about Half-Life 2. There isn’t long to wait now.

 

This is Gabe Newell’s quote from an interview with Polygon magazine:

 

"We've already spent millions into this project, and we're willing to spend as much as we need to make this the best first person experience ever. If that means delaying the game to 2005, we'll do it without any hesitation. If it means sinking another $20 million into the project, we can do it. Rest assured, if we delay the game, it'll be only to blow your socks off even more when it finally releases."

Lenke til kommentar
Ta en titt på Valve-intervjuet i Edge fra mai i fjor. Mener bestemt at Valve var ekstremt kjepphøye med sin september-dato i dette intervjuet, og at de nærmest gjorde narr av andre spill som ble utsatt hele tiden. Det var Valve selv som faktisk garanterte at spillet skulle være i salg i september. Det var en stor greie for dem at det faktisk skulle slippes så kort tid etter at de hadde vist det frem første gang.

Du svarer egentlig ikke på spørsmålet mitt, og snakker bare om september-datoen. Alle vet at de gikk ut med en september-dato. Jeg gjentar: Har Valve eller Vivendi gått ut med noen lanseringsdato i november, januar og april? Det er litt vesentlig i forhold til måten du neglisjerer filosofien dems om å utsette spill "hele tiden".

Lenke til kommentar
Du svarer egentlig ikke på spørsmålet mitt, og snakker bare om september-datoen. Alle vet at de gikk ut med en september-dato. Jeg gjentar: Har Valve eller Vivendi gått ut med noen lanseringsdato i november, januar og april? Det er litt vesentlig i forhold til måten du neglisjerer filosofien dems om å utsette spill "hele tiden".

Jeg har en releaseliste jeg fikk tilsendt fra Vivendi datert 28. august i fjor der de har ført opp November som releasedato for Half-Life 2. Jeg kan gjerne maile den til deg hvis du vil. Holder det?

Lenke til kommentar
Du svarer egentlig ikke på spørsmålet mitt, og snakker bare om september-datoen. Alle vet at de gikk ut med en september-dato. Jeg gjentar: Har Valve eller Vivendi gått ut med noen lanseringsdato i november, januar og april? Det er litt vesentlig i forhold til måten du neglisjerer filosofien dems om å utsette spill "hele tiden".

Jeg har en releaseliste jeg fikk tilsendt fra Vivendi datert 28. august i fjor der de har ført opp November som releasedato for Half-Life 2. Jeg kan gjerne maile den til deg hvis du vil. Holder det?

Ok, det har gått meg hus forbi. Bekreftet Valve den november-datoen også? Er disse januar- og april-datoene også fra VU Games, eller fra Valve selv?

 

Jeg vet at VU Games har gått ut og sagt "It's [tyveriet] serious because it forces us to delay the launch of the game by at least four months - to April 2004". Altså "i hvert fall tre måneder". Det burde ikke oppfattes som en aprildato. Hvis noen sier "det tar i hvert fall tre dager å gjøre bilen ferdig" til deg, så er det å anta at det tar mer enn tre dager.

Lenke til kommentar

Ok, det har gått meg hus forbi. Bekreftet Valve den november-datoen også? Er disse januar- og april-datoene også fra VU Games, eller fra Valve selv?

 

Jeg vet at VU Games har gått ut og sagt "It's [tyveriet] serious because it forces us to delay the launch of the game by at least four months - to April 2004". Altså "i hvert fall tre måneder". Det burde ikke oppfattes som en aprildato. Hvis noen sier "det tar i hvert fall tre dager å gjøre bilen ferdig" til deg, så er det å anta at det tar mer enn tre dager.

Det er Vivendi-datoer, ikke bekreftet av Valve såvidt jeg vet.

 

Den eneste datoen Valve har gått ut med, såvidt jeg vet, var september-datoen. Men til gjengjeld så fremstod de (såvidt jeg kan huske fra artikkelen i Edge) som svært skråsikre og arrogante på at spillet definitivt skulle slippes i september, og dermed ble fallhøyden ganske så stor når de ikke greide det.

 

Men det er klart, det er to sider til problemstillingen. Media (og ikke minst sluttbruker) maser konstant fordi de vil vite når spillene kommer. Prøv å jobb i en spillbutikk en dag, så skal du se hvor mange spørsmål du får fra kunder om Half-Life 2 og Grand Theft Auto 4-datoer. Men dette er bare et sykdomstegn på at folk er altfor opptatt av alt som kommer, istedetfor å nyte det som allerede er tilgjengelig. Det nye og uoppnåelige er alltid bedre enn det man har selv.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...