Gå til innhold

Extreme Edition får også modellnummer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' date='31/03/2004 : 12:53'] Vill pentium 4 EE på LGA 775 være basert på 90 Nanometer?

The Inquirer sier at Intel etter hvert vil få orden på 90nm prosessen sin så om den blir basert på det eller ikke har ikke så mye å si. P4EE er da basert på Gallatin, som skal bli overtatt av Nocona (?) så den blir vel sikkert det 90nm da :)

 

P4EE er uansett det dummeste Intel har gjort synes jeg, den ble lansert for over et halvt år siden, og enda er den ikke å få tak i :nei:

 

Håper virkelig at Intel aktiverer 64-bits extensions i Prescott, fjerner varmeproblemene og finner på et eller annet med socket T som gjør at pinsene ikke brekker etter en stund. Det er: :thumbdown:

Lenke til kommentar
,31/03/2004 : 12:53] Vill pentium 4 EE på LGA 775 være basert på 90 Nanometer?

The Inquirer sier at Intel etter hvert vil få orden på 90nm prosessen sin så om den blir basert på det eller ikke har ikke så mye å si. P4EE er da basert på Gallatin, som skal bli overtatt av Nocona (?) så den blir vel sikkert det 90nm da :)

 

P4EE er uansett det dummeste Intel har gjort synes jeg, den ble lansert for over et halvt år siden, og enda er den ikke å få tak i :nei:

 

Håper virkelig at Intel aktiverer 64-bits extensions i Prescott, fjerner varmeproblemene og finner på et eller annet med socket T som gjør at pinsene ikke brekker etter en stund. Det er: :thumbdown:

Det var en på komplett for en tid siden ;) (er der kanskje fortsatt?)

 

Synes dette med modellnr virker greit, det kan vise kundene hvor godt en CPU yter pr mhz..

Lenke til kommentar

Det eneste de har gjort med modellnumrene (synes jeg) er å vise hvor dårlig celly er og hvor bra p-m er. Hadde det vært så vanskelig å hatt et lignende system som ATi og nVidia har? "Tøffe" modellnavn "selger bedre" enn tamme, tomme tall? Jeg synes selv at Intel Celeron MX-33 og Intel Pentium -M 7700GT høres mye fetere ut.

 

Den P4EE'en på komplett var ikke på lager...?

Lenke til kommentar
Den P4EE'en på komplett var ikke på lager...?

3.4GHz EE er ikke tilgjengelig i norge ennå (kanskje via Dell), men det har vært "mange" 3.2GHz EE prosessorer innom webshoppene (UiO kjøpte vel 5 stk i en sleng mener jeg å ha hørt). 3.2EE har naturlig nok ikke vært så attraktiv å ta inn i det siste da 3.4GHz P4C er lansert.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Etter å ha lest det følgende så er dette mer et rating-system a'la AMDs PR-rating enn noen enkelt modellnummer-system slik som AMD bl.a. har på Opteron serien:

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040330035527.html

 

"The rating system implies that you should be able to move easily from the youngest to the top model within a processor family with a certain discrete step. For instance, Dothan and Prescott processors will differ from the next models by an increment divisible by 10. Celeron processors will be rated with a smaller increment divisible by 5, because the difference in their performance and clock frequency is smaller.

 

The size of this increment will be determined by the cache size as well as the processor bus frequency. For instance, if Dothan 1.60GHz with 400MHz processor system bus is rated as 725 then a similar model with 533MHz bus will be rated as 730 even if its working frequency is the same."

 

Dette kommer garantert til å skape forvirring i markedet tror jeg, men likevel så er det et bedre system enn det gamle paradigmet med høyest MHz = best ytelse etter min mening.

Lenke til kommentar
The size of this increment will be determined by the cache size as well as the processor bus frequency. For instance, if Dothan 1.60GHz with 400MHz processor system bus is rated as 725 then a similar model with 533MHz bus will be rated as 730 even if its working frequency is the same."[/i]

 

 

For meg blir dette logisk, en "730" vil yte bedre enn "725"

, og 700 - serien vil yte bedre pr. MHz, enn 500 og 300 - serien.

 

Det er vel en vesentilig forskjell fra Opteron, der det første nr. sier hvor mange andre den kan kjøre sammen med...

Resten sier vel noe om ytelsen da men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...