Gå til innhold

16x DVD-brennere i slutten av kvartalet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=6793">16x DVD-brennere i slutten av kvartalet</a><br />Taiwanske DVD-produsenter legger alle kluter til for å kunne levere 16x DVD-brennere i løpet av sommeren. Effektivt sett vil det bety at hastigheten på DVD-brenning dobles i løpet av ett år.

<br /><br /><a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=6793">Les artikkelen her</a>

En av setningen var at "utviklingen går fort"....

 

lol...

 

For å være helt ærlig.... tror du ikke disse store firma har allerede 52x dvd brenne teknologi i boks? :hmm:

 

De skal tjener penger, derfor kommer det "litt" nye ting hver gang, hvis du forstå hva jeg prøve å forklare.... ;)

Lenke til kommentar

52X brenning vil nok være verre en du tror... Dette har både med materialtretthet å gjøre og den enorme mengden data som da må overføres. Husk at en 8X dvd-brenner overfører data raskere enn en 52X cd-brenner.

 

Det er _litt_ slutt på den tiden da firmaer hadde super teknologi liggende på hyllen som bare ventet på å bli lansert...

Lenke til kommentar
52X brenning vil nok være verre en du tror... Dette har både med materialtretthet å gjøre og den enorme mengden data som da må overføres. Husk at en 8X dvd-brenner overfører data raskere enn en 52X cd-brenner.

 

Det er _litt_ slutt på den tiden da firmaer hadde super teknologi liggende på hyllen som bare ventet på å bli lansert...

Kan forresten agurmentere med at, de siste teknologiene brukers av "store" firmaene, mens vi små bønder venter på rest produkter....

 

Litt off topic

 

Tenkt dere IBM produsere multikjerne prosessor med "5GHz og 128MB i L1 cache" (eller noe sånt i nærheten). Mens vi sitter med P4 EE eller athlon 64. :thumbdown:

 

Ok da... litt mer avansert blir da en Xeon eller Opteron... men likevel... :nei:

 

Jeg personlig mener at det som selges idag som nytt, er minst 3år gammelt... :w00t:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
<a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=6793">16x DVD-brennere i slutten av kvartalet</a><br />Taiwanske DVD-produsenter legger alle kluter til for å kunne levere 16x DVD-brennere i løpet av sommeren. Effektivt sett vil det bety at hastigheten på DVD-brenning dobles i løpet av ett år.

<br /><br /><a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=6793">Les artikkelen her</a>

En av setningen var at "utviklingen går fort"....

 

lol...

 

For å være helt ærlig.... tror du ikke disse store firma har allerede 52x dvd brenne teknologi i boks? :hmm:

 

De skal tjener penger, derfor kommer det "litt" nye ting hver gang, hvis du forstå hva jeg prøve å forklare.... ;)

Jeg forstår godt hva du mener. Har tenkt på det også

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig.... tror du ikke disse store firma har allerede 52x dvd brenne teknologi i boks? :hmm:

Nei ...

Tror jeg ikke på ;)

Hvis det stemmer at en DVD-plate må rotere 10k ganger i minuttet for å klare 16x, vil man bli nødt til å ha en hastighet på 32 500 rpm for å klare 52x.

 

Du støter på rent fysiske begrensninger allerede på 16x, som SBS skriver over.

 

Dessuten er det sant at utviklingen går så fort, og konkurransen er så skarp, for tiden at de fleste har store problemer med i det hele tatt å følge med på 12x.

 

Tar du for eksempel prosessteknologi, er det ingen som i dag sitter på noen 65nm-fabrikker og venter på at markedet skal modnes (Riktignok har Sony startet prøveproduksjon for Cell-CPUer på 65nm, men de tvinner ikke tommeltotter, akkurat). Det er for dyrt å utvikle teknologien til å sitte på den uten ROI (return on investment) i bare noen måneder.

 

Se bare på artikkelen om Phillips sin 16c-teknologi fra november 2k3 -- der står det at det var ventet at 8x skulle være standard i år, og at det var problemer med å få brenneren liten nok :)

Lenke til kommentar
52X brenning vil nok være verre en du tror... Dette har både med materialtretthet å gjøre og den enorme mengden data som da må overføres. Husk at en 8X dvd-brenner overfører data raskere enn en 52X cd-brenner.

 

Det er _litt_ slutt på den tiden da firmaer hadde super teknologi liggende på hyllen som bare ventet på å bli lansert...

Kan forresten agurmentere med at, de siste teknologiene brukers av "store" firmaene, mens vi små bønder venter på rest produkter....

 

Litt off topic

 

Tenkt dere IBM produsere multikjerne prosessor med "5GHz og 128MB i L1 cache" (eller noe sånt i nærheten). Mens vi sitter med P4 EE eller athlon 64. :thumbdown:

 

Ok da... litt mer avansert blir da en Xeon eller Opteron... men likevel... :nei:

 

Jeg personlig mener at det som selges idag som nytt, er minst 3år gammelt... :w00t:

Det der er bare pisspreik fra ende til annen.

De store produsentene har faktisk problemer med å få til å lage 16X dvd stabilt.

Hvordan i alle dager skal en harddisk kunne levere 52X dvd raskt nok? det er 71,5 MB/sekund stabil transfer.. vanlige disker idag klarer kanskje 70 MB/sec i burst (cached)..

Nei det er nok ikke helt modent enda for 52x brennehastigheter med dvd gitt

Endret av J0lle
Lenke til kommentar
For å være helt ærlig.... tror du ikke disse store firma har allerede 52x dvd brenne teknologi i boks? :hmm:

Nei ...

Tror jeg ikke på ;)

Hvis det stemmer at en DVD-plate må rotere 10k ganger i minuttet for å klare 16x, vil man bli nødt til å ha en hastighet på 32 500 rpm for å klare 52x.

 

Du støter på rent fysiske begrensninger allerede på 16x, som SBS skriver over.

 

Dessuten er det sant at utviklingen går så fort, og konkurransen er så skarp, for tiden at de fleste har store problemer med i det hele tatt å følge med på 12x.

 

:roll:

 

 

Vel kjære deg..

 

off topic..

 

Du må jo tenke på at menneskene er intelligente.

Jeg tror de har funnet bedre løsning enn å øke rotasjons hastigheten.. ;)

To skrivehoder kanskje? :cool:

 

Uansett det er bare setningen din som fikk meg å ler litt, og takk for det :thumbs:

 

At topic

 

Håper ikke den blir svindyrt da... :ermm:

Lenke til kommentar
52X brenning vil nok være verre en du tror... Dette har både med materialtretthet å gjøre og den enorme mengden data som da må overføres. Husk at en 8X dvd-brenner overfører data raskere enn en 52X cd-brenner.

 

Det er _litt_ slutt på den tiden da firmaer hadde super teknologi liggende på hyllen som bare ventet på å bli lansert...

Kan forresten agurmentere med at, de siste teknologiene brukers av "store" firmaene, mens vi små bønder venter på rest produkter....

 

Litt off topic

 

Tenkt dere IBM produsere multikjerne prosessor med "5GHz og 128MB i L1 cache" (eller noe sånt i nærheten). Mens vi sitter med P4 EE eller athlon 64. :thumbdown:

 

Ok da... litt mer avansert blir da en Xeon eller Opteron... men likevel... :nei:

 

Jeg personlig mener at det som selges idag som nytt, er minst 3år gammelt... :w00t:

Det der er bare pisspreik fra ende til annen.

De store produsentene har faktisk problemer med å få til å lage 16X dvd stabilt.

Hvordan i alle dager skal en harddisk kunne levere 52X dvd raskt nok? det er 71,5 MB/sekund stabil transfer.. vanlige disker idag klarer kanskje 70 MB/sec i burst (cached)..

Nei det er nok ikke helt modent enda for 52x brennehastigheter med dvd gitt

Du... :roll:

 

Har en tremening som jobber i Sony...

Tror meg, det er masse masse nytt som ikke du har sett enda... :love:

 

Ok kanskje 52x er overdrevet, men jeg tror de er ganske langt fremme, enn det de selger som nytt idag.. :hmm:

Lenke til kommentar
52X brenning vil nok være verre en du tror... Dette har både med materialtretthet å gjøre og den enorme mengden data som da må overføres. Husk at en 8X dvd-brenner overfører data raskere enn en 52X cd-brenner.

 

Det er _litt_ slutt på den tiden da firmaer hadde super teknologi liggende på hyllen som bare ventet på å bli lansert...

Kan forresten agurmentere med at, de siste teknologiene brukers av "store" firmaene, mens vi små bønder venter på rest produkter....

 

Litt off topic

 

Tenkt dere IBM produsere multikjerne prosessor med "5GHz og 128MB i L1 cache" (eller noe sånt i nærheten). Mens vi sitter med P4 EE eller athlon 64. :thumbdown:

 

Ok da... litt mer avansert blir da en Xeon eller Opteron... men likevel... :nei:

 

Jeg personlig mener at det som selges idag som nytt, er minst 3år gammelt... :w00t:

Det der er bare pisspreik fra ende til annen.

De store produsentene har faktisk problemer med å få til å lage 16X dvd stabilt.

Hvordan i alle dager skal en harddisk kunne levere 52X dvd raskt nok? det er 71,5 MB/sekund stabil transfer.. vanlige disker idag klarer kanskje 70 MB/sec i burst (cached)..

Nei det er nok ikke helt modent enda for 52x brennehastigheter med dvd gitt

Du... :roll:

 

Har en tremening som jobber i Sony...

Tror meg, det er masse masse nytt som ikke du har sett enda... :love:

 

Ok kanskje 52x er overdrevet, men jeg tror de er ganske langt fremme, enn det de selger som nytt idag.. :hmm:

Hjelper jo ikke å ha 200 x Dvd brenner klar, hvis ikke det finnes noe system som klarer det :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...