Gå til innhold

Omtale av Prince of Persia: The Sands of Time (Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får vel poste et spm så kanskje jeg kan få spille det ferdig...

 

En eller annen plass får du med deg en dame(bueskytter) og før eller senere kommer vi til en "Soldiers mess hall" eller noe slikt, husker ikke akkurat navnet, men det er en liten filmsekvens der...

Kommer inn døra der så må man sloss noen få soldater, for så å komme seg opp veggen for å komme seg opp til en dør. (Noen som vet hvor jeg er?)...

Når jeg kommer meg opp til døra, får opnet den og går ut. Bli så en liten overview slik det bruker å bli, så starter dama(archer'n) å hyle hjelp meg. Men før jeg i det hele tatt har mulighet til å komme meg halvveis til døra som er ganske langt unna så dør hun å jeg får... No, thats not how it happened... (Gamer Over)

 

Skal det virkelig være slik eller er dette en bug? Fryktelig irriterende å ikke komme videre med slikt man ikke ser ut til å kunne gjøre noe med. :angry:

Lenke til kommentar
Etter flere utsettelser er endelig vår omtale av Xbox-utgaven av Prince of Persia klar. Vi tar en titt på prinsens nye eventyr og hvordan Ubi Soft har greid å puste liv i en eldgammel legende.<br /><br /><a href="http://gamer.no/art.php?artikkelid=6558">Les artikkelen her</a>

Må legge til en ting; Man kan falle fra avsatser og bruer, spesielt under kamp. Det skjer ikke ofte og Prinsen unngår det stort sett, men det har hendt meg et par ganger...

 

Og hvor ble det av "magien" man kan utføre med "sanden"? Man kan bl.a selv legge inn slo-mo ved hjelp av "sanden-tankene"

 

Litt merkelig at varigheten fikk 8, trodde du mente at spillets lenge ikke var mer enn bra nok?

 

Jaja, bra omtale lell :)

Lenke til kommentar

Dinsdale, varigheten er ikke bare hvor lenge spillet varer, men også variasjon i både fiender, miljøer og så videre. Der følte jeg en 8-er var på sin plass. Og ja, han kan falle ned, men da må du mer eller mindre ville det. Jeg har ikke falt uten at jeg selv ville det, dvs. at jeg løp rett mot kanten eller noe i den duren.

 

Ang. magien med sanden synes jeg ikke "slow-mo"-greiene var verdt å nevne. At du kan gjøre det slik at fiendene blir "frøset i tid" er ikke særlig viktig en omtale. Poenget er å fortelle om spillet i sin helhet, ikke gå ned i slike detaljer.

Lenke til kommentar
Dinsdale, varigheten er ikke bare hvor lenge spillet varer, men også variasjon i både fiender, miljøer og så videre. Der følte jeg en 8-er var på sin plass. Og ja, han kan falle ned, men da må du mer eller mindre ville det. Jeg har ikke falt uten at jeg selv ville det, dvs. at jeg løp rett mot kanten eller noe i den duren.

 

Ang. magien med sanden synes jeg ikke "slow-mo"-greiene var verdt å nevne. At du kan gjøre det slik at fiendene blir "frøset i tid" er ikke særlig viktig en omtale. Poenget er å fortelle om spillet i sin helhet, ikke gå ned i slike detaljer.

Ok :roll:, skjønner hva du mener.

 

Jeg derimot syntes detaljer kan være vikitg i en omtale. Dette siden min erfaring er at detaljer kan gjøre et spill til det det er, andre faktorer må seff også være tilstede.

 

Men jeg skal i dvele mer ved det. Vil bare si at jeg hadde handlet spillet utifra omtalen din. Den var inspirerende.

Lenke til kommentar

Noen omtaler er absolutt verdt å skrive detaljert i. Men jeg synes ikke at når du skal skrive om et plattformspill, som folk egentlig ikke trenger de dypeste detaljer om, at å skrive alle måter du kan slå fiendene på blir litt vel detaljert. I andre spill, f.eks. rollespill og strategispill vil det være mer logisk å skrive ned spesielle detaljer og gå grundigere til verks. Jeg føler ikke det er like nødvendig i et plattformspill, men vi har naturligvis alle forskjellige meninger :-)

 

Jeg er glad du likte omtalen!

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Først og fremst må jeg si at dette var en meget godt skrevet omtale! Det var bare en liten detalj jeg merket meg som ikke var helt riktig. Du skrev: ”Noen sier tiden går rett frem som en elv, men jeg kan si deg at den er som en storm." Som en sjø i en storm skal det være.

 

Jeg ble akkurat ferdig med Prince Of Persia: The Sands Of Time selv, og jeg må si at det antagelig er det feteste spillet jeg har spilt noensinne! :thumbs: Jeg sitter her med samme følelsen som etter og ha sett en skitbra film. Dette sier jeg etter og nylig blant annet ha spilt gjennom Max Payne 2, Doom 3 og Half-Life 2.

 

En eller annen plass får du med deg en dame(bueskytter) og før eller senere kommer vi til en "Soldiers mess hall" eller noe slikt...
... så starter dama(archer'n) å hyle hjelp meg.

Dette et relativt godt stykke ut i spillet. Du har virkelig fått med deg historien må jeg si! Farah heter hun. :p

 

Men før jeg i det hele tatt har mulighet til å komme meg halvveis til døra som er ganske langt unna så dør hun å jeg får... No, thats not how it happened... (Gamer Over)

 

Skal det virkelig være slik eller er dette en bug? Fryktelig irriterende å ikke komme videre med slikt man ikke ser ut til å kunne gjøre noe med.  :angry:

Nok en gang. Du har ikke fulgt helt med. Du ser helsen til Farah i et buesymbol til høyre på skjermen. Hvis Farah begynner å slite så må du hjelpe henne. Når ting går gærent så kan du spole tilbake inntil ti sekunder med The Dagger Of Time. I verste fall begynner du bare på nytt der du sist lagret.

 

Du er sikkert ferdig med spillet for lengst, men måtte bare kommentere.

 

Jeg ble lei av slåssingen etter hvert :(

Jeg ble også frustrert over sverdkampene til tider. Det er viktig å bruke alle triks: Bevege seg, hoppe over fienden, angripe flere på en gang, bruke veggene til hjelp, blokke når de slår og å spole tilbake tiden hvis man blir truffet hardt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Først og fremst må jeg si at dette var en meget godt skrevet omtale! Det var bare en liten detalj jeg merket meg som ikke var helt riktig. Du skrev: ”Noen sier tiden går rett frem som en elv, men jeg kan si deg at den er som en storm." Som en sjø i en storm skal det være.

 

Jeg ble akkurat ferdig med Prince Of Persia: The Sands Of Time selv, og jeg må si at det antagelig er det feteste spillet jeg har spilt noensinne! :thumbs: Jeg sitter her med samme følelsen som etter og ha sett en skitbra film. Dette sier jeg etter og nylig blant annet ha spilt gjennom Max Payne 2, Doom 3 og Half-Life 2.

kanskje litt sent å skrive dette 9 måneder etter at tråden døde?

Lenke til kommentar
kanskje litt sent å skrive dette 9 måneder etter at tråden døde?

Nei, det synes jeg ikke. Tråden er ikke død selv om det er lenge siden noen har skrevet i den. Omtalen er heller ikke død selv om det er lenge siden den er skrevet. Ettersom jeg akkurat har spilt gjennom spillet selv, leste jeg omtalen nå, for å komme med mine kommentarer slik at jeg kan si meg helt feridig med spillet. Og opprette en ny tråd om samme emne er lite populært.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...