Gå til innhold

Bemused


Anbefalte innlegg

Til dere som har series 60 og BT så finnes det et program som heter Bemused. Det gjør at man kan styre Winamp på pcen direkte fra mobilen, innenfor 10 meter da vel å merke :p Men jeg får ikke helt til dette programmet. Så jeg lurte på om noen har testet dette programmet og fått det til? Jeg ahr satt opp en seriell kobling til pcen med BT, men når jeg åpner programmet på mobilen så får jeg bare opp "Could not connect to PC" Noen som kan gi meg en guide, eller som har noen erfaring med dette? (jeg har lest brukermanualen også) Men noen der ute som vet?;)

 

Takk for alle svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Testet dette, men får det fortsatt ikke til. Meget irriterende. Hvem winamp versjon er det du testet med? :ermm:

5.0x og 2.91. Jeg glemte å nevne en ting: Av og til - etter en reboot - må jeg inn i Bluetooth Configuration. Jeg trenger ikke endre noe der, men den må åpnes slik at jeg kan trykke 'OK' og få opp 'Please wait while configuring...' Før jeg gjør dette klarer ikke telefonen å koble til.

 

Dette er med en MSI adapter og Widcomm software 1.4.2

Lenke til kommentar
Får dette fortsatt ikke til å fungere. Har prøvd alle mulige måter. Heh... Gir snart opp :no:

Ikke gi opp! Programmet er alt for praktisk til det.

 

-Satte du opp en ny COM-port under 'local services'?

-Er denne satt opp til automatisk oppstart?

-Prøvd å sette den opp med 'secure connection=not reqired'?

-Skrevet inn riktig port i Bemused Server?

-Hva sier 'loggen' i Bemused Server når du trykker 'Find'?

-Hva med 'Connect'?

Lenke til kommentar

Fikk det ikke til å fungere første gang ,,, men,,, :=)

 

Start først med å "parre" mob + maskin med en såkalt seriell blåtann kobling. Når denne er aktiv skal blåtann ikonet i startmenyen være grønn og ikke blå som normalt. Finn så hvilken COMport blåtannen har, vanligvis COM5. NB: Når du skriver inn "COM" porten i PC programmet, så tror jeg den j*velen er CASE sensitiv, altså skriv COM5 og ikke com5. Etter dette så var det TUT og kjør med min P800... KONGE program,, mens du hører på musikk kan du faktisk laste ned MP3 filer direkte til mobilen gjennom blåtannen,,, KJEMPE program,, ikke gi opp, det er den der J*VLA PC'en som er problemet, og ikke Bemused...

 

Lykke til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...