Gå til innhold

Test av HP Compaq nx7010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fattern kjøpte en slik maskin for ei stund siden, og det tok ikke lang tid før jeg fikk huket inn et eller annet spill. Siden dette spillet var veldig krevende var jeg selv overrasket over ytelsen, men etterslep har jeg ikke merket enda :hmm: !

Men uansett så har man penger og skal investere i en bærbar maskin så er denne noe å satse på.........

Men med testen skal jeg være enig at dette egentlig ikke er en maskin som er bygget for spilling og dens slags oppgaver.

 

Men forresten "veldig bra test"

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Absolutt konge test! Bare synd at HP ikke har litt raskere disk som standard, men dette hadde kanskje gått ut over støynivået? (raskere disk -> varmere -> mer viftestøy). Åssen syns du kvalitetsfølelsen var da? "Opplevd kvalitet" som de sier i bilverdenen ;)

Hei,

 

Takk for ros alle sammen.

 

For etterslep: Prøv Unreal Tournament 2004 (gjerne demoen), og "onslaught" mode. Legg merke til landskapet i bakgrunn på skjermen på maskinen. Det kaller jeg etterslep!

 

/MS

Lenke til kommentar
337-Zonic' date='31/03/2004 : 10:35']
Absolutt konge test! Bare synd at HP ikke har litt raskere disk som standard, men dette hadde kanskje gått ut over støynivået? (raskere disk -> varmere -> mer viftestøy). Åssen syns du kvalitetsfølelsen var da? "Opplevd kvalitet" som de sier i bilverdenen  ;)

Hei,

 

Takk for ros alle sammen.

 

For etterslep: Prøv Unreal Tournament 2004 (gjerne demoen), og "onslaught" mode. Legg merke til landskapet i bakgrunn på skjermen på maskinen. Det kaller jeg etterslep!

 

/MS

Når jeg får tid og "lov" av fattern skal jeg huke inn en UT 2004 demo på den, må bare sjekke!

Lenke til kommentar
Absolutt konge test! Bare synd at HP ikke har litt raskere disk som standard, men dette hadde kanskje gått ut over støynivået? (raskere disk -> varmere -> mer viftestøy). Åssen syns du kvalitetsfølelsen var da? "Opplevd kvalitet" som de sier i bilverdenen ;)

According to tomshardware.com, the difference between 4200 - 5400 and 7200 rpm, isn't noticeable.

 

That said - I can definitely hear my own 7200 rpm harddisk :/

 

 

I have had a NX7000 - I returned it after 14 days though.. here's why:

 

* whining/buzzing sound - very annoying in quiet places

* the screen wobbles/wiggles when you type on it

* (my) batterylife was only ~ 4 hours at light use

* harddisk was too slow.. I could even see the delay, when starting programs!

Lenke til kommentar
Over pekebrettet finnes det også en knapp for å deaktivere pekebrettet når man har koblet til en ekstern mus. Veldig kjekt. Det er rart at flere ikke har lagt støtte for dette. Men vi må nok kritisere HP for plasseringen av denne knappen. Den ligger rett over pekebrettet og er ofte i veien. Hva med å plassere den over tastaturet eller på siden kanskje?
Vi har selv nx7000 og nx7010 her på jobb, og den knappen har jeg ALDRI trykket ned ved en feiltagelse, så den er ihvertfall ikke i veien.. og jeg er VELDIG glad det finnes en slik tast, for jeg har flere ganger "subba" borti selve touchpad'n når jeg skriver og flytter mange ganger fokuset med muspekeren...
Lenke til kommentar
Eier en selv, kongemaskin. :thumbup: Kjøp den med 40 GB HDD og vanlig brenner, så får du maskinen for 15500,- !!! inkl. mva.

Så at den kom i 2 varienter hos MPX. Det som skiller de, ut i fra hva jeg kan se, er følgende:

 

Den dyreste har DVD-brenner, 60GB harddisk og WSXGA-skjerm.

 

Den billigste varianten kan kun lese DVD, har kun 40GB harddisk og er utstyrt med WXGA-skjerm.

 

Jeg vurderer å gå for den billigste varianten ettersom jeg ikke trenger DVD-brenner og 60 GB harddisk. Jeg er derimot litt usikker på forskjellen mellom WSXGA og WXGA... Noen som kan hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Absolutt konge test! Bare synd at HP ikke har litt raskere disk som standard, men dette hadde kanskje gått ut over støynivået? (raskere disk -> varmere -> mer viftestøy). Åssen syns du kvalitetsfølelsen var da? "Opplevd kvalitet" som de sier i bilverdenen  ;)

According to tomshardware.com, the difference between 4200 - 5400 and 7200 rpm, isn't noticeable.

 

That said - I can definitely hear my own 7200 rpm harddisk :/

 

 

I have had a NX7000 - I returned it after 14 days though.. here's why:

 

* whining/buzzing sound - very annoying in quiet places

* the screen wobbles/wiggles when you type on it

* (my) batterylife was only ~ 4 hours at light use

* harddisk was too slow.. I could even see the delay, when starting programs!

Siden dette er et norsk forum, og du tydeligvis skjønner norsk, svarer jeg på norsk ;)

 

Det var kanskje en grunn til at nx7000 ble rimelig raskt erstattet av nx7010 (var ikke mer enn noen måneder i salg), så jeg tror nok HP blemmet seg litt bort med nx7000 (uten at jeg vet dette sikkert).

Det hender fra tid til annen at et produkt er dårlig/ikke som produsenten ville ha det ved lansering for så å bli relansert med en liten endring i navnet ("i" hos Nokia, f.eks.)

Lenke til kommentar

Siden dette er et norsk forum, og du tydeligvis skjønner norsk, svarer jeg på norsk  ;)

 

Det var kanskje en grunn til at nx7000 ble rimelig raskt erstattet av nx7010 (var ikke mer enn noen måneder i salg), så jeg tror nok HP blemmet seg litt bort med nx7000 (uten at jeg vet dette sikkert).

Det hender fra tid til annen at et produkt er dårlig/ikke som produsenten ville ha det ved lansering for så å bli relansert med en liten endring i navnet ("i" hos Nokia, f.eks.)

Det blir litt spekulasjoner, selv har jeg en NX7000 og har enda ikke hatt noen slags problemer med den. Ingen spesielle ulyder heller, hører harddisken litt dog, men bare når rommet er helt stille. Det er tilnærmet ingen forskjeller mellom NX7000 og NX7010 rent spesifikasjonsmessig i alle fall.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Absolutt konge test! Bare synd at HP ikke har litt raskere disk som standard, men dette hadde kanskje gått ut over støynivået? (raskere disk -> varmere -> mer viftestøy). Åssen syns du kvalitetsfølelsen var da? "Opplevd kvalitet" som de sier i bilverdenen  ;)

According to tomshardware.com, the difference between 4200 - 5400 and 7200 rpm, isn't noticeable.

 

That said - I can definitely hear my own 7200 rpm harddisk :/

 

 

I have had a NX7000 - I returned it after 14 days though.. here's why:

 

* whining/buzzing sound - very annoying in quiet places

* the screen wobbles/wiggles when you type on it

* (my) batterylife was only ~ 4 hours at light use

* harddisk was too slow.. I could even see the delay, when starting programs!

Siden dette er et norsk forum, og du tydeligvis skjønner norsk, svarer jeg på norsk ;)

 

Det var kanskje en grunn til at nx7000 ble rimelig raskt erstattet av nx7010 (var ikke mer enn noen måneder i salg), så jeg tror nok HP blemmet seg litt bort med nx7000 (uten at jeg vet dette sikkert).

Det hender fra tid til annen at et produkt er dårlig/ikke som produsenten ville ha det ved lansering for så å bli relansert med en liten endring i navnet ("i" hos Nokia, f.eks.)

Ah okay.. I thought nx7000 = nx7010! Yes, it seems they have remedied the (small, but annoying) problems of the nx7000.

 

this is a very good forum for nx7000 users:

 

www.x1000forums.com

Lenke til kommentar

Siden dette er et norsk forum, og du tydeligvis skjønner norsk, svarer jeg på norsk  ;)

 

Det var kanskje en grunn til at nx7000 ble rimelig raskt erstattet av nx7010 (var ikke mer enn noen måneder i salg), så jeg tror nok HP blemmet seg litt bort med nx7000 (uten at jeg vet dette sikkert).

Det hender fra tid til annen at et produkt er dårlig/ikke som produsenten ville ha det ved lansering for så å bli relansert med en liten endring i navnet ("i" hos Nokia, f.eks.)

Det blir litt spekulasjoner, selv har jeg en NX7000 og har enda ikke hatt noen slags problemer med den. Ingen spesielle ulyder heller, hører harddisken litt dog, men bare når rommet er helt stille. Det er tilnærmet ingen forskjeller mellom NX7000 og NX7010 rent spesifikasjonsmessig i alle fall.

 

Mvh kjello2

Jepp, det er spekulasjoner fra min side. Men man begynner å spekulere i sånt når et modellnavn forsvinner så raskt for så å bli erstattet med et tilnærmet likt rett etterpå.

Lenke til kommentar
Eier en selv, kongemaskin. :thumbup:  Kjøp den med 40 GB HDD og vanlig brenner, så får du maskinen for 15500,- !!! inkl. mva.

Så at den kom i 2 varienter hos MPX. Det som skiller de, ut i fra hva jeg kan se, er følgende:

 

Den dyreste har DVD-brenner, 60GB harddisk og WSXGA-skjerm.

 

Den billigste varianten kan kun lese DVD, har kun 40GB harddisk og er utstyrt med WXGA-skjerm.

 

Jeg vurderer å gå for den billigste varianten ettersom jeg ikke trenger DVD-brenner og 60 GB harddisk. Jeg er derimot litt usikker på forskjellen mellom WSXGA og WXGA... Noen som kan hjelpe meg???

Det er begrensening i hvor stor oppløsning du kan ha på en 15,4 skjerm, før den nermest blir uleselig p.g.a. mikroskrift. Min erfaring er at dvd-brenner, litt større HDD og en ubrukelig oppløsning på skjermen ikke forsvarer merkostnaden på 6000 kr.

For ordens skyld kan jeg nevne at vi bruker begge utgavene.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg fikk denne pcen på jobb, og jeg er helt utrolig importnert over den. Skikkelig go'-pc dette :)

 

Jeg liker spesielt følelsen av den, selve materialet.. jeg synes det er skikkelig digg.

 

Jeg synes heller ikke den deaktiver-knappen til pekebrettet er i veien, har aldri vært borti den.

 

Fikk forresten 4 nye av den her om dagen, med 1.7 GHz cpu istedet.

 

Merker forresten ikke mye til etterslep, men jeg spiller lite da :p Går for det meste i Kabal og WarCraft 3 ;)

 

Men jeg er skikkelig forelska i denne pcen.. overlegen god skjerm.. (imho)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...