Gå til innhold

R420, NV40 nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ny duell er i vente, og jeg gleder meg.

 

Håper Nvidia tar opp konkuransen igjen på mellom- og toppnivå, også når det gjelder pris. Ikke like gøy når ATi er såpass suverene som de er i dag - tenker da på pris/ytelse i mid-high range markedet. Synd hvis driverne og ikke selve kortene skal avgjøre konklusjonene til verdens datanettsteder.

 

Ser også meget positivt på at ATi planlegger å lansere X800 XT i mai, da kan man kanskje håpe at X800 Pro blir rimelig nok for oss dødelige.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

fant en link,tror den er fransk.(nv 40)

må bare si noen tar jo helt av,36000 i 3d mark :laugh:

 

Halo ( no AA, 8x AF ) 1600x1200

NV40: 51 FPS 8xANI

NV38: 25 FPS 8xANI

R360: 27 FPS 8xANI

 

Far Cry ( no AA, no AF ) 1600x1200 53.4fps

 

UT2004 ( 4xAA, 4xAF ) 1600x1200 71.9fps - 1280x960 82.9fps ( both botmach )

 

Star Wars Kotor ( 4xAA, 8xAF ) 1600x1200 49.3fps

 

3dmark2001 more than 36K

 

3dmark2003 didn't run, give him an error of non detectable device....

 

I risultati dei 2 3Dmark sono riportati più avanti nel forum cosi come il sistema su cui girava la scheda e cioè :

Athlon 64 3200+, 1GB Ram Pc-4000, HDD 160gb Sata, Gigabyte GA-K8VT800 (VIA KT880).

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
For kort tid siden ble det skrevet hos Digit-Life og The Inquirer at NV40 vil bli navngitt GeForce FX 6800.

Jeg leste en eller annen plass for et par dager siden at det skulle bli kalt GeForce 6800 og ikke GeForce FX 6800. Det var veldig poengtert at "FX" ikke skulle være en del av navnet. Er det flere som fikk med seg det? Og som eventuellt kan bekrefte eller avkrefte fjerningen av "FX" ?

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske det var liv i 3DFX fortsatt!

 

Da kunne både nVidia og ATi ha pusla seg hjem til tegnebrettet igjen!

3dfx ble jo kjøpt opp av nVidia... og tror nok at hvis "gamle" 3dfx fortsatt hadde vært her, så måtte nok de, som Vice sier, tatt seg en god og lang tur på tegnebrettet selv. Det var en grunn til at de gikk konk vettu...

Lenke til kommentar

Jeg leste en eller annen plass for et par dager siden at det skulle bli kalt GeForce 6800 og ikke GeForce FX 6800. Det var veldig poengtert at "FX" ikke skulle være en del av navnet. Er det flere som fikk med seg det? Og som eventuellt kan bekrefte eller avkrefte fjerningen av "FX" ?

Stemmer det. De har kuttet ut FX.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Jeg skulle ønske det var liv i 3DFX fortsatt!

 

Da kunne både nVidia og ATi ha pusla seg hjem til tegnebrettet igjen!

3dfx ble jo kjøpt opp av nVidia... og tror nok at hvis "gamle" 3dfx fortsatt hadde vært her, så måtte nok de, som Vice sier, tatt seg en god og lang tur på tegnebrettet selv. Det var en grunn til at de gikk konk vettu...

ja det var nok en grunn til at 3DFX gikk konkurs, både nVidia og ATI kom sterkere inn på banen på den tiden. Jeg skal heller ikke legge sjul på at jeg synes det var fryktelig synd at 3DFX gikk konkurs.

 

Når det er sagt, så må jeg si meg litt uenig. Jeg tror virkelig at 3DFX hadde hatt en lys framtid. Jeg tenker da på den teknologien 3DFX faktisk var i besittlese av på den tiden, rundt en fem år siden. Da tenker jeg spesiellt på skjermkortene de aldri fikk satt i produksjon før de gikk konkurs, f.eks Rampage kortet som virkelig hadde tatt opp kampen med GeForce 4! Til å være denne tiden, må jeg si at det var imponerende spesifikasjoner, og ville mildt sagt slått knockout på konkurrentene.

 

3DFX produkter som ikke ble satt i produksjon http://tiger.towson.edu/~tzeger1/3dfx/index2.html

 

For ikke å snakke om 3DFXs neste grafikk kjerner som jeg synes fortjener litt oppmerksomhet

http://www.firingsquad.com/hardware/3dfxdemise/page6.asp

 

 

jeg er nok en 3dfx tilhenger og kommer alltid til å være det. syns folk bør tenke seg omto ganger før de sier at 3dfx ikke hadde nådd opp idag.

De satte standarden den gangen og hadde kommet til å gjøre det igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...