Gå til innhold

WLAN-harddisk fra ASUS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette ser spennende ut MEN det blir lettere for pedofile å gjemme unda materialet de har lastet ned ! (veldig betenkt) :(

Jeg må klø meg i huet over at noen kan komme med pedofili som første innspill etter en slik nyhetsnotis. Prøv å bekymre deg litt mindre og ikke redde hele verden, så går det nok bedre.

 

Back on topic.. dette høres utrolig tøft ut! Spørs som nevnt om den har batteridrift da, men kjempesmart løsning uansett! Wow.. rett og slett råtøft! Knall ide! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Dette ser spennende ut MEN det blir lettere for pedofile å gjemme unda materialet de har lastet ned ! (veldig betenkt) :(

Hallo?

 

Skal vi stoppe utviklingen fordi noen kan "gjemme" unna ting.

Det blir tilsvarende enklere for folk å gjemme unna warez etc.

Lenke til kommentar

<off _topic>

Det vil neppe gå ann å overføre strøm trådløst, i hvertfall ikke på noen måte vi kjenner i dag. Det vil rett og slett danne et for sterkt og farlig elektromagnetisk felt.

</off_topic>

 

<on_topic>

Dette er en nyhet som jeg har ventet svært lenge på, trodde egentlig at det kun ville komme basert på vanlig nettverk først, men trådløst er jo enda penere :). En glimrende nyhet, og det at folk kan gjemme unna ting har både en mørk og en lys side, som de fleste fremskritt faktisk har...

</on_topic>

Lenke til kommentar
<off _topic>

Det vil neppe gå ann å overføre strøm trådløst, i hvertfall ikke på noen måte vi kjenner i dag. Det vil rett og slett danne et for sterkt og farlig elektromagnetisk felt.

</off_topic>

Det går jo an... Solcellepanel - lommelykt? Kanskje ikke spesielt effektivt, men det går! Vifte - vindmølle? Nei den var for teit.

 

Anders.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Litt off-topic, er det noen som vet om Asus har kommet med en firmware-oppgradering til Asus WL-500G?

 

Jeg leste i en test at noen ikke fikk koblet til disk med NTFS som FS, selvom den skal støtte det.

 

Fungerer jo like bra som WLAN-disk skulle jeg tro.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Serpensis,

 

har en WL 500g. Men denne støtter bare FTP tilkobling, den vil jo ikke komme opp som en disk i nettverket ditt? Det betyr at du må starte en FTP sesjon og ta ned filen før du kan bruke den (spille av?)

Eller tar jeg feil?

Dessuten kobles disken til 500g gjennom et USB1.1 grensesnitt som nødig beveger seg over 10 mbit/s.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Serpensis,

 

har en WL 500g. Men denne støtter bare FTP tilkobling, den vil jo ikke komme opp som en disk i nettverket ditt? Det betyr at du må starte en FTP sesjon og ta ned filen før du kan bruke den (spille av?)

Eller tar jeg feil?

Dessuten kobles disken til 500g gjennom et USB1.1 grensesnitt som nødig beveger seg over 10 mbit/s.

Hey :)

 

Jeg har ikke testet den, men mener at det skal være mulig å tunnelere en forbindelse som gjør at man slipper det der.

 

Men dersom den ikke støtter NTFS så er det uaktuelt, jeg nekter å bruker FAT32 :)

 

Forresten, gir den USB-porten strøm? Har en ekstern HD som støtter buspower, så det hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Hva med å bygge en PC for 1500 kr med Wlan kort.. Blir akkurat det samme omtrent. Faktisk mulig å bygge en PC med demo varer f eks til denne prisen.

 

Hvis man skal bruke denne sammen med en bærbar PC er ett vanlig harddisk kabinett minst like mye trådløs. Her må man lete etter stikkontakt for å plugge inn strømforsyningen pluss masse stress.

 

Altfor dyr i hvertfall! Til 500 kr Ok men til den prisen :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...