Gå til innhold

Nettlesere den største sikkerhetsrisikoen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig. I går fikk jeg mitt første virus på over 10 år, etter å ha surfet på en side som jeg burde holdt meg langt unna.

 

Måtte jaggu jobbe en liten time for å få fjernet "faenskapen".

 

For å si det på den måten, neste gang jeg ser en link i et forum, så kommer jeg til å være mer forsiktig før jeg klikker på den! *ler*

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt virus eller anti-virus på flere år. Hender jeg installerer en Antivirus for å kjøre en sjekk og så avinstallerer jeg hele greia etterpå, siden alle antivirusprogrammene jeg har hatt gjør maskina tregere enn sirup i Januar.

 

Noen som veit om et Antivirusprogram som IKKE skal starte opp automatisk og suger resurser ? Jeg vil kun kjøre en full scan i ny og ne... når JEG bestemmer det, ellers skal det "make like a train and get the fuck out of here" ( - Tjukke bartender'n i Boondock Saints).

 

Anyone ?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt virus eller anti-virus på flere år. Hender jeg installerer en Antivirus for å kjøre en sjekk og så avinstallerer jeg hele greia etterpå, siden alle antivirusprogrammene jeg har hatt gjør maskina tregere enn sirup i Januar.

 

Noen som veit om et Antivirusprogram som IKKE skal starte opp automatisk og suger resurser ? Jeg vil kun kjøre en full scan i ny og ne... når JEG bestemmer det, ellers skal det "make like a train and get the fuck out of here" ( - Tjukke bartender'n i Boondock Saints).

 

Anyone ?

hehe Boondock Saints, konge film.

 

Har desverre ikke peil på AV som ikke gjør maskina tregere, med mindre du bruker en CPU med HT ;)

 

ok det er litt bias her, men jeg må si selv P4C 2.4 GHz tygger unna NAV uten at jeg merker at den er der. Nå er det WD Rapptor i den maskina også da. Er jo ofte disken blir flaskehals i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Internet Explorer representerer langt, langt flere sikkhetshull er Opera og Mozilla. Jeg syntes det er missvisende av forfatter å dra inn Opera og Mozilla når det er IE som hovedsaklig står for denne møkka.

Det er så kuuult med dere MS-fiendtlige "barn". Klart at en nettleser som har blitt brukt over så lang tid, og av så mange, vil være sårbar for hackere/virus-skapere og at de nye leserne Opera og Mozilla nok har klart å luke ut de fleste av feilene som man kan finne i en "gammel" netteser. Men de er ikke feilfrie og må stadig patche sitt system.

 

Jeg liker IE fordi den er brukervennlig for oss programmere. Men tviler ikke på at Opera og Mozilla er gode nettlesere. Men å påstå at de er så mye bedre, er vel å ta hardt i. Det som er bra den ene dagen, blir forbigått av noen andre den andre dagen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt virus eller anti-virus på flere år. Hender jeg installerer en Antivirus for å kjøre en sjekk og så avinstallerer jeg hele greia etterpå, siden alle antivirusprogrammene jeg har hatt gjør maskina tregere enn sirup i Januar.

 

Noen som veit om et Antivirusprogram som IKKE skal starte opp automatisk og suger resurser ? Jeg vil kun kjøre en full scan i ny og ne... når JEG bestemmer det, ellers skal det "make like a train and get the fuck out of here" ( - Tjukke bartender'n i Boondock Saints).

 

Anyone ?

Mener AVG kan start på "kommando" kun ... tar gen. lite ress.

Lenke til kommentar
Noen som veit om et Antivirusprogram som IKKE skal starte opp automatisk og suger resurser ? Jeg vil kun kjøre en full scan i ny og ne... når JEG bestemmer det, ellers skal det "make like a train and get the fuck out of here" ( - Tjukke bartender'n i Boondock Saints).

 

Anyone ?

Se om dette er noe du kan bruke. Avast free virus remover elns. .

 

Bruker selv Mozilla v1.6 og er fornøyd med den. Utgjør ikke noen sikkerhetsrisiko for øyeblikket, men etterhvert som flere tar de alternative nett-leserne i bruk vil det vel bli usikkert samme hvilken du velger.

 

Mvh Meg.

Lenke til kommentar
Jeg er enig. I går fikk jeg mitt første virus på over 10 år, etter å ha surfet på en side som jeg burde holdt meg langt unna.

 

Måtte jaggu jobbe en liten time for å få fjernet "faenskapen".

 

For å si det på den måten, neste gang jeg ser en link i et forum, så kommer jeg til å være mer forsiktig før jeg klikker på den! *ler*

Jeg også :blush:

Var inne på mIRC da en fjomp la ut en nettside og jeg klikket selvsagt på den av nysjerrighet. En venn sa at gjaldt kun for mIRC og at jeg burde holde meg unna programmet helt jeg fikk fjernet den! Har ikke mye datakunnskaper og vet ikke hva jeg skal gjøre :blush::blush::blush:

F*enskapen ligger inne på HD'en...

Lenke til kommentar
Internet Explorer representerer langt, langt flere sikkhetshull er Opera og Mozilla. Jeg syntes det er missvisende av forfatter å dra inn Opera og Mozilla når det er IE som hovedsaklig står for denne møkka.

Det er så kuuult med dere MS-fiendtlige "barn". Klart at en nettleser som har blitt brukt over så lang tid, og av så mange, vil være sårbar for hackere/virus-skapere og at de nye leserne Opera og Mozilla nok har klart å luke ut de fleste av feilene som man kan finne i en "gammel" netteser. Men de er ikke feilfrie og må stadig patche sitt system.

 

Jeg liker IE fordi den er brukervennlig for oss programmere. Men tviler ikke på at Opera og Mozilla er gode nettlesere. Men å påstå at de er så mye bedre, er vel å ta hardt i. Det som er bra den ene dagen, blir forbigått av noen andre den andre dagen. :thumbup:

MS-fiendtlige "barn"?

burde ikke MS/IE som har mest ressurser(?) klare å få frem noe patcher som stopper disse tingene utingene? jeg hører nesten hver dag noen som har problemer med IE, og virus/exploits pga det, her bør MS virkelig skjerpe seg.

 

uten at jeg er noen programmerer lurer jeg på hvordan IE kan være så vennlig for dere, når den avviker fra noen standarder, og lager "egne standarder", hvordan er det vennlig?

 

 

mvh han som gledelig sitter på MS sitt WindowsXP ;)

Lenke til kommentar

Det er så kuuult med dere MS-fiendtlige "barn". Klart at en nettleser som har blitt brukt over så lang tid, og av så mange, vil være sårbar for hackere/virus-skapere og at de nye leserne Opera og Mozilla nok har klart å luke ut de fleste av feilene som man kan finne i en "gammel" netteser. Men de er ikke feilfrie og må stadig patche sitt system.

Opera og Mozilla har selvsagt sine hull de også, men det er først og fremst Microsoft som implementerer ting som ActiveX og dermed utsetter IE for langt større sikkerhetsrisiko enn f.eks Opera som kun tillater NP4 plug-ins. Microsoft prioriterer desverre ofte brukervennlighet for høyt i forhold til sikkerhetsrisikoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...